STOWA Only!

Ik ben fan van 36 mm, maar historisch gezien is een vlieger richting de 46-50 mm, dusja alles daaronder is eigenlijk al te klein😬

1 like

Iets naar boven in dit topic staat mijn Stowa Partitio,deze is 37mm,nog iets groter dus.
Voor mij persoonlijk kon dat nog net.

Gr, HJR

9 likes

Mooi !
Daar willen we wel een wrist shot van !
Ben heel benieuwd hoe die op de pols ligt.

1 like

Paar berichten hoger :arrow_up::arrow_up::arrow_up:

2 likes

Ik was nog in mijn zondag slaapstand :joy:

2 likes

Hello everybody,

thanks for your comments on the new silver Flieger watch.
At the moment we are finally waiting of some movement informations - this information have not been inhouse before we have to send the watch to the watch contest.
Sometimes its like this - you have to do something you know that will Coe for sure - but some details are not clear or the supplier dpn“t give you all necessary informations
Thats the challenge of running a small company :wink:

But don’t worry- we soon will launch the available versions of watches and movements in our new silver 42 mm case !

This will be at least next week !

Bye for now

Jƶrg Schauer
CEO STOWA Brand

The complete movement market is a bit crazy in the last year - like the most of you know.

For this silver case i was planing to do some special things and this things need more time than supposed.

But it will be on the screen next week - at least next ā€œFlieger Fridayā€ 12th. March - hopefully earlier.

Stay tuned for this new case material: Silver 925/000 with real silver crown and in our special Vintage style

1 like

Gave strap combinatie! Ik wil hem!

Damn you, Stowa. Ik wil hem niet. ,:expressionless:

Hier even.

Ik heb een Stowa Marine Silver dial handwinder. Nieuw gekocht, is nr 80 meen ik.
Nu had ik het plan opgevat deze weg te doen en wat anders te kopen. Aqua Terra en Panomatic Lunar. Samen met de Dornbluth zit ik dan op 3, wat zowel een mooi aantal, als een mooie en ā€œhandigeā€ collectie is. Zal een lang verhaal worden, maar komt neer op een collectie voor elk moment en elke situatie. Denk wat meer sportief, formeel, kleur dials etc.
Anyway, doel was niet meer dan 3 horloges te hebben. En de Stowa overlapt wat met de Dornbluth (beide deck watches, zo heet dat toch?)

Maar toch, ik kan de Stowa ook houden. Is de kosten niet natuurlijk. Maar waarom zou ik dit doen? Ofwel, is het een goed idee de Stowa te houden?

Wat is dat voor een rare vraag, dat bepaal je toch zelf.

2 likes

Hahaha hij worsteld in 2 flinke alinea’s behoorlijk met zichzelf. Heeft gewoon een zetje nodig in de ā€œgoeieā€ richting.

Dus @Streamz JA wegdoen. Als de twijfel er eenmaal is dan is er meestal geen weg meer terug.

1 like

Ik heb het wel eens met horloges die ik weinig draag maar als ik het horloge dan weer omsla denk ik, eigenlijk is het toch best een gaaf ding ik zou wel gek zijn om het te verkopen.
Maar de mening van een ander heb ik daarvoor niet nodig, uiteindelijk gaat het om wat voor een gevoel je er zelf bij hebt.

1 like

Uiteraard bepaal ik het zelf. Vraag is meerledig. Stowa is een oud merk, wat voor mij veel meer waarde heeft als een nieuw merk. Daarbij is het een typisch jaren 20 design. Erg ā€œpassendā€ dus. Geen idee hoeveel soortgelijke merken er zijn. Indien veel, dan is er weinig reden m te houden. Indien niet, dan is het leuk m te houden. Stukje historie of zo.

Maar ook: hoe vaak ga ik m dragen. Reden om m nu te dragen is de witte dial en grijs/antraciet band, past goed bij een grijs pak. Maar die combi wordt 1 van de opvolgers ook.
Wat zou dan nog een reden zijn? Omdat ik m mooi vindt? Op zich wel, maar de Panomatic is mooier.

Na ja, klinkt allemaal wellicht een beetje vaag, maar dit soort dingen houden me dus bezig.

Gewoon in t blauwe deel zetten. Tis alleen de vraag of überhaupt iemand hem wil :see_no_evil:

Ok? Incourant dus?

Zal waarschijnlijk wel meevallen. Je raakt hem niet direct kwijt, maar je zult er hier echt wel een liefhebber voor vinden. Mits ok geprijsd natuurlijk.

Mijn foto bijdrage van vandaag:

3 likes

dit is net een nomos met stowa logo :yum:

Maar dan omgekeerd :grin:

1 like

8 likes

Nomos is in dit geval de hommage hoor… De Antea bestaat al zo’n 53 langer dan Nomos an sich… (1937 vs 1990)…

2 likes