Swiss made Fiffer

Maar dan is het dus geen Fiffer :sunglasses:

3 likes

De enige echte Hanowa Fiffer (met een knipoog :wink: naar @Roger_R ) zit nog even om de pols en gaat komend weekend op stap naar @Roland1982 .

Inmiddels zit hij alweer geruime tijd op het nato bandje van @iNeedaWatch . Wat staat dat goed op dit horloge, totaal nieuwe en veel sportievere look. Nog eens complimenten voor deze keuze! Bovendien, en dat is mijn grote ontdekking: wat zit een nato ontzettend comfortabel! Nooit eerder heb ik een nato bandje gebruikt, het is licht en soepel en zit daarmee prettiger dan de meeste leren bandjes. Ook kan ik me goed voorstellen dat mensen deze bandjes graag dragen in de zomer. Jullie schreven het ook al, en toch heeft het mij bijzonder aangenaam verrast. Ik wil hem eigenlijk ook nog even op een van mijn eigen leren bandjes dragen, maar de nato zit zo lekker en staat zo goed dat het er eigenlijk niet van komt :smile:

Ik blijf het horloge onverminderd fraai vinden, de eerste indrukken blijven staan. Afleesbaarheid is me in de logeertijd niet meer in negatieve zin opgevallen, dus voor mij zeker meer dan goed genoeg. De kroon vind ik ietsje dunnig, iets korter en dikker vind ik gewoon mooier. Dit is qua looks het enige minpunt dat ik kan verzinnen. En dan ben ik aan het muggeziften. Praktisch gezien maakt de kleine kroon dat het opwinden voelt alsof je iets forceert. Handmatig opwinden heb ik daarom niet gedaan, het voelde gewoon niet fijn en het is niet mijn eigen horloge.

Graag had ik een paar foto’s geschoten in het zonnetje, maar dat is er de afgelopen weken helaas nauwelijks geweest. En als het er was, dan was ik aan het werk. Geen fraaie nieuwe plaatjes dus.

Een laatste bevinding is de gangreserve. Ik las dat andere fiffer gebruikers die prima vonden. Zelf heb ik niet met de kroon opgewonden, alles op het automaat mechanisme. Daarbij is het me meermaals gebeurd dat het horloge de nacht niet door kwam, terwijl het de afgelopen weken overdag bijna constant om de pols zat. Alleen met sporten, afwassen, douchen en een tochtje door de kruipruimte heb ik het horloge niet gedragen. Mijn Seiko automaat lijkt in een dag meer reserve op te slaan dan de Hanowa. Ik ben benieuwd of anderen dit ook herkennen.

Tot zover mijn bijna-laatste bevindingen. Overdag ben ik deze week waarschijnlijk te druk om al te verzenden, dus met jullie welnemen blijft ie nog een paar daagjes om mijn pols logeren. Als het horloge definitief doorfiffert naar Roland dan stuur ik nog een laatste afscheidsberichtje over dit fijne klokje.

6 likes

[quote=“Roland1982, post:92, topic:338377, full:true”]
We zijn weer op weg naar Nederland, graag doe ik mee.

  • Rik (home sweet home)
  • Ineedawatch
  • Pedersen
  • fat_elvis
  • Ari
  • Rik (home sweet home) :point_left:
  • Hoefnix
  • Antonius
  • Roland1982
    Laurentiuss
2 likes

Mijn tijd met deze fraaie fiffer zit er al weer op. Hij heeft bij mij veel draagtijd gekregen. Vooral met het nato bandje was het een fijn horloge om te dragen. Het weer is helaas grauw en grijs gebleven. Daarom heb ik geen mooie plaatjes kunnen schieten van de Swiss made Fiffer. Aan mijn eerdere bevindingen heb ik niet veel meer toe te voegen. Dat het horloge vrijwel dagelijks om de pols heeft gezeten, is wel een duidelijk compliment. Ik vind het een fijn horloge om te dragen en ben het design ook mooi blijven vinden.

Dank nog eens aan @Rik voor het initiatief. Ik blijf het een bijzonder geschenk vinden dat je hier zomaar van een ander HF lid een mooi horloge opgestuurd krijgt wat je een tijdje mag uitproberen. Van deze fiffer heb ik bijzonder genoten. Hulde! :ok_hand:t2:

Vandaag is het horloge vertrokken naar @Roland1982. Ik was aan het inpakken. Bijna de doos dicht geplakt, even kijken hoe laat het is. Zit die fiffer nog gewoon om de pols. Had ik toch bijna een lege Hanowa doos naar Roland opgestuurd :crazy_face:

Gelukkig toch nog goed gekomen. Hieronder de bijgewerkte lijst, @laurentiuss heeft aangegeven dat hij ook belangstelling heeft.

  • Rik (home sweet home)
  • Ineedawatch
  • Pedersen
  • fat_elvis
  • Ari
  • Rik (home sweet home)
  • Hoefnix
  • Antonius
  • Roland1982 :point_left:
  • Laurentiuss
3 likes

Vandaag is het doosje met lekkere inhoud binnen gekomen. En ook het horloge ziet er goed uit.

Wat direct in het oog springt is een mooie sunburst van de wijzerplaat en hoe de opgelegde cijfers net tegengesteld spiegelen. (Als iemand snapt wat ik hiermee bedoel.)

Met de originele band heb ik niet zoveel, de nato staat het horloge wel goed. Eens kijken of ik zelf nog iets heb wat er op past.

De eerste indruk is goed. Dat het twee mooie weken mogen worden.

3 likes

Fraai op de Ducati tank, mooi hoor :+1:t2:
En net als het horloge de deur uit is, begint hier vandaag regelmatig een aardig zonnetje te schijnen. Had ik de fiffer nog een paar dagen langer om de pols gehouden, dan had ik vandaag een paar leuke plaatjes in de zon kunnen schieten :sunglasses:

5 likes

Ik sluit me graag achteraan aan.
Hopelijk veel zon binnenkort :wink:
Mooi initiatief hoor!

  • Rik (home sweet home)
  • Ineedawatch
  • Pedersen
  • fat_elvis
  • Ari
  • Rik (home sweet home)
  • Hoefnix
  • Antonius
  • Roland1982 :point_left:
  • Laurentiuss
  • wimm5
2 likes

Toch maar een ander bandje geprobeerd.
Vind blauw niet verkeerd staan bij dit horloge.

Was overigens het enige bandje wat ik zelf heb wat een soort van past.

4 likes

Raar dat niemand zo een Hanowa wil…
…tegen de BF prijs van €155 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Als ik elk horloge zou kopen wat ‘leuk genoeg voor twee weken’ is dan had ik inmiddels in mijn auto gewoond…

Ik ook zeker niet.

Ik heb alleen nog een gele alligator liggen maar dat wordt niks denk ik.

4 likes

Zoiets met rood stiksel zou zomaar helemaal raak kunnen zijn.

3 likes

Of men gunt je stiefzoon een leuk horloge?

2 likes

Inderdaad. Je komt alweer met een idee wat zo maar eens een knaller zou kunnen zijn op dit horloge. Jij zou als stylist bij kunnen klussen voor een site met banden in alle maten en kleuren :grin:

1 like

Haha, Ik za niet ontkennen dat ik goede smaak heb :joy::joy:.

Maar ik vrees dat het toch meer toevalstreffers zijn. Die rode stiksel was een inkoppertje. Daarbij is genoeg inspiratie te vinden op het forum :+1:

Mijn tijd met de fiffer zit er weer bijna op.

Laat ik eens beginnen met de conclusie: het is een leuk horloge, heeft leuke details maar de echte vonk springt bij mij net niet over. Het is een mooi dagelijks all-round horloge, daar heb ik er genoeg van.

@Rik: Dank voor het mogelijk maken van deze fiffer!

Het horloge heb ik bij zoveel mogelijk verschillende gelegenheden gedragen, zowel werk als prive. Het voelt daarbij lekker en kan altijd.

Het horloge loopt lekker op tijd, enkel de gangreserve was twee keer op/leeg na een nachtje rust terwijl ik het horloge de hele dag gedragen heb. Anderzijds heeft het horloge ook een keer ruim 24 uur op de kast uit mogen rusten waarna deze nog steeds liep.

Ik ben erg te spreken over de rust die het uitstraalt. De cijfers die mooi bovenop de wijzerplaat liggen en de heerlijke sunburst.

Het eigenlijk net niet passende blauwe bandje die inderdaad nog mooier zou zijn met rode stiksels laat ik er op zitten voor de volgende.

Een dezer dagen gaat het horloge op reis naar het volgende avontuur met Laurentiuss.

3 likes
  • Rik (home sweet home)
  • Ineedawatch
  • Pedersen
  • fat_elvis
  • Ari
  • Rik (home sweet home)
  • Hoefnix
  • Antonius
  • Roland1982 :point_left:
  • Laurentiuss
  • wimm5
  • StefanM

Ik ben erg benieuwd!!!
Vind sowieso het concept om op deze manier kennis te kunnen maken met andere horloges erg leuk!

1 like

Herkenbare ervaringen en leuk om het horloge als stationsklok te fotograferen :smile: :+1:t2:

2 likes

Same here. Dit topic vandaag met veel plezier doorgelezen. Ik wist niet eerder van het bestaan van “Fiffers”!

Bij deze mijn naam op de list toegevoegd. Dank voor deze kans @Rik

  • Rik (home sweet home)
  • Ineedawatch
  • Pedersen
  • fat_elvis
  • Ari
  • Rik (home sweet home)
  • Hoefnix
  • Antonius
  • Roland1982 :point_left:
  • Laurentiuss
  • wimm5
  • StefanM
  • P137RO
1 like

Mijn tijd met de Hanova zit er weer op , wimm5 pb jij jouw adresgegevens door, kan ik hem doorsturen naar jou.

1 like

@wimm5

1 like