De DAF was voor zijn tijd echt zo gek nog niet. Het was een italiaans ontwerp van Michelotti.
Heb je mij ooit anders horen beweren Arjen?
Maar als je zegt “klassiek Hollands” betreft een Nederlands gebouwde auto met een Belgisch kenteken op basis van een Italiaans ontwerp, dan wordt ik een wijsneus
En met een franse motor van renault.
On topic!
Wat vind je dan van een lange secondenwijzer, de guilloche is middels CNC dus een vriendelijke prijs ;
Ik ken dat woord niet, of bedoelde je nou “archaïsch”?
Als hij die zonder zonden was de enige die een steen mocht werpen was er geen reet meer aan het forum, dus ik kan dit goed waarderen.
Ik zeik het niet af, het is alleen zo dat degene die toilet gebruikt zich bekend maakt als lid van de ongewassen massa’s. Oud geld en lieden van stand gebruiken WC.
Maar water-closet is geen Engelse afkorting. Zowel water als closet zijn gewoon volbloed Nederlandse woorden, aldus sprak het Groene boekje:
Het is een prachtig modern sporthorloge met een gestanste plaat die niet op een rose engine gemaakt is. Dus helaas.
Maar ik zie er zeker altijd graag een foto van.
Well spotted, Sir. Ik wilde er nog over beginnen, maar ere wie ere toekomt.
Zo lang het maar een gravure blijft is alles koosjer.
Stansen is geen bon ton?
Zoals ik 'm interpreteer vond @Amusicar de huidige golf van independents nogal derivatief of repetitief. Ik vind dat ook, maar het is nu eenmaal een genre. Als je niet te nauw mikt met de details is iedere duiker ook hetzelfde.
Die combinatie keur ik met elke vezel van mijn lichaam goed. Ik wil daarbij ook nog wel oubollig genoemd worden.
Er is niets Hollands aan die auto, die is Nederlands, zoals @Anthony terecht opmerkte van Italiaanse snit.
Maar wat mij erger stoort is dat niemand opmerkt dat ook Staudt, gezeten in Twente, geen Hollander is. En hij haalt z’n guiloche platen bij Benzinger in Duitsland, dus da’s ongeveer zo Hollands als m’n linker teen.
Ik trek dat soort cocktailprikkers slecht, met zo’n dingetje aan de achterkant.
Als je iets maar lang genoeg gebruikt wordt het vanzelf eigen.
Water is zowel een Nederlands als een Engels woord, en closet is een afgeleide van het Engelse closed .
Samen in de betekenis van waterslot, de stankafsluiter onderin de pot waarbij het water wat blijft staan ervoor zorgt dat de lucht uit het riool niet in de toiletruimte kan komen.
Misschien heb je wel een neef die loodgieter is en het je uit kan leggen als dit niet duidelijk genoeg is.
Hulde voor deze opmerkingen.
Was van plan me te verontschuldigen voor het aanstichten van deze volledige afdwaling van het onderwerp. Maar op een rustige zomeravond even bij lezen over de etymologie van de moderne kakdoos op een horlogeforum… wie kan daar nou iets tegen hebben
Vergeet de Brabantse ziel van de DAF niet, de variomatic!
*mensen die hun kapitaal gekregen hebben
*lieden die zich boven anderen verheven voelen
Beide categorieën waar ik niet per se taaladvies van aanneem.
OSM
Je schrijft johnvdt verkeerd.
Het is zeer duidelijk. Mijn neef is nog steeds vrachtwagenchauffeur. Maar ik vrees dat water closets al lang zo heetten voordat er ooit een klep in gezet werd tegen stank. Wc stamt al uit 1755.
Closet is sinds 1858 in het Nederlands te vinden en betekende kleine afgesloten ruimte, later plee of latrine.
Het waterslot als onderdeel van een wc is in 1891 door, jawel, Thomas Crapper uitgevonden. Toen heette de wc al 140 jaar wc.
Bij ons thuis zeggen we plee.
En ijskast.
Maarre, gooi deze draad ff naar OT.
Gaat nergens meer over.
Plee
Hoezo? Het horlogeforum blijkt ineens vol te zitten met pleeboys. Noem dat maar nergens
Mooie samenwerking van Nederlandse producent, Italiaanse ontwerper en een Franse motor dus. Lijkt wel de horloge industrie
Dit zegt toch echt iets anders
De U bocht is de stankafsluiter hé.
Misschien een andere neef even vragen?