Sternglas just (tried) to move up their game

Recht uit het Groene Boekje:

Woord is perfect ‘in orde’ dus. Een woordenboek verklaart, het is niet omdat een woord er niet instaat dat het niet bestaat. Daar (en met de spelling) houdt het Groene Boekje zich net wel mee bezig.

Sternglas bij Fratello watches :grin:

Dan moet het wel goed zijn :hushed:

Besteld!

Sternglas begint nu toch écht wel een serieuze speler te worden in de haute horlogerie!

Cheers!

3 likes

:joy:

1 like

Had je iets anders verwacht met zulke influencers?
Shit is about to get real :scream:

2 likes

Over een paar jaar Meistersinger 2.0?:sweat_smile:

Nee zonder gekheid. Denk nu wel dat Fratello net zoals Hodinkee doet aan sponsored content. Heb zowel Fratello als Hodinkee al tijden niet meer betrapt op een kritisch of iets minder positief geluid…

Niet dat ik zeg dat Sternglas slechte horloges maakt.

2 likes

Ach, er zijn er wel meer die Sternglas sponsoren niet? :slight_smile:

1 like

Weer een artikel bij Fratello over Sternglas. Ze timmeren aan de weg.

Gaat Sternglas the next big thing worden? :crazy_face:

Lug-to-lug van ruim 50 mm en tussen de lugs zo’n harentrekker.

1 like

Voor exact datzelfde geld heb je de Archimede Klassik 200, met 200m waterdichtheid, geharde stalen kast en ETA er in.

Ik zou deze links laten liggen, ook al is hij niet lelijk.

2 likes

Die is wel minder bauhaus.

Ik zou een bauhaus horloge uit China halen ipv een sternglas, waar iemand anders het doet voor je.

Eh… De Sternglas waar Ralph mee opende:

Als ik recht in de leer wil zijn vind ik ze geen van tweeën bijster bauhaus. Dat zit hem voor mij in de kast-bezel combo.

Daar moet in mijn beleving de bezel nog weer een tikje skinnier voor worden. Maar goed, hier heb je een Max Bill voor 740,- ballen. Zelfde kut-waterresistentie, maar wel echte bauhaus creds. Ik heb liever de sportieve vibe met nummerkes:

Ik vind de dial van de eerste wel bauhaus genoeg hoor.

Wil je een iets meer een dressy daily, dan is die archimede prima.

Ik zou eerder zoiets halen dan een Sternglass:

Of als je Nomos wil rippen (al is het design misschien ook origineel niet Nomos, maar ok, teveel kloon voor mij):

Dat was niet die

:thinking:

Scroll naar boven in je eigen topic, ik bedoel, ik heb het tweede plaatje gebruikt wat jij zelf geupload had:

Als je Nomos wil rippen kun je ook een Stowa Antea of Partitio kopen, natuurlijk. :slight_smile:

Chinese shit met geverfde wijzers… bah. Geverfde blauwe wijzers überhaupt ba. Ronde datums die de zes af kappen? Bah. Sterker nog, het feit dat Junghans zelf te kleine uurwerken gebruikt, en hun datum-oplossing gewoon niet mooi is, is één van de hoofdredenen dat ik ook geen Junghans heb.

Die Sea-gull die je daar laat zien is zo’n goeie Junghans kloon dat ze ook hier weer de datum verneukt hebben.

Ook in coole kleurtjes te krijgen, die Stowa.

Die zijn slechts 3x-5x duurder dan de Seagull… waarmee die erg buiten Sternglas territorium valt… waar de thread over ging.