Heb je al eens gekeken naar de SARW015 van Seiko? Is 1 van de eerste batch Presage modellen JDM, nu discontinued maar wel vindbaar met wat geduld. Kosten zo’n 600-900 EUR afhankelijk van conditie.
Stijl is zeer gelijkaardig aan de 356/358 Sinn maar dan wel annual calendar ipv chrono. Naar mijn smaak ook zeer mooi met een subtiel lichtblauw tint bij de power reserve indicatie en je ziet wel het verschil tov andere 'Fliegers". De subdials zijn ook diep gedrukt met reliëf net als de speedy. Een Seiko Presage voor de echte kenners, dus je ziet het zeker niet overal terug, wat het weer een tikje specialer maakt.
Terwijl ik dit schrijf komt, wederom, bij de Top2000 Hazes voorbij. Gisteren kwam de Vlieger langs terwijl ik jullie suggesties las Nu, bloed, zweet en tranen. Nou, zo’n zware zoektocht was het ook weer niet .
Er zaten hele mooie horloges bij. En al passen ze niet niet allemaal bij mijn persoonlijk smaak, het blijft een mooi wereldje van horloges. Ik heb aardig in kaart wat er te koop of te zoek is. Ik heb nieuwe merken ontdekt en dat alles draagt bij bij mijn besluit.
Waar ik toch het meeste naar neig zijn de modellen waar ik mee begon.
En dat houdt in dat ik een grotere uitgave moet doen. Maar liever dat als dat ik een horloge aanschaf waar ik niet helemaal happy mee ben.
Mijn shorlist zijn:
de Sinn 356 / 358 en de Longines Bigeye
Hier ga ik nog even verder over nadenken.
Bij beide kunnen de banden gewisseld worden wat mij erg gaaf lijkt om zo nu en dan te doen.
Bedankt voor dit mooie beeld met mooie band.
Is het wisselen van een band makkelijk bij deze?
Ik heb nog nooit een band gewisseld, de Sinn heeft schroefjes, hoe gaat dat bij deze?
De longines Bigeye wordt met een flinke korting verkocht bij bol.
Alleen dan komt er geen garantiecertificaat bij. Enkel de 2 jaar garantie van de externe verkoper en dat heeft wat haken en ogen.
Het verschil tussen de Sinn 358 en de Longines wordt hierdoor 1000,00 euro.
En dat maakt nogal wat uit.
Ik zou het niet doen. Die verkoper verkoopt alles wat los en vast zit. Dan zou ik naar die van ten2two kijken. Zo goed als nieuw, maar met alles erbij dacht ik.
Dat is een uitstekend idee, bedankt!
ik heb hem reeds gecontact.
Bedankt voor de suggestie, ik had de advertentie niet zo aandachtig gelezen dat deze zo’n nieuw model betreft.
Bedankt voor je suggestie.
Dit merk is ook genoemd en heb ik bekeken.
Mijn voorkeur bij het model dat ik nu zoek is dat de bezel niet bedrukt is, de rede hiervan is dat ik al een duiker heb en hierdoor een ander ogend horloge wil.
Helemaal waar. Ook deze is aangeraden.
Ik vind de opbouw mer de middelste cirkel alleen minder mooi.
En goedkopere suggesties zijn altijd goed! Bedankt.
Ja die heb ik ook bekeken, is ook geen verkeerde en past meer in wat ik zoek.
Echter de kleur van de cijfers en wijzers niet. Erg he. Al die details zijn zo persoonlijk en maken tevens het verschil bij horloges.