Correct ook nu zei stemmetje in mn hoofd niet doen maarja daar luisteren we niet naar
Per uur uitgerekend is het op deze manier niet eens een hele dure hobby, 1 horloge houdt je lekker bezig .
Balen kerel, hopen dat met het nieuwe anker de kous af is en de boel mooi loopt!
Hahaha nee idd, maar ik weet dat het wel echt een heel gaaf eind resultaat wordt als het uurwerk eenmaal af is dat houdt me gaande nu
Aangezien ik moet wachten tot anker binnen is heb ik naast de kast ook de band licht onder handen genomen.
Ik zelf ben erg blij met het resultaat hier van benieuwd wat jullie er van vinden.
Dit was m’n startpunt, scheve brushing op de sluiting wat beschadigingen op de band zelf.
Dit is het eind resultaat.
Ik had toch zo gehoopt hier nu vandaag in deze post te zetten HOERAAAA hij is af maar helaas, pallet geinstalleerd allemaal top uurwerk loopt met 300 graden amplitude, rate ga ik nog aanpakken als hij in de kast zit maar om en na bij de +5 tot 10sec per dag nu dus all looking good, ik datum werk in elkaar zetten en dan kom ik bij het kalender aandrijf wiel, die zit met een moer vast, normaal op een staf met schroefdraad, euhm waar is de staf met schroefdraad??? Pleite foetsie niet op mn platine, ik heb gelukkig van mn donor uurwerk er nog 1 maar nu vroeg ik me af is dit press fit? Het feit dat ik hem mis geeft mij akelig het idee dat het gat te ruim is en ik de triebniet moet gebruiken oftewel waarschijnlijk moet alles weer uit elkaar het houdt niet op
Oh nee… het zit je niet mee…
Nou het was pressfit zoals gehoopt nu van de donor de pin er in gezet dus hopelijk is het dan vanaf nu echt smooth sailing
Ligt niet ergens in de schoonmaak?
Nee heb gekeken kan niet vinden, en vervelende is ik heb deze platine via ebay gekocht maar tijd terug dus de advertentie is ook niet meer zichtbaar om te verifieren dat het er uberhaupt op heeft gezeten.
Foto’s!! Foto’s!!! Foto’s !!!
Ik wil het horloge zien!!! (Aub?)
Alles zit weer in de schoonmaak omdat je deze pin niet kan zetten zonder hele uurwerk te strippen hoop hem voor mn volgende werktrip af te hebben
Man wat een engelengeduld heb jij
Ja en weetje het probleem is dat dat geduld dus steeds minder wordt maar ik daardoor ook fouten maak zucht een echte test dit er bestaat een grote kans dat ik alles straks nog een keer door de schoonmaak gooi omdat ik niet happy ben met mn oliewerk van anker en daarmee ik een iets te grove lijn op de time grapher zie.
Heel herkenbaar. Hier ook al twee dagen een hoog stress gehalte. Maak hem wel af, maar weet wel wat er niet meer op mijn tafel komt. Niet mijn soort uurwerk. Je kan het ook als leermoment zien
Wat vaak helpt is het werk aan de kant leggen en wat anders gaan doen. Zoals wij hier zeggen: Even de zinnen verzetten. Dan op een ander moment met frisse moed weer oppakken.
Hoop dat met nachtje in lopen hij wat mooiere lijn laat zien anders ben ik geneigd hem weer uit elkaar te halen en schoon te maken aangezien er dan mogelijk toch vuil ergens zit wat er niet hoort want hij liep met betere lijnen voor dit gedoe…
Een uurwerk wordt er toch ook niet beter op? Elke keer uit elkaar halen, reinigen etc… opnieuw en opnieuw?
Nu is Rolex wel kwaliteit, maar toch? Wanneer is het acceptabel voor je? (Goed bedoeld hoor…)
Nouja ben het deels met je eens maar kijk, ik had alles netjes tot mn palletfork debakel, uurwerk niet uit wlkaar gehaald toen, nieuwe pallet vork er in ook toen liep hij prima, nu na het laatste debakel loopt hij ineens heel ruw qua lijnen niet mooit strak. Dan is het dus iets wat na de laatste schoonmaak geïntroduceerd is. Ik maak me dus nog geen zorgen over dat het uitelkaar en schoonmaken de problemen veroorzaakt.
Wel mee eens dat uiteraard te veel uitelkaar halen het risico vergroot op problemen idd.
Is er nog wel plek voor de service indicaties in de binnenzijde van het deksel zo stilaan?
Hahaha doe ik niet aan zeker niet omdat hij binnen mn eigen collectie blijft voorlopig.
Nou uurwerk loopt verticaal als een natte krant maar heb het opgegeven, dit is het resultaat en ik zie in dagelijks dragen wel hoe hij verder loopt.
Verticaal zit er een behoorlijke amplitude dip om de 30sec ofzo dit de rate enorm bëinvloed. Denk dat dit het 4e rad is wat op het oog er goed uitzag en daardoor ook niet vervangen, blijkbaar zit er toch een kromme as op.
Hoe dan ook voor nu geniet ik er van om de pols, heerlijk licht in zowel gewicht als uitstraling