Tempus Uurwerktechniek

Geweldig goed geholpen met mijn DJ! Ik heb er hier een stukje over geschreven:

Deze ervaringen met is nodig omdat de boze blanke man @Chlorophyl het adres anders niet toe wil voegen aan de lijst met vertrouwde horlogemakers.

Wees gegroet!

8 likes

Een tijdje terug, voordat Tempus volledig in bedrijf was, een klusje aan een Rolex laten doen. Alles is in overleg mogelijk en ik was zelf, in dit geval, bij de klus aanwezig. Wat een vakman en vooral liefhebber. Dat merk je aan alles. Dat in combinatie met de kennis en kunde heb ik een nieuw vertrouwd adres gevonden. Ook een kleine klus als een batterij vervangen is geen probleem en werd vakkundig opgepakt en netjes verstuurd.

Ook ik wil graag mijn ervaringen delen over Tempus, die zeer positief zijn!!

Ik heb Mark en Jasper via via leren kennen zoals dat gaat in het horloge wereldje. Ontzettend vriendelijke gasten, houden van een lolletje, een enorm hart voor horloges en horlogetechniek én oog en oren voor de wensen van de klant.

Tegenwoordig is iedereen een watch collector, wat de druk op de verkoop van horloges alleen maar groter en groter maakt. Mijn indruk is dat bij veel juweliers hier vrijwel alle aandacht naar uitgaat: sales, sales en nog een sales. Echter, in mijn optiek maakt een goede juwelier onderscheid bij de after-sales, waaronder ook het onderhoud. Het spijt me om te zeggen, maar in veel gevallen is dat gewoon bagger. Ik heb het idee dat dat deels de reden is waarom Jasper en Mark voor zichzelf zijn begonnen. Ze hebben beiden de knowhow om perfect werk te leveren aan je geliefde Rolex, maar dat kan alleen in een omgeving die dat ondersteunt. Slecht polijstwerk, haastwerk bij re-assembly en een gebrek aan passie en liefde voor horloges… alles om maar zo snel mogelijk horloges te kunnen afleveren is de facto een gevolg bij zo’n hoge vraag naar horloges.

Mijn horloges draag ik met plezier en veel vertrouwen af aan Mark en Jasper voor onderhoud. Hun filosofie, passie voor horloges en de manier waarop ze in het leven staan, sluit beter aan bij mijn persoonlijkheid in vergelijk met iedere willekeurige AD. Ik bewonder ook hun lef dat ze deze stap hebben durven zetten en wens hun alle succes en geluk toe.

2 likes

Top ervaring :+1: zocht een origineel glas voor een Rolex GMT. Ze hadden hem toevallig liggen, waren zeer redelijk qua prijs en kon er zelfs op wachten. Op alle punten een aanrader !

Bedankt Mark en Jasper

1 like

Hier ook een uitstekende ervaring! Mark en Jasper zijn aardige gasten, zeer kundig en ze komen hun afspraken na! @Tempusuurwerktechniek bedankt en tot de volgende keer

1 like

Een tijdje geleden een Explorer gekocht, hij had wat beschadigingen, maar liep verder nog prima. Even aan de apparatuur bij @Tempusuurwerktechniek en het blijkt toch iets anders in elkaar te zitten, bovendien was de olie nagenoeg uitgedroogd. Toch knap dat zo’n Rolex uurwerk blijft draaien. Desalniettemin, hoog tijd voor een bezoek aan de Spa, de Explorer had duidelijk wat TLC nodig. Ik kan een heel verhaal neerpennen, maar ik denk dat de foto’s voor zich spreken.

Oke, 1 kleine opmerking dan. Kijk even goed naar het polijstwerk van de kastpoten. De vorige expert / professional horlogemaker vond het kennelijk mooi om twee richtingen uit te polijsten. Bijzonder… laten we het daar op houden. Een echte horlogemaker (en alle facetten die daarbij komen kijken, is in mijn optiek echt een ambachtsman.

16 likes

Vandaag bij @Tempusuurwerktechniek mijn Daty-Date laten voorzien van andere wijzerplaat, bezel en dagschijf.

Ik kende Mark al uit zijn tijd van S&C. Daar vond ik hem altijd eerlijk en klantvriendelijk. Dat, gecombineerd met kennis en kunde maakt dat ik graag 4 uur in de auto zit om mijn horloge aan hem en Jasper toe te vertrouwen.

Gewoon het adres om naartoe te gaan voor onderhoud of reparatie aan je horloge!

Plaatje voor de sfeer :blush:

7 likes

Super ervaring met Tempus Uurwerktechniek.

2 likes

Vandaag na een uitstekende ervaring een nieuw adres gevonden voor mijn toekomstige reparaties of onderhoudsbeurten.
Dankzij Mark van @Tempusuurwerktechniek zit mijn Sub weer werkend om de pols.

Tijdje terug wou ik mijn submariner na een weekend niet dragen even opwinden, de eerste slagen gingen normaal maar daarna opeens veel te soepel…

Na een kort contact via een PB tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk een gebroken opwindveer zou zijn, geen probleem voor @Tempusuurwerktechniek
Even een afspraak maken op https://www.tempus.nl/ en dan zou het allemaal goed komen.

Zodoende vanmorgen perfect geholpen door Mark in het prachtige Midwoud.
De opwindveer was binnen no time vervangen, het uurwerk werd nog even vakkundig nagekeken en Mark adviseerde om de automaat even te reinigen en van nieuwe olie te voorzien om problemen in de toekomst te voorkomen.
Daarna werd de Sub nog even op de timegrapher gelegd en liep hij weer als een zonnetje :grinning: :+1:

Ik raad @Tempusuurwerktechniek dan ook echt van harte aan, ik kom zeker terug.

Mark nogmaals hartelijk dank voor de snelle top service en tot volgende keer!

2 likes

Voor mij is het ook een aardig stukje. Geen 4 uur, maar bij elkaar een kleine 2,5 uur. Maar het is elke minuut waard. Vandaag dan ook voor de 2e keer naar Mark geweest, ditmaal met mijn “nieuwe” 14060m. Wederom topservice! Ik vind het ook echt heel tof dat je ook gewoon mee kan kijken met Jasper en Mark. Ik denk oprecht dat ik daar een hele dag naar zou kunnen kijken. En het zijn ook gewoon toffe gasten, dat helpt ook.

4 likes

Geachte Forumleden,

Ook ik zou graag even mijn ervaring met Mark en Jasper willen delen. Mark ken ik van zijn uitje op Texel. Hij liep de juwelierszaak binnen waar ik werk. Na wat praten en hem complimenteren over zijn goed horlogesmaak vertelde hij dat hij bij S&C gewerkt heeft en dat hij gecertificeerd was door Rolex. Op dat moment wist ik dat ik daar mijn DJ 1601 daar moet brengen.

Maar Ik die keihard voor mijn Rolex had gespaard die ik (als arme student) op mijn 16de verjaardag kocht had simpelweg geen geld, wel had hij dringend service nodig, liep 30sec per dag voor :cry:. na Tempus een paar maanden op Instagram gevolgd te hebben, zag ik hoe goed ze waren, en dacht ik fuck it ik ga een afspraak maken! Puur omdat hun kennis zo abnormaal goed op gebied van (Rolex) uurwerken en de foto’s op Instagram mij telkens deden kwijlen.

het grote voordeel van Tempus was dat wij direct contact hadden, alle handelingen gingen goed overleg en je krijgt waar voor je geld!!

Mocht je je horloge willen laten reviseren, Tempus is the place to go!!!

4 likes

Nieuw op dit forum, maar al een aantal jaren druk met de horlogehobby. Vandaag een bezoek gebracht aan @Tempusuurwerktechniek met mijn explorer uit ‘91. Ervaarde wat problemen met het handmatig opwinden van het horloge. Onder het genot van een kop koffie meegekeken hoe het horloge vakkundig werd nagekeken. Mooi om van zo dichtbij mee te maken. Dank heren voor de goede service en zeker tot een volgende keer!

5 likes

Mijn Sea Dweller liep een aantal seconden per dag voor. De service historie was mij onbekend dus hij kon wel eens een onderhoudsbeurt gebruiken.

Afspraak gemaakt bij Tempus en ik kon de volgende dag al terecht. Twee weken later kon ik hem weer ophalen. Alles loopt weer als een zonnetje. De kast en band hebben ze licht onder handen genomen.

Afspraak maken via de website werkt goed. Tijdens het onderhoud kreeg ik nog een paar foto’s toegestuurd. En bij afgeven en ophalen een leuk gesprek.

Echt een aanrader om je Rolex naar toe te brengen.

2 likes

Onlangs mijn 16570 langs gebracht bij de mannen van @Tempusuurwerktechniek voor een lichte schuring van de bezel. Was wat terughoudend omdat ik het horloge nog niet eerder cosmetisch had laten aanpakken, maar het resultaat mag er zeker zijn :ok_hand:t3:

Tevens zijn het onwijs leuke gasten die ook gelijk een plaatwissel en een bandreiniging van twee andere horloges deden. Geweldige service en uitstekende kwaliteit. Ook super tof dat je wordt betrokken in het gehele serviceproces.

Absolute aanrader voor alles wat met een R begint en met olex eindigt.

9 likes

Super geholpen bij @Tempusuurwerktechniek!

Dikke 10! Zeker niet de laatste keer dat ik hier kom!

Tot ziens mannen :muscle:

2 likes

Toch even wat lovende woordjes voor de heren van Tempus.

Mark bood mij een schitterende dial aan voor mijn Day Date omdat hij door het forum wist dat ik opzoek was.

Dus meteen toe geslagen :grimacing:

Dus even langs om de dial te plaatsen en even lekker over horloges te praten.

Al om al een echte aanrader!

En binnenkort weer langs om de 1603 van mn pa op te halen :partying_face:

3 likes

Super goed geholpen door de mannen van @Tempusuurwerktechniek.

De 14060M van mijn vriendin gebracht voor service en na maar 2 weken wachten kon ik het horloge weer ophalen. Super service en even leuk gekletst over horloges.

4 likes

Even mijn ervaring delen met @Tempusuurwerktechniek.
Wat een vakmannen! Echt kennis van zaken, eerlijke prijzen en fantastiche service.
En ook gewoon echte horloge liefhebbers.
Ik had de hele watchroll meegenomen en ze hadden even veel waardering/interesse voor mijn Vintage Doxa als voor mij APRO. Tof!
Ik kan deze heren aan iedereen aanraden die een Rolex te servicen heeft. Waagt de rit naar Midwoud, U zult niet teleurgesteld worden!

2 likes

Tempus; horloge liefhebbers met skill

Mijn Rolex Daytona Beach gaf er, na een lange tijd zeer regelmatig dragen, de brui aan. “Dat hoort erbij als je ‘vintage’ draagt” zei men. Geen idee wie men is, maar dat terzijde.

Het advies van ervaren haute horlogerianen (zoals aanwezig op dit forum) is dan ook breng het naar Tempus.

Ik werd begroet door Jasper, Mark en Toos (het hondje). Allemaal ontzettend vriendelijk. En echte horloge liefhebbers, al weet ik het van Toos niet 100% zeker.

Ik kreeg koffie en ze gingen direct aan de slag met mijn horloge. Ik legde uit dat de vorige horlogemaker de kast niet dicht kreeg en dat deze door Rolex in Genève, in dien mogelijk, gerepareerd zou moeten worden. En als de reparatie niet zou lukken zoals Rolex zou willen, zou er een nieuwe kast moeten komen. Voor een vintage model is dat uiteraard erg zonde. Vooral omdat ik hem in de eerste plaats nog niet eens gepolijst wilde hebben.

Maar gelukkig zit er een eilandje van kunde en ervaring in Midwoud, want een klein uurtje later kon ik weer buiten, met de kast van het horloge gerepareerd en weer fatsoenlijk open en dicht te krijgen.

Totale kosten: 0 euro. Zeker omdat ik zo gezellig was! Of omdat ze weten dat ik vanwege hun vakwerk terug zal komen om elke volgende service door Tempus uit te laten voeren.

Man, wat een skill die jongens. 10/10.

10 likes

Vandaag bij Marc en Jasper van @Tempusuurwerktechniek langs geweest voor een lichte polijstbeurt voor de Daydate
Net de scherper randjes weer terug
Heb een afspraak gemaakt ,kon m smorgens brengen en in de middag weer ophalen ,was toch in de buurt
Heren bedankt voor de goede en snelle service incl, de koffie
Volgende keer zeker weer

6 likes