Sympathieke merken (als in geen marketing bla bla, geen opgepompte prijzen, originele ontwerpen)

Als Belg vind ik het niet sympathiek dat jullie voorrang krijgen

1 like

Ah, op die fiets :rofl: Hadden jullie je maar niet af moeten scheiden :wink:

Ja sprekend een aquanaut!

:joy::see_no_evil:

2 likes

5 likes

Nee Patek hoort niet in dit rijtje thuis.

Zoveel overeenkomsten :joy:

Zwarte dial
Zwarte band
Stalen kast
Datum
Numerieke indexen
Witte wijzers
Centrale secondewijzer.

Ja. Echt een kopie.

Niet echt. Ik schaar het onder voortschrijdend inzicht, en ik de volle wetenschap dat je recentelijk een Nivada hebt gekocht die voor jou aan het budget eind van het spectrum zit. Tel daarbij op je jarenlange waardering voor Nomos en Junghans, en wie je een beetje heeft gevolgt zal het niet als hautain beleven.

Tja, jonguh, die JLC van jou is ook geen Reverso, moet je maar denken.

Tja, wij zijn die revolutie niet begonnen. Het had zo mooi kunnen zijn.

Kijk. Great minds think alike. Dat vind ik dan weer sympathiek.

3 likes

Isotope en Vario

6 likes

Ik heb Hamilton altijd zeer sympathiek gevonden. Interessante historie vanuit de VS, interessante historie toen ze via Buren voet op Zwitserse bodem zetten, en uiteindelijk bij Swatch onderdak vonden.
Nu zijn bij Swatch wel de onhandigheden begonnen (denk aan onderdelen, service etc) maar verder vind ik ze qua ontwerp en prijs nog steeds een van mijn favourites merken.

Daarbij moet gezegd dat deze twee wel onderweg naar buiten zijn. Mijn voornemen om naar EEN horloge terug te willen lijkt door te zetten.

3 likes

Natuurlijk wel 'geïnsprireerd door" maar “namaak” gaat wat te ver. Wat dat betreft zou ik de datum liever op zes uur hebben gezien.

Nog niemand https://www.armandnicolet.com/
geschreven?
Of hoort deze niet hier thuis :grin::see_no_evil:

Edox betaalbaar, mechanisch maar ook quartz. Nette uurwerken.

De oudere Vostokjes hadden wel iets maar de nieuwste modellen trekken me niet.

En toch Timex, de 10 dollar watch. Ze doen al jaren mee. Super veel modellen. Van dress tot sportief. Van quartz tot mechanisch/automaat. Van 70 euro tot 250 euro. Geen poeha, commercieel ja, maar ook humor en luchtig. Voor mij wel sympathiek.

9 likes

Goeie!

3 likes

En dit weer een PR516GL…

Ik vind Rado altijd nog sympatiek.

Heel eigen ontwerpen (lang niet altijd mijn smaak), eigen techniek voor de kasten en veel geschiedenis.

3 likes

Was er hier niet ooit een eenmanssnor die zich CEO noemde :sweat_smile:?

2 likes

Dat was die Jaap ofzo. CEO van KwartVoorDrie of iets dergelijks. Weet niet meer precies… :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik ken zelfs een juwelier met 1 winkel die zichzelf zo noemt… :joy:

3 likes

Hier sluit ik me volledig bij aan en origineel is het zeker!

6 likes

Hanhart al genoemd?

3 likes

Deze, 42.5mm handopwinder maar dan met baguettes. Zeer sympathiek merk!!

8 likes