idd ik verkoop eigenlijk ook nooit iets ook al draag ik het bijna niet, mocht dat wel zo zijn dan goed aangeven wat er mis mee is, dus idd geen gezeik achteraf
zelf verkoop en repareer ik elektronica en veel mensen willen alleen horen wat ze willen horen, dus soms moet je letterlijk alles 3x zeggen voor ik het verkoop/repareer
Precies.
En om dat voor te zijn hou ik alles lekker zelf.
Je weet snel heel veel en hakt ook snel die knopen door dan?
Dat is ook zo, en aan de andere kant⊠Heel vaak maakt het ook niet heel erg veel uit welk besluit je neemt (tenzij je echt de neiging hebt jezelf heel ernstig te benadelen)âŠ
En weegt de rust van het besloten hebben zeker op tegen de onrust van niet besluiten. Ookal pakt de keuze dan âverkeerdâ uit, dat fix je dan wel weer.
Dit komt er lekker vaag uit, maar je begrijpt vast wat ik bedoel
Ik las dit ook in een rap kwebbelend stemmetje
Gaaf filmpje, thanks for sharing.
Zelf heb ik de Seiko van mn vader en die van mn Opa, elke keer als ik er naar kijk geeft dat herinneringen.
Van de 7 klokjes, draag ik er eigenlijk maar 3 echt frequent, waar ik mij ook echt goed bij voel.
Ik kan me hier goed in vinden
Maar nog geen YouTube kanaal?
Als je het gewoon vermeldt zoals het hoort is dat toch niet zoân probleem?
Inderdaad ook een interessante observatie. Ik zou bijna willen zeggen dat in veel gevallen het zo is dat als je veel weet het steeds minder duidelijk wordt welke keus moet worden gemaakt. Tenminste, bij producten heb ik dat wel vaak, omdat je eigenlijk geen compromissen wil sluiten en volledige correcte informatievoorziening bij de medemens duidelijk iets is waar tegenop wordt gekeken en vervolgens zelden met kennis en kunde ondernomen. Veel weten roept ook vaak meer vragen op. En dan is er nog het prangende besef van wat niet geweten kan worden. Tegelijkertijd, precies genoeg (denken te) weten kan mijns inziens wel leiden tot snee beslissingen.
Het moet ook even worden belicht dat 's mans volgende video een behoorlijk tegengesteld argument uiteen zet met de âhave to have ownedâ filosofie. Dat lijkt me nou echt onzin.
tja dat is weer een andere insteek.
Hij zegt in de video aan het begin van dit topic ook dat hij zelf ruiterlijk meedoet met het YouTube algoritme en de kooplust aanwakkering. Dus in die zin is hij gewoon eerlijk zonder pretenties.
Dit topic is niet bedoeld om hem of zijn kanaal te analyseren, alleen het concept wat hij in zijn specifieke video deelde, stop met horloges kopen
Revenge of the nerds.
Die gast heeft in zijn leven al zo vaak een wedgie ondergaan.
Dat ie ons nou helemaal onzeker maakt met spullen die we niet hebben of niet gehad hebben.
En terecht ⊠mijn zegen heeft ie.
Eigenlijk zijn hierin maar 2 dingen belangrijk toch? Heb je er zelf last van? Heeft je omgeving er last van?
Zo nee: prima toch. Geniet lekker onbezorgd van je hobby.
Zo ja: (Obsessief) met horloges bezig zijn is toch voor veel een vlucht van iets anders dat ze (nog) niet onder ogen willen/ kunnen/ durven/ moeten komen. Een soort zelfbeschermings mechanisme misschien zelfs. Een vlucht naar iets veiligs. Waar je de controle hebt. Waar je je kunt verliezen.
Als je je daarvan bewust bent dan is er prima mee te leven en kost het je hopelijk niet teveel tijd/ geld/ relaties. Waarvan geld nog het minst belangrijk is mijn inziens.
Stel jezelf de controlevragen: wat dient dit? / wat bescherm ik hiermee?
Mooie bijdrage! Helemaal mee eens.
iedereen doet ermee wat hij/zij wilt.
alsook, wat voor mij een heuse verzameling is, qua aantallen, is dat voor iemand anders misschien niet
ik ben iig nog niet toe aan een beperkt aantal horloges maar heb het gevoel dat dit ooit wel zo zal zijn.
(om daarna mogelijk weer helemaal los te gaan, wie zal het zeggen)
Ik heb het idee dat dit ook grotendeels voor mij geldt, al is er recent in mijn smaak nog wel iets gewijzigd en weerhoudt de prijs daarvan én de onwil om ter financiering daarvan de rest van mijn bestaande collectie weg te doen mij nog van de aanschaf daarvan.
Idem, al vallen niet al mijn horloges in dat kader.
Mân wat duurdere hebben me in ieder geval behoed om snacks aan te schaffen.
Met de overige ook al genoeg tevreden.
Alhoewel ik soms zit te snuffelen in het blauwe deel en andere verkoopplekken tot nu toe nog geen GS quartz of Citizen A660 gezien die in aanmerking komt om toe te voegen.
Stoppen? PffâŠjemoeder!
Ik ben er snel uit, ben gewoon verslaafd, dus ziek. Geen hulp beschikbaar, dus mijzelf bij neergelegd
Mjah wat ik dus eigenlijk zeg is dat verslaving vrijwel altijd een symptoom is en geen oorzaak.