Swiss Made 🇨🇭 horloge met Japans Eco-Drive uurwerk ..?!?

Ik vind ook een huidige Skipper of Glassbox nog steeds geweldig om te zien.

2 likes

Ik vind de (eerste) solargraph titanium serieus een mooi horloge maar wat betreft dit topic prima dat je er mensen even op attent wil maken.

Ik wist dit zelf wel, ook de reden dat ik deze niet (grijs) gekocht heb want de prijs is niet echt in verhouding.

Ook relatief natuurlijk want als je deze echt mooi vind en geen boodschap hebt aan de prijs ook goed toch?

Andere topic lijkt meer op een zonnesteek want TS heeft daarna niet echt mee gereageerd :rofl:

Je kan wel de grootste hebben,maar heb je ook ballen?

Die kende ik niet,wel met een kromme kan je om een hoekie komme.

Die heb ik er lang geleden al afgesneden toen ik me had voorgenomen om een castraatzanger te worden.
Jammer genoeg was ik niet zo goed in zingen.

1 like

Mijn tollie is net een lolly.

Ja en daar wordt dus weer een mening als feit gepresenteerd. TAG Heuer is ook in recente jaren nog actueel en innovatief. Ik noem even de zeer populaire Glassbox-lijn, met in-house uurwerk en betere specs dan een vergelijkbare Omega. Maar ik wil ook zeker even noemen:

• de Monaco V4
  • TH-titaniumlegering, dat 30% sterker is dan standaard titanium
  • het ultra-lichtgewicht titanium TH81-00 uurwerk
  • de Monaco Evergraph (TH80-00)
  • de Monaco Speed 12

Maar hey, het is TAG Heuer, dus er mot weer even tegenaan worden gezeken. :roll_eyes: :smirk:

7 likes

Ja valt op, heeft 0,0 meerwaarde.

Tudor en Grand Seiko zijn ook (veel) duurder geworden.

2 likes

Het toepassen van vastgelegde regels mbt “swiss made” heeft niets te maken met regels omzeilen. Als de regels voorschrijven dat X% van het horloge in Zwitserland gemaakt moet zijn, waarom zou je dan meer doen en de kostprijs verder opdrijven. Vrijwel elk zwitsers horloge (zeker in de onderklasse) zal zich strikt aan de regels houden.

Ik heb hier op vakantie dit bewuste horloge gaat bekijken en passen, ja een solargraph.

De kast, dial en band waren allemaal er fraai, en geheel lag heerlijk op de pols.
Het design spreekt mij erg aan, is geen leentje buur bij rolex of omega.
Het hele eco drive verhaal ken ik. Bij de automaat zit er een ETA in.

Er zit een prijskaartje aan, maar er zit ook een naam aan vast die net als Rolex, bij de non-horloge intimi bekendheid heeft, kudos heeft. En dat is ook wat waard. Bij Tudor betaal je voor de associatie op Rolex, go figure.

Elk horloge heeft plus en minpunten. En ik heb op alle veel vlakken plusjes gezien, behalve bij het gebruikte uurwerk.

Maar de prijs is niet hoog. Ik kreeg meteen korting aangeboden en de prijs ligt ietwat hoger dan een Longines en mijlen lager dan een Tudor, Breitling, Omega en verdere road up mount Olympus.

Zo afgezien vind het jammer dat er geen beter uurwerk in zit maar wel heel gaaf dat de Aquaracer gewoon veel eerder binnen bereik komt dan de gevestigde orde.

Hulde aan Tag Heuer voor dit mooie horloge.

2 likes

Helemaal mee eens, zeg ik als ervaringsdeskundige. :blush: :wink:

Hmm, en daar ga ik toch niet in met je mee. Sowieso is het, zoals al gezegd, niet zo dat er pakketjes van Citizen naar TAG Heuer gaan en ze het er daar alleen nog maar even inlepelen. Ja, voor de ontwikkeling van het TH-50 uurwerk is gebruik gemaakt van bestaande kennis op het gebied van solaruurwerken, aanwezig bij Citizen. Maar het uurwerk is niet een Citizen Ecodrive uurwerk of zelfs een één-op-één kopie ervan. Er zijn wel degelijk verschillen, wat o.a. tot gevolg heeft een betere PR en het wordt gebouwd in de La Joux-Perret fabriek in La Chaux-de-Fonds.
Maar belangrijker, voor mij persoonlijk, TAG Heuer is het eerste Zwitserse horlogemerk dat een duiker met solaruurwerk op de markt bracht. De specs zijn meer dan goed en het heeft de eerste (zeker) 15-20 jaar (maar waarschijnlijk langer) geen onderhoud of nieuwe batterij nodig: dus géén onderhoudskosten en wél zeer robuust en ‘hufterproof’. Dat is precies wat ik fijn vind, bij een toolwatch als een duiker. Dit maakt het imo dus juist een heel erg goed uurwerk. :muscle: :+1:
En dan is er nog het feit er weinig uurwerken zijn die helemaal vanaf nul opnieuw bedacht en ontwikkeld zijn. Dus als we dat pad opgaan. :person_shrugging:

2 likes

Wat is er zo goed aan de stalen kast van TH? Wat rechtvaardigt de enorme meerprijs tov mijn duratect/super titanium Ray Mears? Zeg dan gewoon dat je graag een flinke meerprijs voor een naam betaald.

Welke was dit precies? Ik ben niet echt fan van de nieuwe bezel maar heb deze ook nog niet in real life gezien.

Ik betaal een meerprijs voor een naam zoals Tudor, Omega, Breitling :smiley:

Overigens ook een leuke Citizen, ga ik eens op verder zoeken :+1:

Waar komt die woede vandaan, Daddel? :thinking: :wink:
Tja, een stalen kast van TAG Heuer is inderdaad goed. Maar die van Omega en Breitling zijn ook goed. En ik neem aan dat je dus ook moeite hebt met

die deze merken vragen voor hun horloges?
Misschien zijn dit soort meer luxe merken gewoon niet jouw ding. Dat is natuurlijk prima. Maar het is zo zinloos om hier dan maar tegenaan te blijven trappen. Dit lijkt voor sommige forumleden een soort hobby. :yawning_face: :roll_eyes:

Oh en ‘betaalt’ moet hier dus met een ‘t’ geschreven worden. :see_no_evil:

5 likes

Die schrijffout reken ik mijzelf zeer aan. De rest niet, ik heb vele horloges in alle prijsklassen gehad, ook twee TH. Er zijn echter grenzen en die hebben ze wat mij betreft met die Solargraph overschreden. Geen woede, slechts common sense, komt met de leeftijd :wink:

Mijn interesse gaat uit naar de automaat, en volgens mij zit daar gewoon een ETA in met 4hz (goed) en 38 uur gangreserve. Geen idee of ze worden afgeregeld.

Als ik cynisch was zou ik zeggen ze hebben er een selitta SW200 in gegooid, dat had ik in mijn 300 euro Combat Sub ook.

Maar dat is erg makkelijk, en dat doen er al genoeg hier.

De hele swatch groep heeft dezelfde ETA langzamere beat rate gegeven en presto 80 uur power reserve. Maar ik vind de 4hz sweep gewoon mooier.

En 38 of 80 uur is noch hier noch daar als je van horloges wisselt. Ik wind ze nu ook heel vaak op, 80 powermatic of niet.

Dus ja, beetje staandaart uurwerk, maar wel met mooie sweep. I take the good with the bad.

Dat is mij te kort door de bocht. Ik zie andere bruggen en onderliggende onderdelen. Ik weet niet welke andere delen er gewijzigd zijn.

TAG is hier transparant over geweest, en bij caliber corner zijn ze ook niet zo categorisch over de mogelijke hergebruikte onderdelen.

https://calibercorner.com/tag-heuer-caliber-th50-00/

1 like

Nee, bijna een eigen creatie, en bovendien stoppen ze er bij TH ‘unobtanium’ in.