Niet bij de kwaliteit de eta/sellita uurwerken van tag heuer. Zit op 7 gemiddeld en tot 20 per dag maximaal.
Snel! Smijt hem kapot op de grond.
Denk sws dat je een tag deze dag niet meer koopt voor het uurwerk maar meer voor de uiterlijk en de relatie met de autosport is ook erg leuk van tag .
Uurwerk technies heb ik het zelf nooit supper gevonden.
Tag Heuer heeft best aardige uurwerken. Eta/Sellita Elabore uurwerken. Enige is dat het niks bijzonders is, maar wel vrij accuraat en durable.
Precies je koopt het niet voor het uurwerk die zo bezonder is. dan ga je eerder richting een jlc of inhouse van tudor maar vaak zit je dan minimaal 2 keer zo hoog in prijs
Vindt tag een leuk en stoer merk maar niet specail.
Poooohhh dit wist ik ook niet. Had ik niet achter AP gezocht.
Voor mij nooit meer een Tag, ik heb een prachtige Autavia Chrono CBE2110, ging na een jaar vreemd doen maar een beurtje was niet mogelijk bij mijn vaste horlogemaker omdat onderdelen niet geleverd worden aan non-official service points. Moest verzonden worden naar Duitsland, kosten 675ā¦
Nu maakt me het geld niet zoveel uit maar feit dat dit horloge niet door een āgewoneā horlogemaker onderhouden kan worden is een domper.
Nu is het wel een van de mooiste horloges in mijn collectie dus hij blijft maar ik moet zeggen dat TagHeuer niet meer op mijn wishlist staatā¦
Top ding, erg mooi!
Ralph, als connaisseur dāhorlogerie moet je toch weten dat een gemagnetiseerd horloge te snel loopt en niet te langzaamā¦
Dat is wel extreem veel en ook niet normaal.
Dit zou bij een nieuw horloge ook niet mogen en ik denk als je TAG zelf rechtstreeks een mailtje stuurt waarin je je teleurstelling uit dat ze snel met een oplossing komen.
Ik heb zelf een TAG uit ca. 2004 en die loopt prima (afwijking weet ik niet maar binnen een minuut per twee dagen).
Net iwc
Dat is toch ook nog steeds ruk? Mijn Citizen NY0040 Promaster loopt zelf binnen de 5 seconden per dag en dit horloge kost ongeveer 200 piekā¦
16 jaar oud⦠dan kan ie toe zijn aan service.
Hoe meer slijt op t uurwerk (door gebruik) hoe groter de kans op afwijking.
Dat heet quartz, jongen.
Dan hoef je je helemaal niet druk te maken.
Noch over een beetje plastic noch over een afwijking.
Over āafwijkingā gesprokenā¦
Thanks voor de heads up!
Dat ie nog zo netjes loopt komt waarschijnlijk om dat ie in 2019 een beurtje heeft gehadā¦
Door de vorige eigenaar gedaan (ik heb een kopie van de servicebeurt erbij gekregen).
Over onderhoud gesproken, wat is een beetje gebruikelijk als ik ām 20% draagtijd geef?
We hebben het hierboven over een Tag Heuer van een paar duizend piek die 7 minuten per dag afwijking heeft. Vind jij dit wel normaal dan?
Leve Tag Heuer ! En dat meen ik oprecht.
Nee, jij wijkt af, van je topic.
Dat heet een afwijking.
Dan vind ik het wel matig⦠zon āmodernā uurwerk kan makkelijk +/- 5 seconden per dag lopen.
Goeie horlogemaker? En wellicht kan ie netter afgeregeld. Ik had een Sinn van 20 jaar oud die +/- 2 seconde per dag afweek na service van @peterlc.