Misschien voor mij toch een beetje ‘meer van hetzelfde’ en blijven leunen op dat militaire. Maar dat eerste argument is wellicht gewoon logisch vanwege de (historische) specifieke vraag van de klant.
Okay, the jury is still out.
Misschien voor mij toch een beetje ‘meer van hetzelfde’ en blijven leunen op dat militaire. Maar dat eerste argument is wellicht gewoon logisch vanwege de (historische) specifieke vraag van de klant.
Merken die mij sympathiek overkomen op basis van persoonlijke ervaring of reputatie zoals ik die meekrijg?
Seiko (+ Orient, Pulsar, Lorus, etc.)
Citizen
Casio
Christopher Ward
Serica
Nivada Grenchen
Studio Underdog
Brew
Nezumi
RZE
Boldr
Vostok
Nomos
Archimede
Dekla
Baltic
Farer
From the top of my head in no particular order.
Duitsers sympathiek vind in dit topic
Ik zou het willen aanvullen met Japanners en micro brands?
Baltic en Studio Underdog. Mooie ontwerpen, reële prijzen en goede communicatie en service!
Eens met @Fate_Amenable_To_Change dat een aantal sympathieke merken onder de grote conglomeraten vallen. Toch vind ik Tissot absoluut in het lijstje met “eigen smoel”, ook (van oudsher) innovatief en absoluut prettig geprijsd.
Kijk naar de PRX, de hype is pas ontstaan nadat deze op de markt kwam. Idem voor de Gentleman.
Eén van mijn favoriete sympathieke merken die en beetje blijft komen en gaan, is Edox.
Een range van foeilelijk tot heel classy, maar ontegenzeggelijk heel eigenzinnig en kwalitatief erg hoogwaardig.
Natuurlijk is één van hun laatste modellen in de Skydiver range dan weer een beetje gehypet met een jaren vijftig “mogelijk” militair aangeleverd ontwerp. Maar de manier waarop ze dat dan weer doen en hoe ze toch een goede kwaliteit kunnen leveren met eigen smoel. Ja.
Of deze:
Daarnaast uiteraard zijn voor mij de sympathiekelingen de al genoemde merken als Nomos, Anordain. Maar ook Meistersinger.
Eens, dat is legitieme historie.
Die verpesten het oor mij met hun modellen die wel heel erg richting een Submariner gaan.
Tja. Maar daar was een samenwerkingsverband, ooit, dus ik vergeef het ze omdat ze ook dit soort dingen doen:
Niet meer in bezit overigens. Even een dump van een paar foto’s van wat ik als sympathiek ervaar in mijn dooske:
En een eervolle vermelding. Ik hoor wat gerommel over after sales service, maar zelf vind ik het tot nu toe sympathiek:
Eervolle vermelding nummer 2, behoudens de ontwikkelingen in hun retail kanaal en de positionering. Maar natuur is mooi.
Richemont toko
Dat vind ik te streng van je de marketing stijl van JLC is redelijk bescheiden zonder rare fratsen toch ?
Excelsior Park Grand Seiko
dat is zowat een hele BBC Nature series inmiddels… maar die kleinere SBGW `s zijn heel mooi. Verder ook geen rare heldenverhalen geloof ik.
Victorinox!
Qua marketing (afd. horloges) redelijk onbekend…
…qua Fit and Finish absoluut superieur aan m’n andere horloges.
En qua modellen zeker ook onderscheidend genoeg tegen een redelijke prijs.
Heel legitiem merk en het werkte Omega eruit als supplier voor de MoD, die zelf Rolex eruit wipte dus een mooie heritage ;
- Mühle Glashütte
- Damasko
Sinn
Nomos
Agreed.
Vertex vind ik heel sympathiek. Over de originaliteit van hun designs kun je discussiëren. Geen marketing bullshit en aardig geprijsd gezien de afwerking en het feit dat de kleine ondernemer iets leuks doet in Zwitserland met een afzet van 600 horloges per jaar.
Bremont kan ik ook wel waarderen.
Anderzijds: it is all in the eye of the beholder 🤸
Fortis!
Lijkt me een veelzijdig type…
Deze vind ik persoonlijk wel sympathiek. Of het kwalitatief goed is, geen idee. Nog nooit in het echt gezien…
Flache Automatikuhr mit gewölbtem Zifferblatt. Vintage Fliegeruhr.
Prachtige kwaliteit voor een goede prijs.
Ik wil zelf graag poseidon naar boven brengen. Maken zelf gewoon een heel mooi no nonsens duikhorloge in Quartz. Ik ben recentelijk zelf een beetje onderzoek aan het doen naar Poseidon daar een collega (die zelf intensief duiker is) daar naar verwees.
Hij heeft dus recentelijk deze aangeschaft en het horloge is gewoon super praktisch. Set, grab n go, and no worries.
En belangrijker, ligt heerlijk om de pols.
Daarbij hebben ze talloze samenwerkingen gehad met andere merken in het verleden.
Ik zal de hele historie je besparen, maar ik heb recentelijk een hele mooie post uit de oude doos gelezen van @Eddio waarin hij alles verteld over zijn Aquadive. Maar daar staat ook een heel stuk over Poseidon geschreven.
Hulde nog voor dat topic Eddio! Heel mooi onderbouwd.
Link naar topic:
Aquadive, de historie, een NA en nog veel meer… Eens een wereldwijd bekend merk in de duikwereld, tegenwoordig alleen nog maar bij een klein publiek bekend, Aquadive! [images] Duikhorloges van Aquadive stonden in de 60e en 70e jaren bekend als sterke en oerdegelijke duikhorloges. Ontworpen voor extreme omstandigheden en gewaardeerd om de echte 60e / 70e jaren looks. Vintage Aquadive horloges zijn tegenwoordig nog steeds gewild. Echter hoe goed ze ook ontworpen waren tegen extreme omstandighe…
Edit en Note, Poseidon is niet persee een horlogemerk. Maar dus een verstrekker van vooral duik gear.
@TagEd waar blijf je met je squale betoog?
Ja sorry, was even bezig. Maareh ja, absoluut Squale.
Al in 1946 begon avonturier en duik(horloge)pionier Charles von Buren met horloges maken. Sinds 1959 onder de naam Squale. Een legendarisch merk onder duikers en horlogeliefhebbers, met kwalitatief gewoon heel goede horloges, die er goed uitzien, zeer comfortabel dragen en ook nog eens betaalbaar zijn. Horlogemerken als Blancpain, Heuer en Doxa (en tientallen andere merken) erkenden dit, door Squale in te schakelen voor het maken van hun horlogekasten. Tegenwoordig maakt Squale alleen nog horloges onder het eigen merk. Niet grotendeels leunend op een overactieve marketingmachine, zoals Rolex en Omega. Maar nog steeds met dezelfde passie en kwaliteit. Het merk is nog steeds zelfstandig en modellen als de 1521, met de unieke Von Buren case, zijn geliefd onder horlogegekkies en duikershorlogefans, zoals ondergetekende.
Nog twee wat duurdere sympatico`s dan, wegens het gebrek aan BS en het surplus aan serieuze uurwerken ;
Chopard 1860, alleen gebruikt nog onder de 10K te vinden, maar dat is wel hogere horlogerie
en mr and mrs Habring2, ook nieuw nog te betalen, met hele mooie horloges
Dank je @Watchout4thebus ! Ik had de Poseidon horloges weleens voorbij zien komen op Ebay. Qua looks heeft het wat weg van een Citizen Promaster horloge. En inderdaad een lekkere Grab & Go!!