Hou dat maar op een 65 tot 80 meter per wiek tegenwoordig.
Is het nu al 1april?
Pfffff tijd gaat snel
Met te grote wijzers is ook niks
want dan komt de waterdichtheid in het gedrang.
Ahaa duidelijk een cirkel heeft 360 graden als je dus de indices om de 30 graden plaats zit je altijd goed. Een wijzerplaat is dan verdeeld in 12 stukjes maal 30 graden.
Misschien stelde ik mijn openingsvraag verkeerd. Het is dus we belangrijk dat de indices precies om de 30 graden staan .
Wel bij een horloge
Tof uitgelegd. Weet alleen niet of je het hier makkelijker mee maakt
Helemaal mee eens! Maar wie zo nou zoân horloge willen?.. Een met te grote wijzersâŠ
Dr is vast wel een of andere hiphopper te vinden
die dat helemaal te gek vind, of gewoon een ouder iemand met slechte ogen.
Zal dan wel een groot horloge wordenâŠ
Dan is het om de 15 gradenâŠtoch?
Dit dus!
En dan ook nog een te smal bandje. Gloeiende gloeiende.
Hier een andere benadering voor iets dat eigenlijk zo intuĂŻtief is dat je er niet over na hoeft te denken XD:
-Slinger je arm in het rond.
-Doe het nog eens met een liniaal in je hand.
Het uiteinde van de liniaal moet een langere afstand afleggen dan je hand (de omtrek van de cirkel is groter). Maar is er iets anders in de beweging die je arm maakt? Moet je hem nou sneller rond slingeren om de cirkel binnen de zelfde tijd te maken? Nee, tuurlijk niet. Die doet exact hetzelfde. Of je daar nou een verlengstuk op zet (de liniaal i.e. een langere wijzer) of niet. Daarom kan jij de exact zelfde beweging maken (jij bent even het uurwerk) zonder je aan te hoeven passen aan de lengte van de liniaal.
Met andere woorden: daarom kan hetzelfde uurwerk worden gebruikt voor wijzerplaten met verschillende diameters (en daarbij behorende omtrek) gegeven dat het simpelweg de wijzers 360 graden roteert in 60 seconde ongeacht hun lengte.
Must resist the urge to change topic titel
Ga helemaal stuk om dit topic, leuke vraag
Een uurwerk /caliber is best wel een apart iets.
Met al die tandwieltjes,radartjes ,balans het moet met de juiste snelheid lopen , om precies op tijd te lopen.
Maar goed dat is misschien voer voor een ander topic,hoewel ik er wel benieuwd naar ben.
In wat danâŠvraag van een dombo ?
Mooi, ik laat altijd deze zien;