Suggesties bij horloge kopen België?

Goedemorgen!

Zoujuist iets moois tegengekomen in België, maar ik bevind mij zelf in Nederland.

Aangezien de coronamaatregelen onze mogelijkheid tot reizen beperkt, wat is de beste manier om toch op een betrouwbare manier mijn koop te voltooien?
Is verzekerd verzenden genoeg?

Ik heb hier ooit iets gelezen over dat de verkoper je net zo goed een baksteen kan opsturen…
Verzekerd of niet, dan ben je volgens mij gewoon de pineut.

Dit is overigens via Marktplaats, geen HF. Dan had ik het wel geloofd.

Suggesties?
Alvast bedankt!

3 likes

Ik zou hier even inspiratie opdoen:

https://www.horlogeforum.nl/t/tips-bij-verkoop-van-een-horloge/312881/123

4 likes

Nou maak je hem bang :frowning:

2 likes

Gewoon afspreken in Baarle Hertog/Nassau, tegenover de Jumbo.

Sta jij aan de Nederlandse kant en de Verkoper aan de Belgische kant.

Opgelost topic kan dicht.

23 likes

Voor suggesties ben je bij mij altijd aan het juiste adres. Allereerst, goed dat je erbij zet dat het om handelen met Belgen gaat. Dan is extra voorzichtigheid geboden.

Verder kun je mijn advies uit het tips-bij-verkoop topic ook reverse toepassen als koper:

Voor kledingtips moet je bij Fate zijn:

Zoals @Capibara zegt zijn er ook andere topics over hetzelfde onderwerp. Ik weet niet om welk bedrag het gaat en hoe goed je contact is met de verkoper, maar opsturen brengt natuurlijk inderdaad risico;s mee. Naar mijn weten kun je met een goede reden nog steeds naar België karren. In België is momenteel alles beter, het is er een paar graden warmer en de winkels zijn open.

Wat voor horloge ga je kopen?

11 likes

Wat wil je hiermee bedoelen? :sunglasses: ik ben belg en iedereen die al gekocht heeft van mij kan beamen dat een belg wel betrouwbaar kan zijn :sunglasses:

@Amstel79 als het niet te ver is waar de verkoper woont wil ik wel eens gaan kijken voor je :+1: en weet je dat je geen baksteen toegestuurd zou krijgen…

10 likes

Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om de grens over te steken, maar 't is beperkter geworden in ieder geval.

Ik zou vooral mijn gevoel volgen. Zelf heb ik vorig jaar een horloge per pakket laten versturen naar hier, omdat ik toen zelf ook niet comfortabel was met de grens over te steken en geen zin had in dat gedoe. Dat was dan wel van een forumlid dat hier al redelijk wat positieve ervaringen had weten noteren, dus dat kon ik nog wel vertrouwen. Dat is ook volledig gelopen zoals het hoort!

Als je de verkoper amper of niet kent en geen echte manier hebt om te toetsen of die persoon te vertrouwen is, zou ik ofwel het laten voor wat het is, of effectief afspreken op een openbare, relatief veilige plek. Al dan niet met een bodyguard :slight_smile:

1 like

Niet zo happen joh. Ik ben gek op Belgen en België! :heart:

4 likes

Goed zo :laughing:

1 like

Dank voor alle reacties!

De Jumbo in Baarle Hertog/Nassau klinkt niet slecht, wellicht dat de verkoper daar wel tot bereid is.

@W2them, bedankt voor het vriendelijke aanbod! De verkoper zit in Herselt. In de buurt?
Ik zal sowieso eerst de Jumbo proberen, voel me toch opgelaten om iemand anders op pad te sturen…

Het gaat om een Omega seamaster professional ceramic in het zwart. Ik zoek er al een aantal weken zo een en dit lijkt hem te zijn. Helaas wel nog iemand in de wachtrij voor me, maar die heeft ook al een andere bezichtiging staan.

Duimen…

2 likes

Hahaha… Van die grap met dat lege doosje kreeg ik een hartverzakking, maar je hebt gelijk, dat kan ik beamen als verkoper. Evengoed, of je nou 100% Belg bent is weer een goede vraag.

Maar ik zeg het weer: Sarcasme, grappen en grollen worden maar mondjesmaat begrepen op de interwebz. :wink:

4 likes

Verplaatst naar “Algemeen”, de FAQ is nl. een hoekje waar zaken mbt. het forum besproken worden…

3 likes

Excuus! Dank

1 like

Ik dacht Belgen wel redelijk van de humor waren? Niet alles wat door Nederlanders gezegd wordt moet je serieus te nemen. :wink:

2 likes

Nee niet direct in de buurt helaas. Anders met plezier geholpen. :+1:

1 like

Was niet serieus genomen hoor :laughing:

Hahha herinner me nog goed… maakt ik na de corona wel goed met een biertje :+1:

Als je een Belgische ‘horlogevriend’ kent die jij vertrouwt, kan je hem/haar de transactie laten doen, en dan naar jou opsturen?

Mvg,
Bart

Hi Bart, bedankt voor de suggestie.

Helaas op dit moment niemand in gedachten die dit zou kunnen doen. Verkoper kan helaas ook niet naar de grens komen.

Hij staat in ieder geval voor mij gereserveerd, dus verzekerd verzenden is altijd nog een optie.
Ik denk nog even na.

Dank voor het meedenken!

1 like

a.s. vrijdag moet ik van Gent naar Limburg, ik neem de E313 of de E314 en kom dus voorbij Herselt (ligt midden tussen die twee autostrades).
Als de verkoper het ziet zitten om bvb naar een afrit te komen, wil ik het horloge wel voor je ophalen en doorsturen.

Mvg,
Bart

3 likes