Stop met horloges kopen!

Dat er teveel horloges liggen die geen draagtijd krijgen, maar die ik ook nog niet weg wil doen.

Komt vast goed. Het eet geen brood, zullen we maar zeggen.

1 like

Beetje cynisch, maar neit onwaar

Dat is een mooi doel voor velen van ons. Ik denk ook dat smaak verandert en ontwikkelt. Natuurlijk besteden we waarschijnlijk niet dezelfde aandacht aan alle producten om daarin tot in detail die smaak te laten ontwikkelen. Wat velen van ons hier leuk vinden is dat wel doen in horloges. Zo gericht als jij ben ik (nog) niet geraakt. Ik wordt just nog altidj geraakt door een grote verscheidenheid aan creativiteit en dat kan me nog altijd het wol over de ogen trekken. Dat wil zeggen, als ik een leuke creatieve insteek zie die goed lijkt uitgevoerd, met hart voor de zaak en een redelijke prijs, zal ik iedere keer nog twijfelen. Dat is niet heel handig om tot een kernachtige collectie te komen. Ook zie ik nog altijd wel een bepaald daarggenot in bepaalde variëteit van genres, hoewel ik wijzer en strikter word. Maar tegelijkertijd ben ik minder bang geword afscheid te nemen van stukken die uit die neigingen voortvloeien, maar uiteindelijk niet hetzelfde genot om te pols geven. Dan blijft daar nog tegenin gaan dat horloges die langer bij mij gebleven zijn, zelfs als ze nu minder worden gedragen, oprecht voelen als een historisch document van die ‘reis’ en die heb ik derhalve nog niet actief weggedaan.

2 likes

Ik krijg jeuk als ik teveel horloges heb liggen die ik niet draag en heb de laatste tijd de collectie ook ingedikt. Nu nog drie stuks: een Grand Seiko (die is mijn favoriet), een Seiko duiker voor de afwisseling, en een beater. Op de top had ik er 15 dus een hele vooruitgang (of achteruitgang, hoe je het ziet). Ik denk dat ik er binnenkort weer een Rolex bij wil kopen maar verder heel tevreden over de huidige staat van de collectie.

5 likes

Twee horloges waar je echt heel blij mee bent zijn naar mijn inziens beter dan 31 horloges die het net niet zijn (niet zeggende dat het geval is bij TS).

Hoeveelheid zegt letterlijk geen kut naar mijn bescheiden mening.

7 likes

Herkenbaar. En dat is nu net het mooie. Doorbreken. Begin eens na te denken welk mooi horloge je zou kunnen kopen als je dat allemaal verkoopt :grin:

Dan kun je ze wellicht wegdoen :sunglasses:

4 likes

Ik denk dat je de waarde van veel opknap-vintage overschat. Als ik er 50 verkoop kom ik nog niet aan een Santos, vrees ik. Verre van. :joy:

Maar desalniettemin, ja. Er liggen er een tiental klaar van de lopende en opgeknapte intussen. Kijken hoe goed ze lopen en foto’s maken.

Ah zo. Maar dan ben je een verzamelaar. Dat zijn opknappertjes. Dat is je hobby. Lekker prutsen en knutselen.

Daar gaat dit dus nu over.

1 like

Dat klopt! Ik ben nu bijna bij mn eerste rolex…:pray:t5::pray:t5:

Nee.

8

4 likes

Goed samengevat. Net als LVA is dat denk ik de reden om ze nog niet op te ruimen. If ever…

Maarrrr als ik een niveau omhoog wil - en dat wil ik -moet ik niet meer Vinted e.d. afstruinen, maar een Plan maken, méér leren, vasthouden, bekijken en gestaag mijn plan uitvoeren. Dat draait niet om geld, maar om discipline. Op een niveau hoger kom ik niet weg met een opknapper. Dan moet alles kloppen.

Gelukkig heb ik een aantal horloges die als voorbeeld dienen (alles draait om de staat). En heb ik wat horloges die daar niet aan voldoen. Die verschillen zijn overduidelijk.

Net-niet is vanaf nu dus niet.

Dit draadje helpt om dat hardop te durven zeggen. Fijn zo’n praatgroep. :grinning:

5 likes

:ok_hand::muscle: Misschien wel de meest waardevolle en eerlijke reflecterende comment tot nu toe hier. Power to you man :facepunch: go for it

2 likes

Is het niet jouw taak om dat te veranderen?

Dat zal toch ook wel weer meevallen? Of waren al die micros rond onder de 200 euro nieuw?

Als ik zo lees allemaal is het wel echt een verslaving hoor.
Op zoek naar de rush van je eerste horloge.
Jaaa dit is wel echt een blijvertje.
Om zo snel mogelijk op zoek te gaan iets wat nog beter bij je persoonlijkheid past.
En dat het geld kost maakt niet uit.
Dat geld is er wel.
Of het nu bij jou of de dealer of de fabrikant ligt is niet van belang.
De tijd die we erin steken krijgen we echter nooit meer terug.
En voor je het weet is een lust een last.

Just one fix . Never trust a junkie. -ministry-

En voor de lange teentjes . Nee dit wederom geen belediging.
Louter een constatering.
Handel is handel en handel is goed.

3 likes

Ja, voor velen onder ons is het een verslaving.

• weinig nuttig besteede tijd
  • weinig nuttig besteed geld

Maar als je we er gelukkig van worden, en er niemand mee lastig vallen …

2 likes

Serieus. Lekkere bijdrage, pik. Constructief ook. Goed bezig. Ga zo door.

Maar het is verdulleme ook nooit goed. Vroeger zat er altijd wel iemand te zeiken dat ik mijn meningen als feit presenteerde wat dan weer te categorisch werd gevonden, tegenwoordig zit er dus een Bobo te zeuren dat ik te veel disclaimers inbouw om aan te geven dat het een persoonlijke mening, situatie, keuze of beleving is.

10 likes

Ga je nou verantwoording afleggen tegen iemand die zijn tijd besteedt aan het tellen van woordjes?
Je komt weirdos tegen op een forum als dit, maar dit is toch wel de buitencategorie…

7 likes

Geweldig nummer…

3 likes