Strela

Ik heb de balans er ondertussen maar eens uitgehaald en geconstateerd dat het asje aan de kompaskant is afgebroken. Ik heb er geen foto van omdat de spiraal dan in de weg zit.

Mochten jullie nog ergens een compleet balanswiel weten hou ik mij aanbevolen.

Groet, Mark

Ik heb de mijne overigens nog steeds niet…

ik denk dat je genaaid ben kan je er nog wat aandoen of ben je gewoon je geld kwijt?

Nee, genaaid ben ik niet, de verkoper is er een met een zeer goede reputatie. Ik heb na mijn vraag vorige week van de verkoper begrepen dat het al een tijdje bij de post zit. Ik heb nog een weekje geduld, wie weet dat de douane er achter zit.

Waar komt je pakketje vandaan? Als het binnen de EU is dan komt er geen douane aan te pas. Hoe lang is de zending nu al onderweg? Beste kans dat er een onduidelijke adressering opstaat of een ontbrekende postcode. Ik heb een paar maanden geleden soort gelijk accefietje gehad met een Italiaan (met een goede feedback). Ik heb toen om de 3 dagen via Ebay-mail de druk opgevoerd om het probleem op te lossen. En dat hielp goed. Hij storte netjes het betaalde bedrag terug. En dat was maar goed ook want ik stond op het punt om Ebay in te schakelen.

Een goede tip, Henrik: blijf mailtjes sturen en vraag hem met een goede oplossing te komen. (oftewel geen levering, geld terug!)

Succes, Mark

Hallo Mark,

Heb je al iets van een balansoplossing? Ik heb in ieder geval nu definitief een balans kompleet met veer en kloof. Heb je nog belangstelling?

Arjay

Hoi Arjay,

Ik heb zeker nog belangstelling.(tu) Doe maar een voorstel. (eventueel per PM) Ik ben erg benieuwd.

Gr., Mark

foto van het strela p3133 uurwerk :

De mijne is kwijt geraakt in de post. Gelukkig heb ik betaald voor aangetekende verzending dus de verkoper is bezig te achterhalen waar het horloge is. Het grappige vind ik is dat hij gisteren opmerkte dat het horloge wel weer bij hem zou opduiken… Ik zou niet weten waarom als bijvoorbeeld mijn postbode er mee rondloopt?

Het duurt wel erg lang allemaal. Heb je wel eens om een kopie van het vrachtbriefje, met daarop het verzendadres, aan hem gevraagd? Het kan zijn dat er fouten in staan; dit komt erg vaak voor door slordig schrijven e.d.

Groet, Mark

Uh, dit uurwerk zit uiteraard wel in de retro Strela’s maar niet in de Strela van Mark en bijvoorbeeld Paul K en welke ik zelf heb. De door jou afgebeelde P3133 is gerelateerd aan de Valjoux 7734. In de orginele Strela’s zat een 3017 welk gerelateerd is aan de Venus 150/175. Als ik goed naar de kast op jouw foto kijk zie ik een gekartelde Lunette deze kast word vaak gebruikt in de Poljot Albatros en Ruslan serie.

Arjay

klopt het is mijn blue angels

En om het overzicht nog iets completer te maken: deze is er ook nog. Van Poljot International. Volgens mij in 200 op de markt gebracht en in het westen in elkaar geschroefd, met de kwaliteitscontrole die daarbij hoort.

Is volgens het verhaal in een oplage van 100 gemaakt en schijnt een gewilde versie te zijn. Is ook flink wat duurder dan de huidige serie… Maar nog wel nieuw te krijgen.

Uhmm In 2000 op de markt gebracht en een oplage van 1000. Het scheelt slecht twee nullen :wink:

ik wilde net zeggen, waren die russen in het jaar 200 al zo ver ??? :stuck_out_tongue:

ïðèâåò!

Poljot, Buran, Sturmanskoye etc… allemaal voor een appel en een ei. Voordat ik uit Rusland weg ga, moet ik nog eens een Poljot met alarmfunctie oppikken voor ongeveer 100 EU hier bij de supermercado op de hoek.

“made in Russia”

äî ñâèäàíèÿ
Mark

Wat kost een Strela daar dan?

In Rubles ?
Zou eens even aan ome Igor moeten vragen :slight_smile:

Groet
Mark

Ik heb vandaag mijn strela 4 replik 1960 ontvangen die ik op 9 juni bij Levenberg gekocht had. Omdat het lang duurde voordat ik hem ontving hebben ik en Levenberg een onderzoek bij de post laten doen via het registratienummer dat bij verzekerde vezending hoort. De Deutsche Post had haar werk goed gedaan De Nederlandse post niet. Ze zeiden dat ze het horloge al op 26 juni bij mij hadden bezorgd. Ik heb hun gevraagd naar de bezorglijst met mijn handtekening. Die ontving ik twee weken geleden. Op deze lijst stond niet mijn naam maar die van een wildvreemde persoon. Via eigen onderzoek (telefoonboek) kwam ik er achter dat die persoon twee straten verder woont (wel het zelfde huisnummer maar een ander straatnummer). De bezorger controleert blijkbaar niet aan wie hij iets aflevert. Ik ben daar zelf heen gegaan. In eerste instantie zei deze persoon van niets te weten. Later ( toen ik dreigde met aangifte ) herinnerde hij zich een pakje te hebben ontvangen. Hij had het wel open gemaakt. Hij heeft het mij uiteindelijk moeten geven. Dus mijn raad ga er ook zelf achteraan en zit de post achter hun broek. Ze doen zelf niet veel.
Ik heb overigens nog wel een probleem. De stopwatch krijg ik niet aan het lopen. Wat kan ik er aan doen?
Ik heb weinig zin om hem weer naar Deutsland te sturen.

alexix

Dat vind ik een knap staaltje detectivewerk Alexis (tu)
fijne postbode is dat bij jullie in de buurt :frowning: is ie soms analfabeet of zo.
TPG heeft je zeker wel een excuusbrief en een doos gebak gestuurd, of is die ook weer verkeerd bezorgd :S

druk je die bovenste pusher wel stevig genoeg in ?
en is het horloge wel goed opgewonden ?

Groet André