Ik hou van saai, binnenkort hopelijk ook een telefoontje dat ik mijn saaie Submariner date mag ophalen
Ik kom hier na carnaval, op m’n gemak, even op terug 
Ik schaar beiden, maar met grote voorsprong toch wel de submariner, vooral onder het label prestige klokken. Ze zijn beiden enorm herkenbaar en vooral de Rolex is dan toch wel een dingetje. Alle rappers hebben hem, straatschoffies streven ernaar en het is voor iedereen die wat van je wil vanwegen je centen het eerste wat ze opmerken (tenzij je net uit een hele dikke bak stapt). Het geeft de drager toch wel een gevoel van status is wat ik regelmatig lees. En ik denk dat dat vooral een hele voorname reden is dat je ze zo enorm veel ziet (en de nepperts van de submariner misschien wel de beste in de fake business zijn).
Het zijn horloges die voor de meeste mensen een perfect sieraad vormen. Dagelijks, onder alle omstandigheden en dat een leven lang.
Ze zijn niet gemaakt om de show te stelen in een chique restaurant nee! 🥴
Uhm
Ik heb met de meeste icon watches geen klik, Speedmaster, Reverso, Navitimer, terwijl ik van alle merken wel diverse andere horloges heb. De Submariner is daar voor mij wel de uitzondering op, maar ik ben nog steeds op zoek naar een mooie 5513.
Niet saai, wel erg veilig en voor de hand liggend.
Precies, dat is waarom ik een Rolex explorer 1 heb in plaats van een sub.
Wat ik bij ons bedrijf zie is dat, bij de horlogeliefhebbers, de Speedmaster Pro een favoriet is onder de techneuten. Blijkbaar spreken het minimalistische design en het FOIS verhaal bij hen aan. Ik ben ook allereerst gevallen voor het design; de maanlanding is een leuk toetje.
Bij de sales zie ik meer Subs en andere Rolexen (ik zit al een paar jaar ook aan de “sales-kant” maar dan met een moonwatch
). Daar zijn echte horlogeliefhebbers bij, maar ook mensen die het als een soort statussymbool beschouwen. Vooral met een verhaal erbij dat ze hem ooit van de bonus voor een goede deal hebben kunnen kopen. 
Of de Speedmaster Pro dus een statussymbool is? Voor de meeste mensen denk ik niet. Misschien voor horlogeliefhebbers met een hart voor techniek wel. Net zoals voor de buitenwereld een vulpen pas interessant lijkt als er een Montblanc-sneeuwvlokje op zit, moet op een horloge voor hen een kroontje zitten.
Iets verder kijken geeft (voor mij althans) meer genoegen. Heb overigens wel een montblanc (niet de standaard zwarte, maar een special edition (speedie referenties anyone?)), maar gebruik mijn Visconti veel liever. Misschien heb ik met pennen dezelfde afwijking als dat ik heb met subs en speedies.
Ik heb ook drie Montblancs, niks mis mee. Maar ik heb ook twee Pelikans, een Parker 75, een sterling silver Sonnet, drie Visconti’s, een Lamy 2000 en een Persona, een Aurora 88 … en blijkbaar een pennenprobleem

Edit: oh, en natuurlijk mijn Sheaffer Balance, die ik ooit van mijn vrouw heb gekregen toen we vijf jaar getrouwd waren 
Mooi bandje, waar heb je die vandaan? 
De buitenwereld geeft niks om pennen.
Mijn generatie (vijftig plus) misschien nog wel, maar jongeren denk ik inderdaad niet.
Net zo min als om horloges. 

Ik heb nieuws voor je. Ook niet om horloges.
Klopt.
Ik ben 33 en heb 2 montblancs en 1 visconti, een stuk of vier Watermans en 2 Lamy’s. Vind het niet perse voor 50 plussers. Maar dit is wat offtopic.
Ik heb niks met de sub. Ook nooit gehad. De speedmaster is mijn mooiste horloge en een blijver. Ik vind de beide horloges ook helemaal niet met elkaar te vergelijken qua uiterlijk. Wel allebei iconisch uiteraard.