[/quote]
Heb alleen iemand gevonden op een buitenlands forum die hem probeerde na een half jaar te verkopen voor USD 3700. Dat liep geen storm zo te zien. Probleem is, denk ik toch, dat het uurwerk prachtig is maar het merk minder aanspreekt.
[/quote]
Wat precies de reden is dat een bepaald horloge wellicht niet heel snel verkoopt op een of ander forum is natuurlijk heel lastig in te schatten, zo. En dat jij niks met TAG Heuer hebt is natuurlijk prima. Maar feit is wel dat TAG Heuer op dit moment een van de tien meest populaire horlogemerken is.
Zeker waar! Ik ben bevoordeeld & zal het kort uitleggen. Toen ik midden jaren '90 in Londen woonde, heb ik daar een audioset gekocht van Audiolab. Prima spul, duur maar toch value for money. Audiolab is daarna door TAG overgenomen & de prijzen zijn in korte termijn sterk verhoogd. Resultaat: TAG Audiolab overleden.
Nu terug naar horloges, TAG Heuer is een prima, sterk merk. Enkel niet een waar ik persoonlijk op val. Als ik naar je forumnaam kijk, heb jij meer verstand van TAG Wat denk jij dat je na ca. 2 jaar voor zo’n caliber 36 terug krijgt?
Tja, ook dat is dus een persoonlijke mening. En niet zo’n vriendelijke, bovendien. Ook op dit forum zijn genoeg leden (waaronder ikzelf) die TAG Heuer weldegelijk een mooi merk vinden. Patserforum?
Heb destijds deze forumnaam gekozen omdat mijn eerste ‘echte’ horloge een TAG Heuer was en ik vind het nog steeds een mooi merk. Maar ik zou mezelf zeker geen kenner noemen. Ik moet ook gewoon op Chrono24 kijken voor prijzen…
Als iemand op zoek is naar een dergelijk horloge en hem nog steeds met een leuke korting op marktplaats kan kopen (lees: goedkoper dan bij AD en/of handel) dan is het volgens mij een win - win situatie.
Er zijn ongetwijfeld mensen (zoals ik) die niet in de gelegenheid waren om naar Roermond af te reizen en wellicht wel bereid zijn om alsnog iets meer te betalen.
Verder was ook niet iedereen op de hoogte van deze aanbieding en dan kan het aanbod op marktplaats voor een geïnteresseerde in dit horloge toch nog wel interessant zijn.
Het is immers een eigen keuze om het horloge bij deze aanbieder te kopen en als je het horloge voor de aanbiedingsprijs had willen hebben, dan had je zelf naar Roermond moeten gaan of iemand anders daarvoor moeten strikken.
De horloges, voor zover voor op voorraad, hebben in de outlet inmiddels weer de oorspronkelijke outlet prijs. Is dit dan ook een kwestie van “profiteren”?
Beste,
De aanbieders om mp hebben meer te koop dan maar 1 exemplaar en dan met een vraagprijs van een paar honderd euros meer.
Een paar tientjes winst voor de moeite kan ik wel begrijpen maar deze horloges zijn aangekocht om vette winst te maken.
Dus in mijn ogen overduidelijk profiteurs !
Hier ben ik het totaal mee oneens…ieder zijn ding en als hun de moeite hebben genomen en dan nieuwe koper is ook nog goedkoper uit zijn er 2 winnaars lijkt me…
Iedereen kan daar zijn eigen beslissing in nemen…dus geen verliezers in mijnieuwstaat ogen.
Zeer snelle conclusie lijkt me…zo werkt het toch wel een beetje toch?
We hebben allemaal een hobby en willen daar natuuijk niet altijd slechter van worden…Ik praat voor me zelf en heb geen TAG Heuer van daar dus gaat niet op voor mij…