Na zoveel jaar mogen er ook wat krasjes opzitten
Eerste eigenaar, geen idee meer wanneer gekocht maar best wel lang geleden. Deze Junghans loopt nog als een tierelier en de radio-ontvangst is ook nog steeds top. Omdat ik hem niet veel gedragen heb is de leren band ook nog in prachtstaat … regelmatig sta ik ‘m te bewonderen.
Echt één van mijn vroegste vondsten Ook toen - al zeker 30 jaar geleden - een zwak voor de ‘dubbele’ horloges
Heb er ooit best wat gehad, maar deze 3 zitten / blijven in de verzameling
(Waarom staat dit topic trouwens in ‘Vintage’ en niet 'Algemeen" ?)
Dat heb ik ook niet direct gemerkt
Omdat we begonnen met vintage ana-digi’s in het algemene vintage draadje en toen besloten er een los topic van te maken.
Ik heb nu redelijk wat modern gezien.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vintage blijft altijd mijn voorkeur
Maar mijn bril beslaat echt niet van af en toe een ‘moderne’ of zelfs niet van een goedkoop flutklokje. En in dit genre komen vrijwel nooit fakes voor, misschien wel eens Franken maar 't is aardig te overleven.
Belangrijkste vind ik dat er leven in dit topic blijft
Je hebt het niet helemaal begrepen denk ik.
Ik mis althans een analoog gedeelte, daarnaast ook een LCD schermpje met iets digitaals …
Maar wel lekker kleurrijk, voor in een ander topic.
Zeg maar uit het Citizen divers museum
Rado DiaMaster Chrono Maxi.
Het linker lcd’tje laat op dit moment zien dat het alarm uit staat, het rechter lcd’tje toont de datum. In stopwatchmodus kan dit horloge tot op 1/100 seconde weergeven. Het linker lcd’tje toont dan de functie.
Ook nog eens een heel nauwkeurig Quartz uurwerkje: +5 sec in 3 weken.
Keramische kast en band (incl gesp!), daardoor in 16,5 jaar dagelijks dragen door de vorige eigenaar geen noemenswaardige beschadigingen.
Is dat een citizen uurwerk? Die heeft ook gelijkende calibers.