Sympathieke merken (als in geen marketing bla bla, geen opgepompte prijzen, originele ontwerpen)

:point_up_2:+1

2 likes

Ik denk dat Rolex een sympathiek horlogemerk is, en daarnaast natuurlijk betrokken bij allerlei belangwekkende prestaties in t verleden zoals de trip naar mt everest, en het overzwemmen van 't kanaal.

3 likes

Ik zou even opzoeken in de grote van dale ,Wikipedia of op Google wat sympathiek betekent

Toen ik je opening zag schoot Nivada mij gelijk te binnen, maar ik zie dat je hem zelf al hebt aangevuld.

Ik vind dat ze iets gaafs doen met die reissues en zetten een zeer kwalitatief product op de markt voor een acceptabele prijs.

2 likes

Helemaal eens.

Meistersinger!

7 likes

Zeker heel mooi en uniek en geen raar gedoe met onnodige wachtlijsten. Ik schaam me.

1 like

Moeilijke vraag want natuurlijk erg persoonlijk. Niet wat ontwerp betreft maar wel wat gevoel en sympathie betreft. En in ieder merk zit wel een model dat mij kan bekoren

Hier even een ad random rijtje wat mij betreft :wink:

1 like

Een aantal merken die ik sympathiek vind zijn hier al genoemd zoals Damasko.

Ik draag hierbij voor het merk Formex. Een onafhankelijk Zwitsers familiebedrijf sinds 1999. Het volledige verhaal kun je hieronder lezen. Dat het een onafhankelijk en klein familiebedrijf is, wat mij erg aanspreekt, blijkt wel uit het volgende.

Ik had een paar vragen over het quick-adjustment systeem en hierover gingen een aantal mails over&weer tussen mijzelf en…zo bleek later pas…de CEO van het bedrijf, Raphael Granito. :astonished: Die nam daar dus persoonlijk de tijd voor en is blijkbaar betrokken in alle lagen van de bedrijfsvoering. Daar houd ik van. Geeft mij het gevoel iets persoonlijks om de pols te hebben. :ok_hand:

Meer info over het bedrijf :

14 likes

Nou is de term ‘CEO’ wel wat aan inflatie onderhevig de laatste tijd. Ik denk dan aan beursgenoteerd en zo.
Maar inmiddels noemen sommige figuren met een zaak op Madurodam-schaal zich al zo. Interessant voor op verjaardagen denk ik.

Maar evengoed, leuk merk.

5 likes

Haha…ja dat is zo.

Mischien beter…de baas van het bedrijf…of anders… pater familias. :wink:

3 likes

Halios is ook een goede. Al zijn ze wat gezakt in ranking door het niet kunnen leveren, vind ik.

2 likes

:laughing: :joy: :+1:

Waar heb ik gezegd dat ik bij LVMH als conglomeraat geen bedenkingen heb? Natuurlijk heb ik dat. Waarbij, Richemont maakt het soms best wel bont. Neem nu mijn Cartier, en dat Cartier een klein bandenboertje als Delugs uit de wereld wil procederen omdat ze deo volente een bandje maken wat in een Cartier past, zeg. Ga weg. Dat zie ik bij een Tambourke niet zo snel gebeuren, die discussie.

Ik weet niet of ik een definitie van Sympathiek heb. Hans Teeuwen zij het het best toen hij

zei.

Niks op tegen, maar dat is een basic liefdeskind van een Ochs en een Nomos. :slight_smile: De beste Schippers weten waar ze hun inspiratie vandaan halen.

Terecht.

Dryden zit mij teveel in de hommage-hoek, want die laatste bijvoorbeeld, is het liefdeskind van ddn BB58 met wat Seamaster Peter Blake wijzers er bij.

Jazeker wel. Vele posts terug. Hij is zelfs getagged.

1 like

Rolex :ok_hand:

Die zijn niet eens for-profit.

1 like

Ik ben nog altijd een Fan van Ebel !!

De metalen banden zijn in mijn ogen not steeds ongeëvenaard.

15 likes

Huilen, Fate, huilen.

5 likes

Ik ga omdat al meerdere duurdere horloges hier gepost zijn m er toch posten

Nomos is al vaker genoemd en dat snap ik helemaal.

Junghans met de iconische vier? Yes.

Maar goed ik ga er even een andere ingooien.

Onderbouwing?

Komt ie

Opgepompte prijs:

Mwah als jij bijv een loodgieter aka ‘vakman’ belt ben je ook al aardig wat per uur kwijt.

Naar eigen zeggen is hij 80-100 uur met een horloge bezig. Maakt er ca 30 (!) per jaar.

Tel daar bij op dat je de keuze heb voor een guilloche wijzerplaat van Benzinger voor 2 k meer. Ook weer tarief per uur x aantal uren werk. en daarnaast niet meer veel mensen die dit meer kunnen en bij een bijv Brequet in dienst zijn

Of het dan nog steeds duur is mogen jullie voor jezelf beslissen.

Vernieuwend? Nee maar er zijn niet heel veel merken die een regulator maken.

Marketing: post tegenwoordig amper iets op sociale media. Heeft geen officieel geen ad. Ja ok als je op Chrono gaat kijken kun je nog op een of twee andere plekken terecht in Duitsland waar ze meerdere modellen hebben.

Jullie weten wat gaat komen. :sweat_smile:

7 likes

Autocorrect. Gelukkig staat het er drie woorden later wel correct:

Het zei zo. Ik kan 'm nie meer nie corrigeren nie. :slight_smile: Wat een gezijk.

2 likes

Beetje jouw eerste instinct. :joy:

1 like