Sternglas just (tried) to move up their game

Dat dit een forum is wil nog niet zeggen dat je maar van alles kan gaan roepen en dan ook nog geïrriteerd kan raken als er gevraagd wordt waar je informatie vandaan komt. :wink: Dat voorkom je door geen uitgebreide claims te maken die in feite op geen enkel concreet bewijs gebaseerd zijn.

Er is geen bewijs voor kwaliteitsverschil en dus kan je niet bij hoog en bij laag blijven beweren dat het genoemde kwaliteitsverschil er wel is.

Wat ook wel frappant is dat ik dan volgens jou maar moet gaan googelen. Omdat je naar eigen zeggen wel betere dingen te doen hebt. Okay, dus jij maakt een aantal claims die je niet kunt onderbouwen en als ik je vraag om je bronnen, dan moet ik gaan googelen? De omgekeerde wereld toch? :thinking:

1 like

Ik heb een functionerend geheugen.
Daardoor weet ik wat ik gelezen heb.

Dat ik de bron niet a la minute paraat heb… SO WHAT?

Feit is, dat je gewoon loopt te drammen omdat jij kennelijk meent dat het kwalitatief allemaal gelijk is. Je wilt helemaal niet verder kijken.

Ieder weldenkend mens snapt, dat er geen wetenschappelijke onderzoeken liggen naar de duurzaamheid/kwaliteit van deze uurwerkjes. Dus wat wil je nou? De enige info die er ligt zijn meldingen van defecten.

1 like

Ga dan niet zomaar wat roepen kerel. Denk je dat iedereen jou op je blauwe ogen gaat geloven? Die en die heeft het toen en toen ergens gelezen, dus dan zal het wel kloppen. Dan kan toch niet?

In de tussentijd had je mooi je bronnen kunnen opzoeken en ze hier kunnen vermelden.

Kan ik je ergens blokken, zodat ik jouw troep niet meer hoef te zien?

1 like

Vervelend hè, als je op je bullshit wordt aangesproken?

2 likes

Bullshit? Zul jij niet weten knul.
Je zou meer moeten lezen, zelfs op dit forum vind ik met de zoekfunctie relevante info.

Nee, dat beweer ik niet. Ik zeg dat er geen concreet bewijs is om aan te nemen dat er sprake is van kwaliteitsverschil.

Grootheidswaanzin kerel? Waarom ga je iemand proberen te kleineren als je wordt aangesproken op het verspreiden van ongefundeerde claims?

Nogmaals mannen, kappen nou!
Zoals Jur zou zeggen: jullie hebben beiden gelijk :sunglasses:

1 like

Is je filter weer gepolariseerd? Hommages waren toch nog done?

Dat je een keer een uitzondering maakte vanwege gratis, dat weten we. Maar nu? Zonder wederdienst een smerige hommage onder de aandacht brengen?

@RLC stopt nooit met ons te verbazen.

2 likes

Voor de personen die niet willen zoeken:
Uit TAG Heuer info:

After Sales Service Info No. 79/March 2017
Sellita SW1000-1TH movement Context We have noticed that, on certain SW1000-1 movements, the automatic winding may be subject to malfunctions. To address this, our supplier has created a new calibre (SW1000-1TH) to ensure better automatic winding thanks to a new MD0140 oscillating weight.Explanation The new MD0140 oscillating weight is 0.115 mm thicker than the old MD0132, guaranteeing more efficient automatic winding and a power reserve within the required tolerance (minimum 40.00 hrs). Following this improvement, a new movement reference has been created (MM0386/SW1000-1TH), the number of which is etched on the main plate next to the balance (see illustration). NB: When using the SW1000-1 TH movement, the back must also be replaced due to the difference in thickness (larger) of the new MD0140 weight.

bron:
https://forums.watchuseek.com/f6/general-consensus-sellita-movement-vs-eta-4560411.html

Technische info en meer over kwaliteitsproblemen:
https://forums.watchuseek.com/f2/eta-vs-sellita-4659337.html#/topics/4659337?page=1

Hier op het forum, incl. link naar gesprek met oud Vacheron servicing directeur/horlogemaker

En volgende keer zelf 5 minuten zoeken.

1 like

Niet ongefundeerd he, ik heb meer te doen dan voor jou bronnen te zoeken.

1 like

Meerdere horlogemakers hebben hier op het forum betoogd dat de gebruikte materialen van een Sellita toch wel inferieur zijn aan ETA. Ik dacht eerst ook dat het 1 op 1 ok was, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. @Bernard heeft hier wel een punt denk ik.

On topic! Een mooi kloon uurwerk in de Sternglas is wel toepasselijk!

2 likes

Toch denk ik dat ETA beter is.

1 like

@PeterLC Kan hier vast iets zinnigers over zeggen gezien zijn enorme praktische ervaring met deze uurwerken.

Het ging meer om het offensief naar een hoger segment van Sternglas. En of andere horloge merken zo ook zijn begonnen. Ik kan alleen U-Boat noemen.
Ben benieuwd hoe Meistersinger en dergelijke er zijn gekomen. Ook relatief jonge merken.

1 like

4 likes

Jeetje, gezellig topic.
Ga lekker naar buiten, in de tuin of of het balkon zitten.

En om even aan te sluiten bij de discussie:
Hier zit als basis een ETA in, opgebouwd en bewerkt door UN met een eigen module voor kleine seconde, powerreserve en datumschijf onder het uurwerk :sunglasses:

1 like

Het is “grootheidswaan” …

Bron: ieder NL woordenboek, bv. de Van Dale

1 like

I stand corrected. Thanks! :+1: