Submariner omwisseltruc?

TS heeft de eigenaar nog niet langsgestuurd… …aanbod blijft staan. Er wordt gerotzooid, dus je kunt het maar beter zeker weten.

2 likes

Ik vermoed dat TS na al de kleurige reacties zich wel twee keer bedenkt eer hij wat post :disguised_face:

2 likes

Zeker geen Belg… Tijdens poepen is er geen tijd dit te lezen :joy::joy::wink:

4 likes

Tuurlijk wel. Gewoon zorgen dat je onder ligt.

Ben nu wel zover dat ik het plot van dit drama wil weten

Zo starfish heb ik nog niet meegemaakt

Nogmaals dank Peter.
De eigenaar is nu op vakantie.
Als hij terug is gaat hij op zoek naar de doos en de papieren het die hij nog ergens moet hebben, voor het serienummer.
Als hij de papieren niet kan vinden wil hij graag gebruik maken van jouw aanbod.

Een aantal mensen hier vriendelijk bedankt voor de hulp.
De zeer flauwe grappen die zijn gemaakt daar let ik niet op maar dat zegt genoeg over de betreffende forumleden.
Lees eens terug wat je hebt gepost en bedenk daarbij hoe je overkomt.

4 likes

:ok_hand:

Elke twijfel t.a.v. een Rolex kan terecht zijn, dus ik neem het zeker serieus. Al rare dingen gezien hier. In dit geval denk ik dat mee zal vallen, maar je wilt het zeker weten.

1 like

Dat zal een beetje van het resultaat afhangen of ze flauw waren of niet toch?

1 like

Ach ja, was ik vroeger maar op de hoogte van dit wetenschappelijke model om wat beter te filteren. Inmiddels uit mijn hoofd geleerd om aan mijn zoontjes te leren.

7 likes

Ook ik kan hier nog een verhaal aan toevoegen, uit eigen ervaring. Enkele jaren geleden kocht ik een nieuwe Rolex Batman bij een officiële Rolex dealer. Pakweg half jaar later heb ik het ingeruild op een duurder Rolex exemplaar. Dat was bij een niet officiële dealer. Nog eens een jaartje later werd ik gecontacteerd door deze verkoper met de vraag of ik nog wist welk serienummer ik had. De nieuwe eigenaar had het horloge recent bij een AD binnengebracht voor service en ja hoor, werd als fake bestempeld. Hoogstwaarschijnlijk is dat horloge ook ooit verwisseld met een fake exemplaar tijdens een of andere watch gathering. De brave man kwam er pas achter toen hij het liet servicen. Men weze gewaarschuwd…

7 likes

Leuke hobby zo :smiling_face_with_tear:

Beetje warrig verhaal, help me even:

Dat is de verkoper van de niet-officiële dealer waar je een duurder exemplaar had gekocht.

Van je nieuwe horloge of van je Batman horloge dat je had ingeruild?

Dat is de Batman dan toch?

Na 1,5 jaar al service aan een horloge dat een serviceinterval heeft van 10 jaar?

De Batman dan toch weer? Hoe raakt die bij “een of andere watchgathering” in godsnaam verwisseld? En was dat bij jou of bij de nieuwe eigenaar?

1 like

Klopt je @tijdsbeeld niet :drum::joy:

@WatchWalker verkocht (lees inruil tegen duurdere Rolex) de Batman aan partij A.
Partij A verkoopt horloge aan Partij B(rave man).
Partij B gaat naar AD.
AD zegt tegen Partij B ‘oh nee…’
Partij B gaat terug naar Partij A… “hoe zit er mee?”
Partij A vraagt aan @WatchWalker: “Wat is het serie nummer van de Batman die je destijds aan mij verkocht hebt?”

Naar het schijnt is de Batman verwisseld bij een GTG tegen een Fake, toen Partij B even niet keek.

9 likes

Ik denk dat Batman :bat: en Robin daar samen nog niet uitkomen.

8 likes

Kan deze discussie op slot het is allang geregeld, de Sub van mijn goede vriend is origineel.

4 likes

Tja…blijft toch wat vreemd
Wat is een GTG? Waarom zou je je horloge daar afdoen en dan “even” niet kijken? Dat hou je toch in de gaten? En dan nog, dan wordt dat horloge verwisseld voor precies zo’n exemplaar? Band ook exact op maat?

1 like

Bij de GTG waar ik ben geweest liet men hun koffertje de hele tijd achter en gingen vervolgens bij anderen kijken / keuvelen / zuipen. Dus op dat punt vind ik het niet heel onaannemelijk als men kwaad in de zin heeft.

Ja dat is wat ingewikkelder. Doordenkend in kwade zin… Batman zoeken, schakels tellen en clasp bekijken, naar de WC fake goed zetten, wisselen maar… Er zijn boeven die meer moeten doen voor 10k winst.

Gelukkig! De psychische schade zal er niet minder om zijn denk ik. Maar gelukkig is die Sub dan nog origineel.

2 likes

Eh, oké… het zal wel. Ik snap er geen hol van dat je je Rolex op deze manier uit het oog verliest. Da’s dan toch vragen om problemen, lijkt me.

2 likes

Dan lijkt het mij nog bijna makkelijker om hem dan gewoon maar in je zak te steken.

1 like