Strela

Wel die afschuwelijke band er af halen hoor, jammer dat de foto niet zo scherp is.

Arjay

Brrrrrrrrrrrrrrr ik hou niet van gokken en inderdaad van die band krijg ik de kriebels, kon je niet eerst om duidelijker foto`s vragen?

Groet Peter

Ik ben wel een gokker! Je kunt er enorm leuke aanwinsten door krijgen maar ook enorme teleurstellingen.
Ik kon geen andere foto krijgen, de verkoper heeft een hoop in de aanbieding en alle fotos van dichtbij zijn slecht dus ik denk (hoop) dat het aan de kunsten van de verkoper qua fotografie ligt.

Geachte horlogeliefhebbers ik ben er van plan 1 aan te schaffen, maar wat vinden jullie nou de mooiste ?
Je kan liefst kiezen uit 8 modellen !
Alle op of aanmerkingen zijn meer dan welkom.
Voor het gemak heb ik ze allemaal een letter gegeven.

Type A

Type B

Type C

Type D

Type E

Type F

Type G

Type H

Groet Peter

ik vind type D en type H erg mooi. Type D ziet er origineel uit. En bij type H vind ik de zwarte wijzerplaat erg mooi.

De laatste twee vind ik het mooist, in jouw rij ontbreekt overigens de Buran Skylark, ook deze vind ik fraai, ik heb hem dan ook in mijn bezit.

Arjay

G. De kleur van de plaat, de indexen, de wijzers en daarvan de combinatie vind ik prachtig.

Heb je 'm al Mark? Je zou zeggen vanuit Engeland…

Ik heb de Sekonda vandaag op het postkantoor op kunnen halen. Een week onderweg vanuit Engeland zoals als verwacht. Toen ik het pakketje openmaakte liep het uurwerk en de chrono was ook ingedrukt en liep ook. De chrono heb ik gestopt en dat verliep allemaal soepeltjes.

Zoals je ziet op de eerste foto is het glas aardig ‘geleefd’. Hoe mensen dat voorelkaar krijgen begrijp ik echt niet. Het glas is zelfs op een punt een beetje gebarsten. Ik heb het glas er even afgehaald om te kijken hoe het met de wijzerplaat was, maar die ziet er puntgaaf uit. Toen ik het glas terug wilde zetten sloeg het noodlot toe…ik liet het horloge uit mijn handen glippen en viel met een plof op de grond. Toen ik hem op had geraapt deed de Sekonda het niet meer. :frowning:

Toen het deksel er maar eens af. Het 3017 kaliber ziet er zo te zien vrij behoorlijk uit. Het kaliber heeft s/n.: 44971. Dat zou betekenen dat hij rond '70, 71 geproduceerd is. (als ik het goed heb) Zover ik het nu kan zien zit het balanswiel een beetje los; hij wankelt een beetje heen en weer. Dit is waarschijnlijk door de val gekomen. Het horloge heb ik weggelegd in de kast en sindsdien loopt hij weer. Ik hoor wel een vreemde, dubbele tik uit de Sekonda komen. :frowning: :frowning: :frowning:

Ik zit nu dus even flink te balen!

Groet, Mark

Ziet er erg goed uit! Gewoon even naar de horlogemaker, nieuw glaasje, schoon laten maken, uurwerk ook en je hebt een prachtig horloge voor weinig. Of je doet het zelf maar ik lees dat jij net zo handig bent als ik met dat uit je handen laten vallen :smiley: Is geen drama denk ik?
Gefeliciteerd, ik hoop dat de mijne in net zo’n staat is! Waar haal je de serienummer datering trouwens vandaan?

Het glaasje is het probleem ook niet zo, dat is zo te vervangen, maar het balanswiel is denk ik wel een klein drama. Ik weet niet wat voor problemen daar nog meer achter schuilen.

De datering van het serienummer heb ik gevonden op de link van Paul http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1042&highlight=strela

Groet, Mark

Ik weet niet of je het durft te doen, maar je kan controleren of de balans defect is door er uiteraard heel voorzichtig tegen te duwen om te kijken of er speling in zit want dat zou een indicatie zijn of door de klap van het vallen een tapeind is gebroken. Punt is dat het 3017 caliber geen anti shockveer heeft. Kan ook zijn dat de ruby beschadigt is, kan met een goed vergrootglas zichtbaar zijn.

Arjay

Wat nu precies speling is kan ik niet ontdekken, maar het balanswiel wankelt gewoon heen en weer als ik hem oppak met een fijn pincet. Aan de ruby is met een vergrootglas niets te zien.

Ik heb een bod gedaan op een convoluut Poljot onderdelen oa 3017. Weet nog niet wat er precies in zit maar meende op de foto een complete balans te zien. Heb even geduld.

Arjay

Ok Arjay. Geduld heb ik zeker.

Groet, Mark

Is jouw Sekonda al binnen, Henrik?

Mark,
Ik denk dat de balansas afgebroken is .

Nee. En daar baal ik best van. Hij is vorige week vrijdag (als het goed is) verzonden…

heb je hem al binnen henrik ?

Nee… :frowning: