Submariner en speedmaster.. saai?

Ik vind deze niet saai,maar ieder zijn eigen keuze. Toch.

3 likes

Beiden vind ik tijdloze klassiekers en toolwatches.

Maar voor mij doet de speedmaster het minder naar mijn smaak, te groot en de gedraaide lugs vind ik niet mooi. De Foit is dan weer beter. Maar ergens vind ik de speedmaster (en andere tachy’s) te druk en zou er snel op uitgekeken geraken.

De moderne sub heeft in mijn ogen groot deel van zijn toolwatch verloren, vooral door de dikke lugs zonder drilled holes en de ceramische bezel. De oudere modellen spreken mij meer aan, met name dan de 2-liner. Persoonlijk zou ik dan eerder nog een Tudor sub boven de Rolex verkiezen. Als nieuw horloge spreekt de Tudor bb58 mij ook veel meer aan dan een moderne sub, die heeft toch nog iets meer toolwatch uitstraling. In mijn ogen ontbreken enkel nog de drilled lugs en een datum.

2 likes

Ach ja, van alles heb je voor en tegenstanders. Wat de een saai vindt is voor de ander een tijdloos design. Feit is dat ze beide reeds meer dan 50 jaar mee door gaan en dat er aan het oorspronkelijke ontwerp niet veel is veranderd.

Moest even aan deze denken, na meer dan 50 jaar nog steeds in productie, designicoon en ontzettend veel nagemaakt, maar als je het op de keper gaat beschouwen een beetje saai.

3 likes

Sub en speedy saai?
Weet ik niet, wel een beetje te veel gezien.
Ik vind ze irl een beetje tegenvallen, maar da’s persoonlijk.
En om ze te aanbidden als een God vind ik wat ver gaan.
Het blijft gewoon een fabrieksproduct met een flinke portie hype.

6 likes

Precies. Top in eenvoud en daardoor heel aantrekkelijk. Snap niet dat @Skv dat niet ziet of vindt. En alles behalve saai. Kijk maar naar de verschillen tussen deze matte en gilt/glossy.

.

14 likes

De submariner is zeker niet saai, althans niet de blauwe.

Greatest watches in the world since the history of the world…

14 likes

Dit zijn voor mij toch wel de mooiste versies; weinig tekst en zonder datum :ok_hand:

1 like

Daar geraak je toch nooit op uitgekeken …

En vooral de sub, wat een afwerking, wat een kwaliteit…elke keer je die om je pols doet krijg je rillingen.

7 likes

Waterdichtheid is een ontwerpkeuze natuurlijk. Aangezien chrono’s normaal niet werden gebruikt om te duiken heeft Omega waarschijnlijk besloten er geen prioriteit aan te geven.

2 likes

:thinking:

Wut

1 like

Dat is toch een film van Mel Brooks?

3 likes

image

Saai is goed

2 likes

Zo was hij het mooiste , gewoon op staal. Zo op leer vond ik er niks aan, te iel, gaat niet meer gebeuren. Na een uur er weer af dat leer… voor mij never nooit meer leer op een Speedy gewoon staal voor mij… Oh na 6 maanden verkocht dus januari 2018 om de pols en juli 2018 naar een andere liefhebber. Tja deze weer vanaf juli 2018 nieuw om de pols en hij blijft! super afgewerkt, perfect draag comfort, loopt als een tierelier. Tussen de min 2 en plus 2 seconden en dit alweer maanden lang, blijft gewoon heel strak lopen en hoef hem nooit bij te stellen…ja de datum en Thats it. Ga hem steeds meer waarderen en zeker niet te opvallend en loop er ook niet mee te koop. Maar als ik een dagje A’dam doe gaat ie van de pols af, zonde als ze um via Marktplaats aanbieden met mijn pols er nog om…:joy: de laatste foto was in de wagen gemaakt , net 15 minuten om de pols van uit JKwatch center…:ok_hand:

3 likes

24 likes

Ik heb een sub 16613 en die kun je als je 'm om de pols hebt toch ECHT niet saai noemen met z’n goud/ stalen band en blauw paarse wijzerplaat met gouden markers.

Zowel speedmasters als submariner zijn beide saai. Snap niet dat ze zo gewild zijn. De kwaliteit van beide is natuurlijk uitstekend maar ze zijn weinig spannend te noemen.

Misschien is dit wel de management samenvatting van mijn openingspost.

2 likes

Daar gaat dit topic ook niet over. En ook niet over alle miljard andere uitvoeringen van de speedie.

1 like

De speedmaster pro heb ik meerdere malen en in een aantal variaties genoten, maar uiteindelijk werden het nooit basisspelers. Omdat ik mijn eerste moonwatch na de aanvankelijke liefde te saai vond deed ik de Mitsukoshi mod. Dat was een succes!
Maar ook deze vertrok en alle opvolgers ook. Toch te saai :crazy_face:

De Sub, zo fijn om te dragen en zo mooi gemaakt, maar ook bij de sub had ik vaak iets anders in de kist liggen waar ik die dag toevallig zin in had. Prachtig uitgevoerd, maar te weinig uitgesproken voor mijn smaak. Hoewel ik het een prachtig horloge vind verwacht ik niet ooit weer een sub te verwelkomen. De sfeer rondom het merk staat me niet aan (maar als er toch weer een sub komt dan met datum deze keer, of een gmt :joy:).

3 likes