Nu je het zo zegt ……. die had ik nog niet gezien
Fantastisch dit… waar anders lees je dit niveau van doorgedreven probleemoplossen?
I am impressed Alex!
Die extra amplitude fullwind zou ik me nu niet druk over maken.
Interessant is te weten wat de amplitude is bij halfwind en bij 2/5 ?
Je moet ook nog het datumwerk enzo plaatsen en dan heb je dat stukje extra vermogen nodig voor takeoff
Thanks! Oprecht heel blij met hoe hij nu loopt, het was zoals je eerder ook aangaf niet een klusje wat je zomaar even doet, maar het vergt gewoon heel veel geduld en controleren.
Iemand trouwens enig idee waarom er voor veel lock gekozen wordt in een uurwerk? Ik snap dat het een stukje veiligheid is maar het is tevens ook weerstand in het uurwerk, je wilt dat het echappement zo vrij mogelijk loopt toch?
Altijd leuk dat stukje catch and release (pallet insteek diepte op ankerrad) zodat ie niet te veel doorschiet.
Bij jou is de insteek diepte kleiner waardoor de amplitude vrij hoog is bij full wind (zie specs 1575)
Is wel leuk om mee te experimenteren trouwens
Ook leuk om te weten wat de amplitude doet bij minimale opwinding 1/5
Als je dit soort dingen op onderhoud stuurt naar Rolex, wat doen ze daar dan mee?
Denk helemaal niks, in het geval waar twijfel is vervangen ze het anker of ze laten het voor wat het is.
Alle rotte onderdelen vervangen en je een gepeperde rekening toesturen
De stukken zijn dus gewoon beschikbaar om dit naar originele specs te herstellen? Dat is fijn.
Ik heb begrepen dat voor dit uurwerk onderdelen bij rolex zelf wat schaars beginnen te raken en dat ze nu uurwerken soms moeten weigeren om die reden, geen idee of dit waar is maar opzich zou het me niet verbazen.
Ik heb uurwerk schoongemaakt en weer draaiend maar nu na dag inlopen zit er toch vuil op het anker rad, je zou denken een stofje maar nee helaas dit lijkt toch van ankerrad zelf afkomstig te zijn en oftewel laat ik het uurwerk verder in lopen zodat het op elkaar in slijt of trek ik alles gelijk weer uitelkaar om opnieuw te beginnen? Ik ben geneigd het verder in te laten slijten omdat ik weinig zin heb straks weer tegen zelfde aan te lopen wat zeggen jullie ?
Moest ik jou zijn, ik zou de boel in de fik steken en kijken of het wat brandt.
Maar ik ben niet zeker of je daar wat aan hebt…
Mijn onprofessionele mening is lekker laten inlopen en gewoon genieten van het horloge.
Anders had je gewoon een nieuwe moeten kopen
Achteraf gezien had ik er af moeten blijven maar ja ik heb het zelf nu weer verprutst door ankersteen te verliezen. Er was te weinig lock dus als je tijd terug verzette dan slipte het ankerrad tussen de ankerstenen door, dus ik wilde wat keer lock zetten er op en met verwijderen om alles schoon te maken pingde de steen weg , heb maar nieuw anker gekocht ben er klaar mee (en mezelf)
.
Echt man man man zo dom, maargoed we houden hoop op een mooi lopende rolex, het komt goed vertel ik mezelf maar
Zoiets als doorschieten tijdens de landing op een te korte landingsbaan en nu je neuswiel kwijt
Komt goed Lex, de aanhouder wint
Ik zie hier de humor wel van in ja dit is een gevalletje doorzetten van je approach wetende dat je eigenlijk go-around moet maken
Oh crap…
Zoiets gebeurt altijd als je van tevoren twijfelt of je het al dan niet zo doen.
Murphy is overal…