The before-after horloge interesse

Wil de Certina wel overnemen (Himalaya)

2 likes

Hoe vaak mensen ook tegen me zeggen dat ze zich niets aantrekken van mode, stijl en groepsdruk…

Mensen zijn kuddedieren.

Ik zeg:

Santos Cartier
JLC reverso
Speedmaster

Het rijtje dat we allemaal wel kennen.
Wanneer je die hebt zit je redelijk goed. Terwijl het horloges zijn die elkaar niet eens raken wat stijl betreft. Vind ik dan.

Fomo. Dat is het denk ik.

We willen ergens bijhoren. En als we dat niet willen toegeven horen we dus bij de groep die nergens bij wil horen. En dat is ook een groep.

Ik ben zo vreselijk beïnvloed door @Climholland en @lassale dat ik merk dat we letterlijk naar dezelfde horloges aan het speuren zijn. Toch hebben we zeer uiteenlopende collecties. Je keuzes worden deels bepaald door je referentiekader. Anders zou marketing zinloos zijn natuurlijk.

Ik startte met een Casio databank. Wanneer ik die nu draag ( 20 jaar later) voel ik hetzelfde.
Ben 23 jaar getrouwd en wil al 20 jaar een Delorean. Werk al 20 jaar als docent op dezelfde school en mijn beste maat heb ik ook exact 20 jaar naast me staan.

Hmmm.

Mijn god. Wat een uiterst saaie zak aarde ben ik.

7 likes

Pak vooral ook even een schoolfoto van die tijd uit de oude doos. Cool is anders. Right?:joy:

3 likes

Ik weet dat ik als jochie de horloges van Jacques Cousteau en … Pierre? Zoon? Zag en onder de indruk was. Je zag ze dan in hun stoere rebreather pakken achterover duikelen. Geen idee welk horloges dat waren.

Nu heb ik geen specifieke merk in gedachte behalve dat ze mooie weerkaatsing van licht moeten hebben. De drukke vostokjes mogen nu wel wat ingetogener.

1 like

Dit was mn ding. Grote bezelloze dressers. Te groot eigenlijk.

Maar ik merk dat ik momenteel niet aan dressers ben en -zoals zovelen?- is de juiste maat een zoektocht. 36-40 max!

Al mag dit wel bij dresser zeker?

Ik vind ze nog steeds prachtig hoor. IWC blijft mn vieze goeste.

Maar met dit ben ik begonnen. Giga Breitlings van 44+ zijn me bespaard gebleven

Kan nog komen…

4 likes

Cousteau en zijn crew droegen uiteenlopende horloges. Kijk hier eens:

2 likes

Ik ben er een beetje ingerold door het horloge van mijn opa dat na z’n dood een aantal jaar kwijt was. Vanuit m’n geheugen had ik vastgesteld dat het een oude Omega Constellation moest zijn. Toen ik er zelf eentje had gevonden dook het horloge op bij een oom en bleek het een oude Tissot Quartz te zijn :stuck_out_tongue:

Toen was het hek toch al van de dam en ben ik rustig eens gaan kijken wat er nog meer was. Gelukkig kan ik best goed mijn hand op de knip houden en is het qua aankopen rustig. De laatste aankoop was een SPB143J1 om eens te kijken hoe ik duikers vind. Deze bevalt prima en is vooral wat minder kwetsbaar dan de Connie.

Ik heb nog wel een lijstje van wat horloges die ik nog eens wil hebben maar de prijzen van, bijvoorbeeld horloges met een kroontje, zijn zo hard gestegen dat ik me nog ff inhoud. Dure hobbies genoeg :stuck_out_tongue:

1 like

Mijn smaak is niet per definitie veranderd, al ben ik ook zoals velen, kleiner, veel meer gaan waarderen.

Wat het meest in de afgelopen jaren is veranderd, is de prijs die ik bereid ben te betalen :sweat_smile::rofl:.

1 like

Ik heb geen echte voorkeur voor horloges. Mijn hele leven is het zo dat wanneer ik een klokje zie, ik het mooi of niet mooi vind. En dan maakt het mij niet uit welk merk, welke grootte of welke kleur, behalve de kleur goud of gecombineerd goud/zilver. Als er goud kleur aan te pas komt, knap ik af.
Toen ik een jaar of 18 was, had ik een zwak voor het merk Pulsar, waren vaak echt mooi en goed betaalbaar, daar had ik meerdere van.
Ik kwam er eigenlijk later pas achter dat ik van precieze tijdsweergave houd, waarom, weet ik niet. Is het nuttig zo’n precieze tijdsweergave, nee, ook niet, maar ik streefde er wel naar.
Mijn huidige, dag dagelijks uurwerkje is een Citizen Pro Master Land AS4035-04E caliber E670.

image

Ik heb deze in 2010 gekocht, hij loopt steady en, belangrijk, ik vind hem nog steeds heel mooi.

1 like

Heel erg netjes :clap:
Tot zover heb ik mijn Sarb017 het langs gehad met ca 2.5 jaar in de collectie geloof ik. De afgelopen maanden was de liefde helaas een beetje over en met de komst van de GS heb ik hem laten gaan.

Die Santos Medium lag een paar dagen terug nog op Schiphol. Mooi horloge. Voor mij wat aan de kleine kant.

1 like

Is wel aan de kleine kant, maar ook gewoon even wennen :wink:

1 like

Zijn weer steeds andere “uitdagingen” :blush: succes met de hobby :wink:

1 like

Hoe zeggen ze dat ook al weer? Ik zou er nog niet dood mee gevonden willen worden.

1 like

Het zijn iconen. En dus gewild. Of je ergens mee gevonden wil worden… ach… liever met die horloges dan met mijn zoekgeschiedenis.

Heb ooit zelfs ‘Rolex Daytona Rainbow rosé gold’ opgezocht. Heb een bedrijf moeten inschakelen om dat uit mijn systeem te krijgen.

3 likes

Uiteindelijk belanden we allemaal bij Rolex en keert de rust terug in het huis.

2 likes

Toen sporthorloges en na wat uitstapjes terug bij de sporthorloges

Valt best mee toch? De Speedmaster is gewoon een mooi chrono ontwerp die de tand des tijds goed weerstaat. De JLC en de Santos zijn niet rond, daar moet je voor zijn. Maar ik denk dat er slechter stukken zijn om dood mee gevonden te worden :sweat_smile:

Alsof Rolex boven alles staat. Voor mij niet. Sommige modellen vind ik erg mooi, sommige ronduit patserig. Technisch en qua afwerking zijn ze top. Ze hebben een rijke historie. Maar er is meer dan Rolex in de horlogewereld. Meer merken kunnen op alle fronten tippen aan Rolex voor mij.

3 likes

Er zijn zoveel soorten horloges en in zoveel verschillende maten. Veel hangt af wat past bij je smaak, kledingstijl, postuur, polsomtrek, soort gebruik.