Het grote gradenboog topic
Basiswiskunde met @2006
Cirkeltje rond met @2006
Dit topic was precies wat ik nodig had op zo’n druilerige dag
Het is heel simpel, neem een grote wijzerplaat, teken daarin de kleinere wijzerplaat. Dus heb je een cirkel in een cirkel. Zet een streepje op 12, 3, 6 en 9 uur in de grote wijzerplaat, en trek dan vanaf die streepjes een lijn naar de as van de wijzers. Dan zie je dat je op de kleine wijzerplaat op exact dezelfde plek uitkomt. Dat kun je dus bij elke indice zo doen
Dus ook vanaf de 1,2,3,4 etc.
Mooi filmpje man
Nooit goed in geweest… zag eerlijk gezegd ook niet dat dit met wiskunde te maken had,
Onze hele hobby kun je wiskunde noemen.
Snap je hem?
Straal wordt 400km groter. 400x2xPie is 2513km meer omtrek/afstand. 2513/93 =27 km/h sneller.
Dus 457km/h.
Of ik zit helemaal mis met mijn wiskunde.
Ongeveer dus, de aarde is niet overal even dik😀

Dus 457km/h.

ongeveer 28000 km per uur.
En nu snel narekenen, anders moet ik het doen. Dit is een dreigement.

Onze hele hobby kun je wiskunde noemen.
Snap je hem?
Nee niet echt, ik zie wijzerplaten en denk dan niet aan wiskunde.
Wis-kunde?
Nu dan?
Hmm… Doet mij denken aan die keer dat ik met een fietsmaat onderweg was en bij een koffiestop iemand met het magneetje van zijn fietscomputer bezig was.
Zegt mijn maat tegen die persoon: hou je wel rekening mee waar je precies het magneetje monteert aan de spaak?
ehh… hoezo? maakt dat wat uit?
Jaahaa… zeker, als je die vlak bij de velg monteert. legt het magneetje een veel grotere afstand af, als dan wanneer je het dicht bij de as monteert. Kijk maar eens. Bij het uiteinde gaat ie veel sneller, en geeft je computer een veel hogere snelheid aan.
De fietser hebben wij in complete verbazing en vertwijfeling achtergelaten.
Stel je doet een touwtje strak om de bezel van je 40mm submariner en maakt dit touwtje een meter langer. Hoeveel cm (of mm of whatever) zit dit touwtje dan rondom vanaf de bezel? En stel je doet een touwtje strak om de aarde met een diameter van 12742000000mm en maakt dit touwtje een meter langer. Hoeveel cm zit dat touwtje dan rondom vanaf de aarde?
Nee nog niet jammer

radartjes
En, heeft de troll zijn buikje al vol?
Je neemt ons in de zeik

Nee nog niet jammer
Begin alsjeblieft niet aan de AIVD kerstpuzzel, die zal je alleen maar ergeren

wiskunde

Wis-kunde
Kunde van de WIS dan?
Zet ff puntjes tussen de W de I en de S
Nou mijn vrouw heeft aan de UVA gestudeerd maar zij snapt ook niet wat je bedoelt.