Dit is echt het eerste of laatste topic voor input voor een field watch niet, dus sorry voor het niet winnen van de originaliteitsprijs
Ik overweeg een field watch-achtig type horloge als cadeau voor m’n vader die 65 wordt. Ik ben niet zo thuis in het genre, ken wel wat usual suspects, maar hier is ons clubje ook voor, toch?
Hij draagt momenteel geen horloge, maar een Fitbit. In het verre verleden droeg hij een gekleed horloge, maar ik denk dat nu een meer “avontuurlijk” horloge beter in zijn leven past. Mag wel een echte “go all, do all” zijn, dus met een smart casual outfit ook een leuke match.
Het budget is nog vaag, maar laat ik in eerste instantie mikken op sub 500, bij voorkeur rond 300. Volgens goed HF gebruik zal duurder worden voorgesteld, maar omdat het onzeker is of het echt een schot in de roos qua smaak is, stel ik een limiet.
Ik denk aan een zwarte wijzerplaat, liefst rond 38mm, geleverd op een stalen band maar waar een knappe stoffen of leren band wel goed op past. Niet te shiny, maar ook niet volledig “blasted”.
Dan de lastigste: voor het beste zorgeloze gebruik bij voorkeur een quartz - en dat is waar het lastig wordt, want ik zie vooral mechanische horloges. Ben bang dat dat het dragen in de weg gaat zitten.
In eerste instantie dacht ik aan deze Hamilton, maar te groot, tikkeltje te shiny, en met ruim 700e boven budget:
Iets meer in richting van de “dirty dozen” kan ook, meer militaire stijl. Daarbij kwam ik dit horloge tegen. Merk zegt mij niets, maar lijkt degelijk. Goede afmeting, Seiko mechaquartz, maar een nogal groffe/aanwezige band, maar kan ook goed op stof of leer. Hesalite glas, past bij de vibe, maar niet echt m’n voorkeur. Van de hier getoonde opties vind ik dit wel echt een leuk en origineel model:
Onderstaande Seiko is echter ook aantrekkelijk. Alleen dan weer 40mm, en een automaat. Ook in 36mm te krijgen, ook nog een optie, maar lijkt me wat klein worden. Erg vriendelijk geprijsd, maar misschien wat te basic?? En ik heb twijfel of dit een passend model is voor een 65 jarige, vind 'm ergens een beetje te jeugdig??
Kortom, ik ben erg benieuwd naar leuk tips?? BvD voor alle input, much appreciated