Stoppen met kopen van horlogesâŠ
Dacht het niet!
Zoân 15 jaar geleden bouwde ik een nieuw leven op met mijn huidige partner, ik moest daarvoor diepgaan en heb toen veel van mijn horloges verkocht om het te kunnen bekostigen.
Het fijne van deze hobby is dat horloges toch een zekere waarde hebben, dus je kan er nog eens een combiketel(tje) van aanschaffen als die het net weer begeeft (vrouw natuurlijk niet happy⊠) nadat ik die heb gerepareerd en ik voor 2 weken van huis ben wegens mijn werkzaamheden
Anyway er weer helemaal bovenop gekomen, positie zelfs beter als voorheen en dat vertaald zich terug in de huidige collectie
Ik heb van elke nieuwe aanwinst plezier, oppoetsen, ander bandje er omheen, opwinden, op tijd zetten, dag/datum instellen, altijd weer leuk.
En veel dragen?.. Nou dat valt eigenlijk wel mee, zitten om de pols wanneer ik in mijn Mancave zit en verlaten de pols vaak als ik mijn kamer danwel het huis verlaat.
Is iets gechargeerd, maar grosso modo klopt het wel.
Ik heb ze in mooie horlogedozen zitten en een staande vitrinekast op het tafeltje van mijn âmancaveâ een 'âdisplay-doos /stolpâ met de huidige favorieten.
Ik kan er van genieten door er naar te kijken en er over te mijmeren wanneer ik ze vroeger in het vizier kreeg en op mijn âwish-listâ kwamen om ze tzt als de mogelijkheid en de middelen er waren ze aan te schaffen.
Ik heb elk horloge wel zoân beetje in de collectie die ik ooit zou willen hebben, uiteraard op een enkele uitzondering na.
Daar zijn er momenteel 2 van, de IWC Aquatimer Chronograph met de âgele dialâ en de Daytona 126500LN
De Aquatimer komt er nog wel eens als die voorbij komt voor een prijs die ik er aan wil besteden, de Daytona komt er nooit, want ik wil geen +10K meer betalen dan de listprijs.
Oâja recent is er recent nog een nw aan mijn wish-list bijgekomen, Breitling Super Ocean Heritage 46 mm!
En verder ontdek ik met enige regelmaat nieuwe horloges in de âlagere prijsrangeâ die ik zeer kan waarderen, recent enkele Edox en Certinaâs aangeschaft, vind ze âBang-for-the-Buckâ!
Deze huidige trend zal zich nog wel zoân 5 jaar voortzetten, tegen die tijd zal de teller wel op zoân 100 stuks komen te staan.
Daarna zal gefaseerd de collectie verkleind worden tot max 10 stuks denk ik, we zullen zien.
Maar stoppen met kopen?!..
Dacht het niet!