Rustig… probeer gewoon goede raad te geven, want na onderhoud kost hij wel +/-1500 euro zonder doos en papieren, dus ik kom steeds weer op mijn goede raad, ook al ken je de persoon, zonder onderhoudshistorie vindt ik het veel geld. Ook al staan er nog duurdere te koop, ze staan te koop, ze zijn niet “verkocht”.
Maar ik ben daar anders in, koop nog liever een nieuwe Aquaracer met 3 wijzers in Roermond voor 1850 euro, dan 1000 euro voor een ouder horloge zonder onderhoudshistorie. Maar dat zal wel aan mij liggen en mijn perfectionisme.
Niet iedereen (lees heel veel) is er van bewust dat een horloge onderhoud nodig heeft en kan dus perfect met goede bedoelingen verkopen. Er zijn genoeg horloges in omloop die pas na 15 jaar of langer binnen komen omdat ze niet meer werken, en als je dan vraagt naar het laatste onderhoud zie je de klant kijken van wat? En dan is het kwaad helaas reeds geschied.
Succes met de aankoop en veel plezier met je nieuwe horloge!
Ik lach er ook maar mee hoor. Geen probleem met de opmerkingen, daar vroeg ik ook achter! De persoon ken ik persoonlijk goed, zijn onderhoudsgeschiedenis iets minder natuurlijk. Van het horloge weet ik dat hij op het afstelapparaat gelegen heeft en liep op één rechte lijn met een afwijking van ongeveer +3 en een amplitude van 297 dus echt slecht is dit toch niet te noemen denk ik?
Een timegrapher geeft niet altijd weer hoe de werkelijke staat van het uurwerk is, daar zal toch het open moeten. Daarnaast wil je dat die ook waterdicht is dus zal je toch 'm een service moeten geven.
Zolang het horloge goed loopt hebben ze mij geleerd om er vanaf te blijven. Loopt hij achter dan wijst dit op een onderhoud. Voor lopen kan ook dramatischere gevolgen hebben, zo werd me vroeger aangeleerd! Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar ik denk dat ik er op z’n hollands gezegd “lekker” vanaf blijf tot hij gaat afwijken!
Ik heb nog nooit begrepen waarom je aan een zwembad gaat hangen wanneer de daadwerkelijke oceaan 50m verderop te zien is, maar OK.
Of dat 'm in de komkommertijd of het vertrouwen in de economie zit, dat is de vraag.
Doos / documenten zeggen mij niks, eigenlijk, maar kan hij de onderhoudsgeschiedenis van het uurwerk niet achterhalen? De Timegrapher waarden zijn prima, en 1000 ballen voor een TAG met een bomb-proof 7750 uurwerkje er in is natuurlijk niet exorbitant, maar ik weet van een chronograaf altijd graag wanneer hij z’n laatste beurt heeft gehad en waar. Al is het maar om een indicatie te krijgen of je pakkingen moet vervangen.
ja ik ook maar als hij enkele jaren zonder problemen loopt en moet dan een onderhoud hebben, kan ik hem nog binnen brengen voor een service. Eigenlijk heb ik niet snel een Valjoux of ETA gekocht die afwijkt hoor.
Hahahahaha… 12.000 km vliegen om aan een bar te hangen. Lekker man. Uiteraard is dit de kift, want hier is het weer kleaute. Echt, echt kleaute. Met grutte druppels op het zolderraam.
Ik betaalde toen een restauranteigenaar 50 euro en die heeft me daarvoor ganse dag rond gereden met zijn nieuwe auto… en alle parken en tempels laten zien.
Prachtig eiland.
Soms wel wat vervuiling tijdens het duiken door afval. 🥲
Nog geen haai gezien, hier. Behalve m’n Squale, dan.
Wel behoorlijk wat muggenbeten. Maar, mijn tactiek is altijd dichtbij mijn vrouw gaan zitten. Die hebben ze, zo leert de praktijk, nog veel liever dan mij!
Maareh, TS @horlogefreak1971-mb , ga je ons nog lang in spanning houden? Heb je die Aquaracer nou gekocht of niet?