Ben het over het algemeen wel met je eens maar dit is echt wel een apart verhaal vind ik. Iemand heeft een horloge gekocht bij een dealer en twijfelt na een poosje of zijn vriendin het horloge heeft verwisseld voor een nepper, dan ga je niet naar de de dealer terug maar vraag je een vriend of die jouw vraag even op een horloge forum wilt stellen…
Kom op SuperC, dat is toch wel een apart verhaal of niet?
Zo goedkoop is een goede fake niet. Die vriendin zou wel heel doortrapt en ook nog goed op de hoogte moeten zijn van het een en ander, zoals wat is een goede fake, waar koop je die etc. Lijkt me sterk hoor. Achterdocht doet rare dingen met een mens.
Ach, als je van deze Sub denkt dat deze een engraved rehaut heeft hebt mag ik daar toch wel een opmerking over maken?
Dat is toch logisch?
In de andere topics wordt geen beroep gedaan op kennis over het algemeen. Er wordt overal onzin geschreven. Als ik de krant lees over een topic waar ik meer dan gemiddeld iets van weet staat er ook onzin 9 van de 10 keer.
Precies!!!
Met mij of tegen mij?
Ik vind dit totaal niet logisch. Als hier een onwetende komt voor advies ga ik hem toch niet lastig vallen met mijn onzin? Waarom? Een geintje is prima maar gewoon verkeerd advies geven is dom.
Submariner omwisseltruc.
Het wordt hier met de dag gekker.
Dat weet die persoon toch niet. Je weet niet wat je niet weet.
Jullie vinden het een vreemd verhaal dat komt omdat jullie niet begrijpen wat de echte oorzaak is.
Het gaat niet echt over dit horloge en zeker niet over geld.
Wat hem dwars zit is het beschaamde vertrouwen van de moeder van zijn kinderen die hem jarenlang heeft bedonderd. Het zou voor hem fijn zijn om in ieder geval op dit punt zekerheid te krijgen.
Het lijkt inderdaad af en toe wel een raadspelletje.
Mea culpa of toch niet….wellicht doet beginnende dementie me weleens enige terminologie vergeten maar gelukkig snijdt dat mes twee kanten op en zal ik waarschijnlijk op een dag geen idee meer hebben wie jij bent . Wie weet
Ik doelde op het feit dat dit oude model geen engraved rehaut heeft gehad.
Dan gaat hij toch terug naar de dealer waar hij hem heeft gekocht dan heeft hij meer zekerheid dan hij hier op het forum via wat foto’s kan krijgen.
Al begrijp ik je bedoeling toch ook jij weet veel beter dacht ik zo André…
Andermaal: ga naar een AD of een goede horlogemaker om de echtheid vast te laten stellen. Je gaat hier geen eenduidig antwoord krijgen.
Weet ik; net zo belachelijk als dat de 40 op de 8 uur markering dient te staan
Je had het hele verhaal (waar eigenlijk niemand iets mee te maken heeft ) weg kunnen laten en gewoon hier de vraag leggen fake of niet
Dat valt ook wel weer mee. Als je een half jaartje niet uit eten gaat heb je genoeg om er eentje te kopen.
In de tijd dat deze nieuw verkocht werden, lagen deze gewoon bij de dealer en kon je gewoon korting krijgen.
Mwoah, dat gaat wel wat ver, € 9.600 is €1.600 per maand.
Maar een 14060 kon je in de 90’s gewoon bij de dealer kopen voor een 3.500 gulden. Ik heb mn 1e 14060m gekocht voor €3.200 in 2004.
Je kon toen elke Rolex gewoon bij de delaer kopen. En de meeste mensen waren echt geen horlogeliefhebbers of lid van een forum😄. De meesten kochten een horloge en de doos en papieren: wat moet je ermee?
Dus, ik kan me goed voorstellen dat iemand een leuke sub ging halen wanneer ie een meevaller had.