The bandwagon effect van een beetje guilloche, small seconds, aparte wijzers en voila...

Stempelen of drukken heet dat.

1 like

Ok, genoeg getrold weer. Maar vraagje; was dit niet bedoeld als topic van iemand die guillocheritusmoe was, i.p.v. een discussie over wat wel of niet tot deze ‘haute horlogerie’ gerekend mag worden? Ik was zelf voor de lol even opzettelijk aan het off-topic’en natuurlijk, maar ben ondertussen de originele thread wel bijster eigenlijk.

Een ex uit de oude doos

Vele malen goedkoper dus ook leuker :grin:

1 like

3 likes

Waarom zeik je dan aldoor het Franse woord toilet af ten gunste van de Engelse afkorting wc?

Dank, dan hoef ik dat niet meer.

1 like

YW, echter blijkt de Skyline (toch) niet aan deze definitie te voldoen.

Die ging over de gelijkvormigheid van de vele releases van horloges met ECHTE guilloche wijzerplaten, prominente kleine secondes en uurwijzers met een cirkel erin.

Voor de goede orde, ik vind echte guilloche gaaf. Ik stoor me alleen aan de gelijkvormigheid van de vele releases volgens bivenstaand recept, die maar weinig afwijken van elkaar.

1 like

Aanvulling
https://www.staudt-twenthe.com/nl/praeludium-guilloche/

1 like

Ik zou echt niet weten waarom je zo’n dikke 42.5mm Staudt zou kopen als je voor minder geld een slanke en beter geproportioneerde Breguet kan kopen.

Sowieso zou in deze categorie Breguet de winnaar zijn. Of als je van een spannende kastvorm houdt een Tortue, Tonneau of Tank uit de CPCP.

4 likes

Zo’n mooie Staudt uit Twente wil ik best dragen :grin:

vind ze, als ik de horloges met deze criteria bekijk, vooral oubollig overkomen. Hoog Anton-Pieck-gehalte zeg maar… :grimacing:

2 likes

Heerlijk toch?
Horloges voor kenners met levenservaring. :blush:

2 likes

Klassiek is wat anders dan oudbollig :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Beschouw mezelf als kenner en heb voldoende levenservaring, maar Anton Pieck is niet mijn ding…:grimacing:

2 likes

:slightly_smiling_face::point_up:t2:

6 likes

Mooie combi, zeg ik geen nee tegen :partying_face:

1 like

Klassiek Hollands :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Met een Belgisch kenteken :crazy_face:

2 likes

HF is een ontmoetingsplaats van Nederlanders en Belgen. We zijn hier een :grin:

Ik vind dat het ontwerp van dit Staudt horloge een fout bevat. De wijzerplaat is zo klassiek als maar kan, voor mij helemaal mooi. Maar de lugs en de kast vormen een geheel, een stijl uit een heel andere periode. De combinatie van deze 2 stijlen stoort mij. Bij dit horloge zouden de lugs eruit moeten zien alsof ze aan de kast gesoldeerd zijn.

(Of topic, wat is een goed Nederlands woord voor lugs, toch niet pootjes hè? :crazy_face:)

3 likes