Terug naar een fatsoenlijk aantal

Jij bepaalt voor een ander wat de enige reden is… tikje vreemd.

1 like

Mischien dat je de eerste post in dit topic eens zou moeten lezen. Daar staat het toch gewoon uitgelegd?

1 like

Misschien tijd om je weer ondergewaardeerd te voelen en een nieuw account te nemen?

4 likes

Ik vrees dat hij het niet meer begrijpt of wil begrijpen.

1 like

Je laat je iig weer lekker kennen.

Kijk er zijn meer verzamelaars die zich afvragen wat de ideale aantal van een verzameling is.
Vermakelijk artikel! :ok_hand:

http://le-monde-edmond.com/collector-series-part-ii-how-many-vintage-watches-make-up-ideal-collection/

Okay, dus,…
Zullen we het hier maar weer bij laten.

@tompj; denk je nog wel aan het bijv. inruilen van één van de vijf? Bijv. een mooiere dress in de toekonst; Lange, Vacheron, etc, etc.

Anders kan het wel eens erg onbevredigend gaan worden.

jongens … kom op de toelichting van David geeft zijn intentie weer
In die context snap ik zijn comment …
Geld in de pocket betekent keuzevrijheid
Handing om de continue druk van de “flipperitus” te kunnen voeden
Dan argument snap ik
In oktober van vorig jaar zocht Tom nog naar een 3-piece
Inmiddels heeft hij 8 “klatsers” :wink:

Tom :wink:
Als je de 2/3 kwijt bent heb je er nog steeds 5 :wink:
Elke dag 1 voor zakelijk en 1 voor het weekend (1 vd 5 of 5+1)
(Heb ik ook geprobeerd en is mij niet gelukt)

Ik sluit zoiets niet uit. Maar dat zou wel betekenen dat ik nog meer zou gaan inleveren en nog minder zou overhouden. En ik weet ik niet wanneer ik me niet meer comfortabel ga voelen met wat ik om mijn armen heb. Ik moet er nog wel mee over straat durven.

Maar het vakmanschap van een Vacheron bijvoorbeeld vind ik fantastisch. Wie weet groei ik er wel naartoe.

Anderszijds, mijn Nomos, van een bescheidener prijs dan de andere dressers, is nog steeds een horloge waarvan ik minstens zoveel geniet.

1 like

Dit is nog steeds het mooiste wat er is in mijn ogen. Onhaalbaar/-betaalbaar ook trouwens.

Voor mij is dit ‘perfect’.

2 likes

Zeker!
Snap het mogelijke bezwaar van een duur horloge om de pols. Ik let ook wel een beetje op waar ik bepaalde horloges draag.
Qua plezier heb ik net zoveel lol met bijvoorbeeld een goedkope Lincoln (€15,-) als met een duurder horloge. Het is een andere beleving, maar doet niks af aan het plezier!

Wat voor mij het met name leuk maakt is de jacht. De boeken doorspitten, reviews afgaan, etc, etc. Het bezit heeft toch voor mij altijd ergens een nadeel. Het zit er dan weer op. Ik koop dan ook bijna nooit impulsief een horloge. Wellicht ook daarom dat ik er moeite mee heb om iets te verkopen.

Foto Lincoln, toch een geweldige old-skool look voor op het terras.

4 likes

Geweldig. Jij kunt ook alle maten door elkaar dragen. Ik moet enorm wennen als ik dat doe. Ik begeef me dan ook steeds meer tussen 38 en 40mm. Eigenlijk voelt al het andere meteen niet meer goed.

1 like

Keuzes, keuzes…

De Nomos eruit samen met de explorer,de rest houden.

Maar dat is wat ik zou doen ben benieuwd naar wat uiteindelijk jouw keuzes worden!

1 like

Haha…zoveel mensen, zoveel wensen.

Dat is het laatste wat ik zou doen. Mijn twee favorieten.

1 like

Gewoon die drie laten gaan die je wil laten gaan. Twee van de drie zijn altijd terug te kopen. Je hebt al lang besloten! :wink:

2 likes

Precies en dan zien we de week erop wel weer een nieuwe aanwinst verschijnen! :wink:

3 likes

Prachtig!
Ik heb ook nog eens een Lincoln gehad! Precies een heuer autavia, op het uurwerk na. :wink:

2 likes

:rage:

2 likes

Zo voel ik het ook! Ongebruikt in de box voelt niet prettig.

Dus 2 te koop gezet,…

Om te beginnen

1 like