Mjah wat ik dus eigenlijk zeg is dat verslaving vrijwel altijd een symptoom is en geen oorzaak.
Ik herken veel van de commentaren hierboven wel. In 10+ jaar is er zoveel langsgekomen; de grails maar ook ontelbare snacks voor de leuk. Maar, ook door aan- en verkopen via het forum veel leuke mensen leren kennen. Geld kosten doet het allemaal, zodra ik er niks anders voor moet laten denk ik dan maar
Momenteel weer een drang de collectie van 10 naar 5/6 stuks te verkleinen We blijven lekker bezig.
Het copen van horloges.
Heb je iets gerookt, of is voor dergelijke inzichten toch sterker spul nodig?
Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik zie en spreek dagelijks tientallen gasten die soms zelfs 4-5 horloges per week binnen krijgen. Je kan mij proberen te vertellen dat dat normale verzameldrang is maar dan geloof ik je niet!
Als je je hier niet in herkent, prima toch. Dan heb je er geen last van en val je in categorie 1
Is er al iemand gestopt?
Ha, ik heb een koopstop na mijn recente Marathon MSAR aanschaf hier via HF. Het is goed zo. Er staan verschillende stukken te koop maar niet hier op HF want trust level is dan weer niet hoog genoeg
Ha = ja!
In iets meer dan 10 jaar hobby een 50tal horloges gehad maar momenteel heb ik 0 horloges.
Smaak is weer aan het veranderen en heb mijn ding nog niet helemaal gevonden. Al een aantal keer bijna iets gekocht om maar iets te kopen maar heb het nog steeds kunnen uitstellen. De echte passie is er misschien wat uit maar ik geniet toch nog steeds van het zoeken.
Geen horloges nu? Dus je draagt er geen? Of draag je dan iets anders van een smartwatch ofzo?
Draag geen horloge inderdaad.
Ik heb dit ook wel.
Maar in mijn collectie zitten wel horloges die ik ook echt draag, als ze liggen te verstoffen ga ik ze verkopen.
Maar dat verkopen is tot op heden nog maar 2x gebeurt, alleen maar omdat ik ze niet draag en dat vind ik zonde.
beelden van mij nadat ik de topictitel zie:…
‘Gewoon’ je Grailwatch binnenharken.
Kost wel tijd om uit te zoeken welk horloge dit is,
maar als je het eenmaal hebt is Het Spel gespeeld…
Het ding verdient zichzelf terug daardoor!
Rest de vraag wat te doen met de verzameling.
Neig steeds meer naar verkopen maar verkopen is gezeik.
Waren er maar Echte Liefhebbers die zeiden ‘Ik wil diè, noem je prijs…’
Gelukkig eten ze geen brood.
Heeft zichzelf allàng terugverdiend, sinds 2022 geen aankopen meer:
Dat is wel een heel slechte onderhandelingspositie waar je je in brengt dan…
Is dit niet net zoiets als je ‘soul mate’? Lijkt me sterk dat er één de échte is.
Zo hebben we allemaal al veel stops gehad. Ik ben nog niet overtuigd.