Mij schiet ’ Lip’. in gedachten. Vaak eigenzinnige vormgeving en tegenwoordig dezelfde lijn in quartz EN mechanisch.
En Mido is nog niet genoemd?
Ik zag dit topic en dacht oprecht dat dit geopend was door @Fate_Amenable_To_Change.
Maar wat een verassing!
Leuk topic!
Zo erg is het ook weer niet.
Ik zit een beetje in mijn ‘waarom moet het zo duur zijn als je zoveel kwaliteit en lol kunt hebben voor minder-fase’.
Dat komt best hautain over voor iemand met jouw collectie
Is Meistersinger al genoemd? Klein en sympathiek merk met originele en sprekende designs!
Werkelijk?
Zekers.
Goed punt. Daar valt of staat dit topic natuurlijk ook mee.
Maar dan mag die moritz grossman eigenlijk ook niet meedoen. Hoe dan ook;
Prijs is een dingetje alhoewel ik ze dat wel waard vind:
- Zenith en
- Jaeger-LeCoultre
Beide zeer sympathiek, kwaliteit is goed, originele ontwerpen en geen opgepompte prijzen.
Nah toch 75% van de argumenten. Ik keur het goed.
In de hogere (prijs)regionen, zeker eens. Duidelijke favorieten voor mij persoonlijk.
Brrrr
Is dit originele ontwerp een Zenith Pilot (2023) homage, dat op zijn beurt weer een Aquanaut homage is?
Met name de bovenste is ook nog eens een prachtig horloge.
Ik wil hier ook even Hanowa noemen.
Waarom?
Omdat ik er 2 heb.
Daarom.
Ik mis Grönefeld stiekem tussen de reeds opgesomde merknamen? Zeer sympathieke toegankelijke mannen, mooie eigen ontwerpen (ok, niet alles maar wel het meeste) en prettige locatie. Opgepompte prijs? Tja, best wel duur en tegelijkertijd waar voor je geld. Ik moet er stevig voor sparen iig
Tevens vrees ik dat als je “Stevig hebt gespaard”, er nog een langdurige wachtlijst geldt. Maar zeker heel mooi, Gronefeld.
Normaal gesproken wel. Mij is door Grönefeld verzekerd dat wij als Nederlanders voorrang krijgen. En dan valt het wel weer mee denk ik zo…
Ik zal het onthouden.
Q.E.D.
Niet sympathiek dus.
Huh? Mis ik iets?
Eerste merken die bij me opkomen: Farer, Fortis en Formex.