Stop met horloges kopen!

Dan heb je wel minder kans op avontuur. :joy::joy:

1 like

Helder verwoord! Ik denk dat je absoluut genoeg eigen inzicht hebt en overwinnen is denk ik niet realistisch en hoeft ook niet, het gaan om kanaliseren, die kwaliteit inzetten in de situaties waarbij die werkt en bijdraagt, en die valkuil beperken en buiten spel proberen te zetten in situaties waarbij die afbreuk doet

Vakantiestijlen zijn net zo divers als horlogesmaken, maar doorgaans ben ik niet zo van dat soort avonturen. Liever weten waar we aan toe zijn en de ontspanning toelaten om echt even gas los te laten ipv weer aan te moeten staan om de gaten die anderen maken weer dicht te lopen of last van te ervaren (vlucht niet in kunnen, boot missen, etc) :wink::pray:

2 likes

Bedankt voor de aardige woorden, graag gedaan :slight_smile:

Dat zeg ik juist zo om het voor mezelf een beetje luchtig te houden, het is natuurlijk nogal wat

Ik denk trouwens juist wel dat ik er gelukkig van zou kunnen worden, omdat ik dan volop de kans krijg om dingen op mijn eigen manier te doen

Ja dat is voor de komende jaren wel dé uitdaging, wat vertrouwen kweken in mezelf (en anderen trouwens)

Hahaha dankjewel, het is nou ook weer niet zo dat er geen ruimte is voor spontaniteit, maar van die redelijk cruciale dingen wil ik heel graag goed geregeld hebben

Dit kan zeker goed werken maar in sommige situaties moet je dit zelfstandig kunnen doen

Heel herkenbaar (zou mij niet lukken) maar mijn partner is de andere kant, zij heeft ADHD. We grappen wel eens tegen elkaar dat we samen één functionerend persoon zijn :joy:

4 likes

Ah, een mancave exhibitionist! Dus wat draag je dan wel als je die met tegenzin uitklautert?

Hahahaha! Ik vind beginnen niet zo’n probleem. Doorzetten gaat ook nog wel. Weten wanneer het af is (of kan zijn) vind ik vaak moeilijker. Dus ik ben alweer begonnen: GTG/Samenkomst voor microbrandliefhebbers (PM bij echte interesse)

Knappe kerel

1 like

Goud! :grinning:

Haha, je cv ketel niet kunnen vervangen zonder je collectie uit te dunnen is ook err…

1 like

Ik vind dit allemaal juist heel verantwoordelijk. Als er zeer fundamentele risico’s moeten worden genomen of als er eigenlijk geen goede keuzes lijken te zijn, dan kies of begin ik ook lang niet zo makkelijk. Initiatief nemen kost minder moeite dan goed uitvoeren en onzekerheden anticiperen en wegnemen.

Gezien het detaillisme dat velen van ons uiteindelijk doet besluiten tot de aankoop van specifieke horloges kan ik me voorstellen dat spectrumgevallen hier mogelijk zijn overgerepresenteerd. Maar die planmatigheid kan je nog helpen in de suggestie van dit draadje.

1 like

Ik heb natuurlijk niet de data om deze bewering te ondersteunen maar als ik zou moeten gokken denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben :joy:

1 like

Het is geen circelredenering, maar juist heel diepzinnig. Maar prima als je daar anders over denkt.

No comment
:pray:

8 likes

Daar zitten heel eigenaardige modelletjes tussen. Dat zwengelt toch juist de verzameldrang aan? :wink:

1 like

Kijk eens @genesis.

Je hebt helemaal geen combiketel nodig met zo een fijne warme horlogejas.

3 likes

Nope!

Dat heet pensioen en terugloop aan maandelijkse inkomsten = noodzaak :expressionless:

1 like

Uhh net 1 van mijn wish-list in Duitsland opgehaald

I am a happy camper! :sunglasses:

10 likes

Dat doe je snel. Gefeliciteerd

1 like

Dat het aforisme ‘heel diepzinnig’ is, is ook maar een mening… En hoe kun je ooit iets bezitten zonder er eerst naar te verlangen?

1 like

Het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

1 like