Sternglas just (tried) to move up their game

Dat was nog een beetje vaag, ik wilde het beestje als STP 1-11 neerzetten.

Wat voor verschil maakt dat? Een ETA kloon is een ETA kloon. Komt een beetje over als wijsneuzerij.

Niet echt, er zijn ook Aziatische kloontjes en er is nog een Zwitserse firma die ze maakt.

Er zit toch nog wel wat kwaliteitsverschil in.
ETA 2824 staat op 1 (amper verkrijgbaar bij ETA).
Op 2 komt de Sellita variant (moeilijk verkrijgbaar, productie is nog niet afdoende en wordt vaak opgekocht door grote fabrikanten).
Op 3 komt de STP (iets beter te krijgen begreep ik).
Dan volgt er heel lang niets, waarna je de Aziatische 2824’s krijgt die vaak in fake horloges zitten.

Leek mij relevant welke het dus precies is.

1 like

Waar haal je die informatie vandaan? Bijvoorbeeld dat een Sellita SW-200 volgens jou minder is dan een ETA 2824? :thinking:

Dat is vrij algemeen het beeld, meer defecten enz.
Ik meen specifiek aan het opwindgedeelte van de Sellita.

1 like

Heb je een bron?

Volgens mij was dit wel een bekend euvel bij de ouders selita werkjes (mijn Oris had hier ook last van). Bij de nieuwe zal dit niet meer moeten zijn.

1 like

Sternglas, daar wil je toch niet dood gevonden worden. Wordt dat nu ook zo’n copy paste merk?

2 likes

Is*

1 like

Heeft wel erg veel weg van Junghans moet ik zeggen. En voor dat geld zou ik liever het echte werk hebben.

1 like

Same here

Nee, niet concreet. Herinner me er diverse keren over gelezen te hebben op fora.

Ofwel iets roepen zonder concrete onderbouwing.

Nee, er heel wat klachten over gelezen hebben.
Gebruik verdorie zelf google als je zo nodig zelf de onderbouwing wilt nalezen. Ik heb meer te doen.

1 like

Er is simpelweg geen concreet bewijs dat er kwaliteitsverschil is tussen een ETA uurwerk vs. de Sellita kloon daarvan.

Met alle respect, maar je kunt toch niet verwachten dat men je blind gelooft als je beweert dat er kwaliteitsverschillen zijn?

Uithaalt

Bronnen. Men wilt bronnen. Je kunt altijd RLC als bron vermelden dan weet men ook dat de informatie 100% gefundeerd en waar is.

5 likes

RLC zegt het!

Dus het is waar.
:joy:

2 likes

Man, de problemen met opwinding v.d. clones van Sellita zijn tig keer voorbijgekomen.

Wat wil je nou? Dat ik questionnaires ga sturen naar fabrikanten om hun cijfers te krijgen?

De laatste keer dat ik keek was dit een forum, geen online encyclopedie.

3 likes

RUSTAG heren :wine_glass:

1 like