Ik begrijp je wel na zo’n verschrikkelijk slechte klantenservice.
Die van Staudt horloges is een flink stuk beter in elk geval naar mijn mening…
Prachtig!
Prachtig! De hands van de Jan Mayen zijn wel wat fraaier door de onderbreking. Bij de Opphav vind ik het net iets te “worsterig”
Die damast kast is trouwens wel écht heel mooi. Heel uniek, heb het nog niet eerder bij een ander horloge merk gezien
Hoe is de kwaliteit van de band en sluiting? Voelt het een beetje solid? Zijn ze overigens identiek?
Ben ook wel benieuwd naar het totaal gewicht (afwijking mijner zijde maar zo vind ik bijv. een Chopard Alpine Eagle goedkoop aanvoelen door het beperkte gewicht).
De banden en aanzet zijn identiek, absoluut solide!!! Geen rammetltje niks….de fonkeling in de rode dial krijg ik absoluut niet goed op de foto maar die zo levendig.
Gegroet, beste Straum-liefhebbers,
Beetje nieuw hier, maar na het bemachtigen van mijn Jan Mayen dacht ik toch maar even een paar plaatjes te posten. Er is me verteld dat dat op dit forum wel geapprecieerd wordt…
Zo staat meteen mijn mini-Straum collectie er even helemaal op. Nog mensen met meer dan één Fjordenhorloge?
Gefeliciteerd met de Jan Mayen! Mijn Straum teller staat op 1 met de blauwe Opphav Damascus. Voorlopig geen plannen voor uitbreiding. Veel plezier van het Scandinavische duo!
Ik heb een vraagje voor alle Opphav-bezitters hier. Hebben jullie hem al vaak op verschillende bandjes gezet? Lukt dat? Staat dat? De Jan Mayen hangt vast aan zijn geïntegreerde bracelet maar de Opphav moet in principe toch wel te wisselen zijn?
Plaatjes van bewijs zéér welkom!
Ik mijn Opphav gekocht met een blauw en bruin leren bandje van Straum zelf. Dus met het eigenwijze hoekje in de bandaanzet. Ja, dat staat goed. Denk alleen dat dat niet is wat je zoekt. Heb zelf nog geen andere bandjes gedragen in combi met dit horloge. Gaat binnenkort wel een bracelet bij komen. Maar ook da’s ee Straum-eigen ding.
Ja de bracelet heb ik zelf ook al, samen met het bruin leren bandje waar ik mijn witte Opphav mee gekocht heb. Ik vroeg me gewoon af of er al mensen third party bandjes op een Straum hebben geprobeerd, maar misschien is daar allemaal wat té niche voor…
Zo wordt dit topic een soort zelfhulp rubriek. Goed bezig. Al gaat mijn voorkeur uit naar iets neutraler (1 kleur) om de wijzerplaat te accentueren. Smaak verschilt.
Zag een vooraankondiging van een limited edition (100 st) die 5 mei wordt bekendgemaakt. Jammer genoeg eerste koopoptie voor bezoekers van een horloge event in Californië. Niettemin in de gaten houden
Ik snap je punt over de kleuren, maar ik had echt zin in iets fleurigers en een beetje meer… lente-achtigs. Voor de serieuze momenten heeftie al zijn bracelet en zijn leren band.
5 mei toch ook maar even rood omcirkelen in de agenda dan!
Nice! Ik vrees wel dat ik deze aan me voorbij zal laten gaan, maar ik kijk uit naar de beleving van de mensen die wel toe happen.