Voor veel Hfleden bekende koek, maar voor nieuwkomers wellicht een nieuw verhaal.
Interessant genoeg eigenlijk en vandaag
dus naar aanleiding van @Hans3 z’n post van een ETERNA die in die categorie zit, een draadje gestart dedicated to the dirty dozen
Voor achtergrond info
(Gestuurd door Hans)
En euhhhh, bij deze is iedereen uitgenodigd om zijn horloge die in de categorie valt te posten.
Mag ook een re-issue zijn natuurlijk zoals die Vertex van @koetsjh en ik hoop dat Hans Pieterse ook hier z’n ruige beauty wil posten.
(ik dacht dat Jaco jouw Vertex had overgenomen…, Wij hadden al eens over deze Vertex gesproken via PB weet ik me te herinneren)
Goed dat je hem nog hebt!!
Ik heb er meerdere gehad maar aangezien de Grana niet te vinden is (of ranzig duur) en je dus nooit een full set bij elkaar krijgt heb ik ze maar verkocht.
Een tijd geleden een Timor gekocht. Volgens de verkoper van zijn vader geweest. Vader was een horlogemaker, die het uurwerk had overgezet in een nieuwe, chromen kast
De originele kast was blijkbaar niet bewaard.
Het is een 6060 uurwerk, zoals ook in de originele Timor dirty dozen zit. Toch twijfel ik, want de sub-sec is iets anders dan de Timor dirty dozen. Wijzers zijn waarschijnlijk naar zijn grootje…
Het uurwerkje past in een AS 1130 kast en dat ziet er een stuk beter uit (bedankt @Climholland). Nu nog goede wijzers vinden. Een heel leuk horloge, maar zeker niet origineel (meer).
Deze Vertex heeft net iets meer ballen aan de Longines die je verkocht.
En ik had @Zulu het ook al een keer laten weten, maar die verhoogde arabieren met Lumen…waanzinnig!!