Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Aangezien de kans groot is dat @tijdig al lang-en-breedt gewonnen heeft met zijn Zenith El Primero, wil ik hierbij een suggestie doen dat we naast de winnaar voor “de mooiste” we een troostprijs winnaar uitroepen voor de “mooiste value” horloge, tot een waarde tot zeg 500 piek.

Hier komt mijn inzending voor de mooiste “value watch” van HF:


Kemmner Heeresdienstuhr met ETA Unitas 6498-1 soigné elaboré

18 likes

Mijn nominatie. Hoewel natuurlijk niet ieders kopje thee en ik ken zelf op het forum nog wel een paar mooiere eerlijk gezegd. Maar meedoen is belangrijker dan winnen zullen we maar zeggen.

Jaeger le Coultre Ultra Thin Moon.

120 likes

Ok, geen Rolex maar wel m’n eigen creatie. Ik ga voor een plek in de subtop😊
Seiko SKX met dial en hands van een SARB059, brushed chapter ring, keramische bezel inlay en een vlak safier. Band is een Miltat Super 3D Oyster.



En voor wie het hele verhaal wil lezen:

20 likes

Jouw mooiste horloge is het mooist!!!
Ik heb er ff geen foto van maar kijk even op je pols en stem.

Groeten
Rutger

2 likes

@tijdig Misschien is het een idee om verschillende categorieën te maken.
Bv beste duiker of beste digitale horloge,
beste horloge tot 1000,- of beste vintage om maar iets te noemen.
Ik denk niet dat je bv een vintage Vostok kunt vergelijken met een hedendaagse Daytona met ingelegde diamantjes.

Edit: en natuurlijk mooiste mod. @HanDavinci mag niet meedoen in die categorie.

2 likes

5 likes

Doe maar mee, leuk topic

5 likes

Ik wil alle horloges van @Chillekasper nomineren

10 likes

Iets moois hoeft niet altijd duur te zijn…

17 likes

Jij wordt niet serieus genomen met een DJ41.

:point_up:t2:

1 like

Tuna heaven! :heart_eyes:

Dit topic loopt storm. Succes met uitvogelen wie wat heeft gepost :grin::grin::grin:

1 like

Nu maak je mijn punt voor me Han

Dank

Mooi initiatief! Kan wat mij betreft zelfs uitgroeien tot een jaarlijkse traditie :wink:

Langs deze weg wil ik m’n SBGR083 nomineren:

  • 44GS kast onder de gekende grammar of design van Tanaka
  • diepzwarte pianolak als kleur voor de wijzerplaat
  • een frivool gouden secondewijzer die de secondedans perfect contrasteert
  • de gepatenteerde zaratsu-afwerking van kast, bracelet en indices die een perfect lijnenspel accentueren
  • een casual horloge onder de noemer van een dress watch
  • limited edition met achthonderd exemplaren

47 likes

Goeiedag zeg! :astonished:

Wat een knaller.

2 likes

Ik doe mee! Mijn eigen rosé gouden Zenith El Primero XXT Chronograph is ondertussen de deur uit. Als ik er dan toch maar eentje mag kiezen dan wordt het de Omega Speedmaster Silver Snoopy.

Looks, kwaliteit, geschiedenis, exclusief en overgoten met een sausje humor. Wat wil je nog meer?

66 likes

Heb ik gewonnen?

Lelijk ding zeg.

Kan niet wachten tot ik m om de pols kan doen. :wink:

1 like

Ik begrijp jouw punt volkomen. Probleem is dat je dan zoveel subcategorieën kan bedenken en je kunt toch nooit iedereen tevreden stellen omdat de categorie dan net weer niet passend is. Het gaat in dit geval om de grootste gemene deler.

Het gaat er in dit geval om wat jij (en de rest van de leden) het mooiste horloge vindt en dat kan dus een dresser van 5000 euro zijn maar ook een duiker van 200 euro.

Zie het als een Miss World verkiezing. De dame in kwestie kan uit ieder land komen en ieder heeft haar eigen kwaliteiten en uiterlijke kenmerken.

Het staat een ieder uiteraard vrij om een verkiezing voor een categorie te organiseren.

1 like

Ah, die had ik ook in gedachte dus mijn stem heb je. Je hebt redelijk dezelfde smaak als ik alleen een beter budget :stuck_out_tongue:.

5 likes