Kijk eens goed naar de Lemania 🥸😁
(ik dacht dat Jaco jouw Vertex had overgenomen…, Wij hadden al eens over deze Vertex gesproken via PB weet ik me te herinneren)
Goed dat je hem nog hebt!!
Ik heb er meerdere gehad maar aangezien de Grana niet te vinden is (of ranzig duur) en je dus nooit een full set bij elkaar krijgt heb ik ze maar verkocht.
Ja de mijne blijft. Die koop ik nooit meer terug mocht ik spijt krijgen
Wrijf t lekker in
Een tijd geleden een Timor gekocht. Volgens de verkoper van zijn vader geweest. Vader was een horlogemaker, die het uurwerk had overgezet in een nieuwe, chromen kast
De originele kast was blijkbaar niet bewaard.
Het is een 6060 uurwerk, zoals ook in de originele Timor dirty dozen zit. Toch twijfel ik, want de sub-sec is iets anders dan de Timor dirty dozen. Wijzers zijn waarschijnlijk naar zijn grootje…
Het uurwerkje past in een AS 1130 kast en dat ziet er een stuk beter uit (bedankt @Climholland). Nu nog goede wijzers vinden. Een heel leuk horloge, maar zeker niet origineel (meer).
Maar toch leuk genoeg om te posten
Juist !
Deze Vertex heeft net iets meer ballen aan de Longines die je verkocht.
En ik had @Zulu het ook al een keer laten weten, maar die verhoogde arabieren met Lumen…waanzinnig!!
Uiteraard doe ik mee. Ik heb deze hier op het forum kunnen overnemen. En het is een van mijn favorieten.
Super Hans!!
Die!
Veel beter.
Nah, wat rustig hier.
Even snel omhoog. Naarmate ik me nog verder inlees in de totstandkoming van het ontwerp en de eisen, waren het destijds wel robuuste klokken.
Zo voelt deze heritage ook. Overigens mét de Hirsch Heritage echt superfijn op leer.
Ik heb nog nooit, sinds ik lid ben van HF, een horloge na aanschaf al bijna een week onafgebroken gedragen. Mede doordat ook de rubberen banden (handig voor 's nachts) quick release pushpins hebben.
Een heel prettig en praktisch horloge, wat er ook nog eens understated goed uitzet, fantastische lume heeft, de beste naast Tritiumbuisjes, en robuust aanvoelt.
Qua kwaliteitsbeleving… Los van het uurwerk, wat overigens strak -2,2 loopt en je verder niet kunt zien, durf ik de vergelijking met Omega wel aan. Met Tudor, zeker.
Zelf opzoek naar een DD Omega, helaas voornamelijk samengestelde troep… enorm jammer.
Knap!