Ik denk dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van de kwaliteit en ambacht van bijvoorbeeld LV tassen.
Waarom wil ik dat? Ik wil iets wat een redelijke tijd meegaat en daarna wil ik weer iets nieuws.
Als alles niet meer stuk gaat wat moeten die mensen dan dien die het maken, de molen moet blijven draaien.
Bedankt maar ik ben het niet met je eens. In mijn ogen is het niet te vergelijken met het voorbeeld dat ik hierboven gaf.
Overigens zijn tassen in de LV range grotendeels bewerkt met polyvinylchloride (kunstof) en gaat dat op den duur uitharden en scheuren.
Maargoed nu gaan we off topic, ik had een relevanter voorbeeld moeten nemen😁
LV en Gucci zijn toch ook echt pauper merken wat over het algemeen word gedragen door poppen met plastic koppen & dito tieten, en mannetjes die met een Gucci petje op hun hoofd lopen en met een ‘akzentj’ praten.
Echt premium/luxury.
Dan kan je meteen Rolex, AP, Patek, Mercedes, Audi, BMW in het rijtje pauper merken zetten.
Maar dan ga je het imago van een merk ophangen aan de kopers.
Ik heb een tijdje in Italië gewoond en daar hadden Prada sneakers een compleet ander imago dan hier.
helemaal mee eens.
Damn, dat is een mooi voorbeeld van een tas die een leven meegaat. Met het juiste onderhoud zelfs meerdere leven.
Tassen, jassen, petjes, als er maar 1000 keer het monogram van het merk op staat. Nee dat is echt vergelijkbaar met de merken die je net op noemt.
En liefst nog zo groot mogelijk zodat iedereen kan zien wat ze hebben uitgezonderd goede smaak en stijl
Mooi man dat jij het er niet mee eens bent. Ik denk dat ze bij de grootste modehuizen van de wereld gniffelen om jouw mening.
Jij hebt het waarschijnlijk over de goedkope imitatie, waar een groot gedeelte van het volk dat jij zojuist omschreef, mee rond loopt. Het grootste gedeelte dat zij dragen is fake.
Zou het? Ik betwijfel of ze het daar over hebben tijdens de weekopening… Laat staan de kwartaalmeeting
Zouden gniffelen dan.
Het gaat niet om het monogram, maar dat alle luxe merken waar status aan kleeft, steevast hetzelfde publiek aantrekt.
Zelf heb ik een Rolex en ik had liever gezien dat volkszangers en de onderwereld voor een Grand Seiko gingen, maar het doet uiteindelijk niets af van de kwaliteit van het product en wat ik van het horloge vindt.
Zou wat zijn dat ik niet het horloge koopt wat ik mooi vindt, omdat Wolter Kroes het ook draagt.
Utrecht is helaas ook één groot leeg gat geworden !
Zonde. Was altijd leuk om even tussendoor te snuffelen.
Was vandaag in Den Haag, liep nietsvermoedend naar de hoelografdeling… wat een domper, daar hoef je dus niet meer naar binnen. Toen ik teleurgesteld naar buiten liep dacht ik “ah dus daaar ging dat topic over”. Had de link met de héle Swatch group nog niet gelegd.
In Utrecht ook een kaalslag; i.i.g. Longines en Rado weg. Wel een flinke voorraad Seiko’s, maar toch erg jammer.
Bijenkorf zegt het meest luxe warenhuis te zijn maar qua horloges helaas niet (meer).
Dan maar een stukje verderop kijken bij Punte op de Choorstraat dan?