Stof!

Bij het maken van een macro foto van één van mijn horloges spotte ik een heel, heeeel klein stofje op de wijzerplaat, met t blote oog absoluut niet waarneembaar, met een loep/ macrolens dus wel.

Ga ik dit laten weghalen, of komt dit vaker voor en is het ‘wat je met t blote oog niet ziet, deert niet’?

Gast, ik neem aan dat je iets beters te doen hebt. :joy:

12 likes

:point_up:

Is het wel zichtbaar, dan zou ik het weglaten halen bij een servicemoment indien mogelijk

1 like

Compressor aanzwengelen, kroon open, spuitmond er op en spuiten maar :joy:

5 likes

Op dit moment niet :sunglasses: Maar jou maakt een stofje meer of minder niet uit, begrijp ik?

Chirurgisch laten verwijderen zou ik zeggen.

1 like

Lijkt me duidelijk een geval van horloge verkopen hier…

1 like

Lekker zo laten. Als het zichtbaar op je dial zou liggen zou ik het pas weg laten halen.

1 like

Ik heb een usb microscoop. Je moest eens weten wat voor oneffenheden ik gezien heb op dure horloges als Panerai en Omega. Als je het maar niet ziet met het blote oog, wat.

3 likes

Nog garantie? :beers:

Dan kan elk horloge terug.

2 likes

Haha was ook eigenlijk met een knipoog bedoelt :wink:

2 likes

Hmm, dat stelt mij wel gerust… Case closed :wink:

Neu…

Wil je hier nu echt een serieus antwoord op ? :joy::joy::joy:
Als je echt niet meer weet wat te verzinnen dan pakken we dus de microscoop of macrolens, pffft.

Hoeveel serieuze commentaren wil je hebben?

En

Ik ben echt niet de enige die zich stoort aan dit soort zaken. Vraag mij af of jij een horloge koopt als er als stof zichtbaar is… Nee hoor, die laat je gewoon liggen :smirk:

Ik spendeer 10 a 15 minuten aan het stofvrij krijgen van wp, wijzers, en binnenkant glas als ik een horloge sluit na een servicebeurt.

Die tijd neemt niet iedereen, ook niet bij de productie van een nieuw horloge. :wink: Nou wil ik die foto wel 's zien!

2 likes

Rechts naast de punt van de lange jan…

Staan nog meer stofjes op de foto, die zitten aan de buitenkant :wink:

1 like

Hmm. Bijzonder dat ik dat eerder heb gezien bij een Seiko Turtle. Gewoon lekker uit je hoofd zetten is mijn advies. Misschien even onthouden voor wanneer er ooit een servicebeurt komt.

1 like

Hmmm… Die zou ik zelf wel weg laten halen. :wink: :roll_eyes::rofl: Maar ik ben even een ruim weekje weg, daarna welkom. :wink:

1 like