Bermuda:
Helder verwoord! Ik denk dat je absoluut genoeg eigen inzicht hebt en overwinnen is denk ik niet realistisch en hoeft ook niet, het gaan om kanaliseren, die kwaliteit inzetten in de situaties waarbij die werkt en bijdraagt, en die valkuil beperken en buiten spel proberen te zetten in situaties waarbij die afbreuk doet
Bedankt voor de aardige woorden, graag gedaan
Dat zeg ik juist zo om het voor mezelf een beetje luchtig te houden, het is natuurlijk nogal wat
Ik denk trouwens juist wel dat ik er gelukkig van zou kunnen worden, omdat ik dan volop de kans krijg om dingen op mijn eigen manier te doen
Ja dat is voor de komende jaren wel dé uitdaging, wat vertrouwen kweken in mezelf (en anderen trouwens)
Hahaha dankjewel, het is nou ook weer niet zo dat er geen ruimte is voor spontaniteit, maar van die redelijk cruciale dingen wil ik heel graag goed geregeld hebben
tijdsbeeld:
vier ogen principe?
Dit kan zeker goed werken maar in sommige situaties moet je dit zelfstandig kunnen doen
Heel herkenbaar (zou mij niet lukken) maar mijn partner is de andere kant, zij heeft ADHD. We grappen wel eens tegen elkaar dat we samen één functionerend persoon zijn
4 likes
bnv
2 augustus 2025 om 11:18
248
Ah, een mancave exhibitionist! Dus wat draag je dan wel als je die met tegenzin uitklautert?
bnv
2 augustus 2025 om 11:21
249
Hahahaha! Ik vind beginnen niet zoân probleem. Doorzetten gaat ook nog wel. Weten wanneer het af is (of kan zijn) vind ik vaak moeilijker. Dus ik ben alweer begonnen: GTG/Samenkomst voor microbrandliefhebbers (PM bij echte interesse)
Ruud
2 augustus 2025 om 11:28
252
Haha, je cv ketel niet kunnen vervangen zonder je collectie uit te dunnen is ook errâŠ
1 like
bnv
2 augustus 2025 om 11:30
253
Justcasual:
zoiets ogenschijnlijk simpels als een padelracket kopen zat bij mij drie avonden uitgebreid onderzoek inâŠ
Noem het het uitsluiten van onzekerheden en het voorkomen van het maken van verkeerde keuzes⊠alles moet zo veel mogelijk geïnformeerd gebeuren
Ik vind dit allemaal juist heel verantwoordelijk. Als er zeer fundamentele risicoâs moeten worden genomen of als er eigenlijk geen goede keuzes lijken te zijn, dan kies of begin ik ook lang niet zo makkelijk. Initiatief nemen kost minder moeite dan goed uitvoeren en onzekerheden anticiperen en wegnemen.
Gezien het detaillisme dat velen van ons uiteindelijk doet besluiten tot de aankoop van specifieke horloges kan ik me voorstellen dat spectrumgevallen hier mogelijk zijn overgerepresenteerd. Maar die planmatigheid kan je nog helpen in de suggestie van dit draadje.
1 like
Ik heb natuurlijk niet de data om deze bewering te ondersteunen maar als ik zou moeten gokken denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben
1 like
Patek
2 augustus 2025 om 12:39
255
Het is geen circelredenering, maar juist heel diepzinnig. Maar prima als je daar anders over denkt.
bnv
2 augustus 2025 om 13:09
257
Daar zitten heel eigenaardige modelletjes tussen. Dat zwengelt toch juist de verzameldrang aan?
1 like
Kijk eens @genesis .
Je hebt helemaal geen combiketel nodig met zo een fijne warme horlogejas.
3 likes
genesis
2 augustus 2025 om 14:16
259
Bermuda:
genesis:
Deze huidige trend zal zich nog wel zoân 5 jaar voortzetten, tegen die tijd zal de teller wel op zoân 100 stuks komen te staan.
Daarna zal gefaseerd de collectie verkleind worden tot max 10 stuks denk ik, we zullen zien.
Maar stoppen met kopen?!..
Dacht het niet!
Als je de collectie ooit gaat verkleinen, komt er ten minste een tijd dat je niet meer koopt, want je gaat terug naar 10 stuks uit je dan opgebouwde huidige 100 stuks als ik je goed begrijp
Dan doe je tegen die tijd toch de essentie van wat er hier wordt gedeeld: stop met kopen, geniet meer van wat je al hebt
Nope!
Dat heet pensioen en terugloop aan maandelijkse inkomsten = noodzaak
1 like
genesis
2 augustus 2025 om 14:18
260
Uhh net 1 van mijn wish-list in Duitsland opgehaald
I am a happy camper!
10 likes
APMV
2 augustus 2025 om 15:05
261
Dat doe je snel. Gefeliciteerd
1 like
Dat het aforisme âheel diepzinnigâ is, is ook maar een mening⊠En hoe kun je ooit iets bezitten zonder er eerst naar te verlangen?
1 like
Het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak.
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
1 like
âŠde druiven zijn zuurâŠhet gras is groenerâŠgeld maakt niet gelukkigâŠdat zijn toch allemaal van die zuchterige uitspraken die de teleurstellingen in het leven moeten verzachten door ze te externaliseren. Daâs inderdaad de makkelijke weg.
3 likes
Ik heb de video niet bekeken.
Maar gewoon alles met beleid en verstand.
Dan wens ik u bij deze hebzucht in overvloed.