The Crown & Shield ( or Rose) (NA)

Ik denk, ik maak maar eens een NA topic aan van mijn meest recente aankoop. Hij is het naar mijn mening waard want ik vind het een superleuk design, onderscheidend en kwalitatief. Ten tweede gaat het om een horloge van een merk dat is ondergebracht bij een van de grote huizen. Het merk is echter al jaren ook een begrip, Tudor! Het dochterbedrijf can Rolex, waarvan ik een SubC in de collectie heb. Dus leek het me ook leuk om die vergelijking te maken.

Ik heb gisteren deze mooie Tudor North Flag over kunnen nemen van een gewaardeerd forumlid @ThaPapper , wie hem heeft overgenomen van een eveneens gewaardeerde handelaar-forumlid-wiensnaamnuweergenoemdmagworden @SuperC, die hem heeft overgenomen van een ander lid @jeroenderee die hem van een ander lid @Willemb heeft gekocht, geloof ik :joy:. Het was een kwestie van een aantal pb’s voordat ik in de gelegenheid kwam om te kunnen vragen of ik hem kon overnemen. Gelukkig was Christiaan zo vriendelijk :grinning:.

En over naar het horloge.
Ik vind het een horloge met een eigen smoel, dat valt terug te herleiden in de historie van Tudor naar een expeditie op de Noordpool (met andere horloges) en tot de Ranger II.

Grappig genoeg zijn de lugs omgedraaid bij de NF en de Ranger II. Verder zijn er best wat overeenkomsten te zien. Ongeveer dezelfde wijzers, hoewel de wijzers van de NF veel slanker zijn. Dezelfde kleurstelling, maar een hele andere bezel. De NF heeft geen fluted bezel, maar een centrisch gepolijste ring met daaronder een ceramische ring, erg gaaf en de enige op deze wereld volgens mij.

Wat mij zo ook aanspreekt is de diameter die perfect is voor mijn pols, in combinatie met de goed gevormde kast.

Ook vind ik het leuk om de power reserve die de gangreserve van 70! uur weergeeft. Lekker hoor.

De NF is de eerste Tudor met het inhouse movement; MT5621. Waarschijnlijk mede daarom is er gebruik gemaakt van een open caseback. Om een zicht te hebben op dit knappe uurwerk. Hoewel veel mensen van mening zijn dat de afwerking lijkt op een Seiko (no offense :pray:), ben ik van mening dat het juist perfect is afgewerkt. Dit is een echte toolwatch! En daar horen geen gedecoreerde tierlantijnen bij. En er is wel degelijk veel aandacht besteed aan de afwerking. Alles is namelijk behandeld, ik vermoed beadblasted.


Hier een betere foto van het web

Het heeft een heerlijke sluiting waarin gebruik is gemaakt van ceramische balletjes waardoor het heel fijn en soepel vast klikt.
Even een matige foto, want ik lig in bad terwijl ik deze review schrijf🤔

Verder draagt hij heel erg prettig. Hij ligt hoger op mijn pols, de dikte is 13,4 mm, dan de Sub, maar het kan prima.
Verder is de wr 100m waarmee je prima kan zwemmen en waardoor het dus een concurrent is voor de Chronoris. Dat zou mijn vakantiehorloge zijn.

Hij heeft goede lume, prima zichtbaar in schaduw.

Hieronder nog een paar plaatjes ter vergelijking tussen de Crown & Shield.



Dank voor het lezen! Ik ben overigens benieuwd naar jullie Crown & Shield!

45 likes

Mooi verhaal nav je NA. Ik heb deze enkele weken geleden ook eens mogen betasten en ik vond t een geweldig horloge. Een echte toolwatch met een mega strak gelijnde kast en precies wat je zegt ‘een geheel eigen smoel’ Geniet ervan :+1:

2 likes

Goede review! Ik heb deze een tijdje geleden mogen betasten. De kastvorm past mij niet, het is een goed gevormde kast, maar minder geschikt voor kleine polsen.

2 likes

Goed te lezen dat je er blij mee bent Robin,
heel veel draagplezier gewenst met deze eigenzinnige beauty!:+1:

1 like

Great minds think alike…

2 likes

Gaaf verslag, veel plezier ermee :sunglasses::sunglasses:

1 like

Lekkere review en een zeer stoere nieuwe aanwinst…van harte Robin :+1:

1 like

Leuk verslag en dito horloges! Geniet ervan! :thumbsup:

1 like

Leuk verslag! Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Prachtig horloge! Leuke review…toen ik Jaap aansprak over dit horloge was ie net op weg naar zijn nieuwe eigenaar… Misschien komt er ooit nog een op mijn route.

2 likes

Gave aanwinst en leuke review (vanuit bad :face_with_raised_eyebrow:).
Veel draagplezier!

1 like

Heel erg fraai! Gefeliciteerd
(wel een moeilijke bandenswapper, toch?)

2 likes

Heerlijk eigentijds horloge! Heb er zelf nog een tijdje naar zitten kijken. Die open caseback is ook een mooie extra :blush: geniet ervan!

1 like

Gaaf setje. Proficiat

1 like

Tof verslag (vanuit bad :smile:) van een erg gaaf horloge :+1:

1 like

Ja zeer. De vorige eigenaar had een bandje op maat gesneden. Ik wil nog wel voor een oem zwart gele band gaan.

3 likes

Op rubber isie ook best te pruimen :heart_eyes:


5 likes

Waar komt deze vandaan?

1 like

Het schijnt een rubber band bestemd voor de Pelagos te zijn. Die past op de North Flag (volgens Google) image

2 likes

Leuke review en fraai horloge. Gefeliciteerd! Heb zelf ook een setje: the Crown & the Rose. Vind het shield logo iets te stylish. De Explorer 214270 en de Black Bay Red gaan prima samen :-).

1 like