Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

10 likes

Topic ken ik Chris, maar moest even voor de laatste week snel een thema bedenken en dan lekker op vakantie. Heb in dat topic ook wel eens wat geplaatst. Maar zoals je ziet wordt er ook leuk gereageerd in dit topic en is maar voor 1 week, in de vakantie neemt Lex het even 2 weken over, dus wees een beetje aardig voor hem. :wink:

Gr, je vriend Ferry

2 likes

12 likes

Gaan we weer naar Tenerife Ferry?
We zijn er nog niet uit. :bolivia:

2 likes

Nee we gaan eerst naar Kreta, nog nooit geweest, benieuwd hoe het daar is en natuurlijk na de zomer weer naar Tenerife :sunny: :wink: en doe ik je broer natuurlijk de groetjes :grin: (alleen jij weet wat ik bedoel :smile:).

4 likes

13 likes

Er is niet zoiets als één Tongji. Je hebt ze van enkele euro’s die echt heel belabberd zijn en aan de andere kant heb je fraaie en netjes afgewerkte versies al dan niet met complicaties, zoals de Merkur triple date hier een paar posts boven.

4 likes

Klopt, heb ook meerdere sites bekeken. Gebruiken ook in de verschillende Tongji’s horloges diverse uurwerken. Alle waar naar zijn geld toch :wink:

1 like

Daar is die weer😁

13 likes

Zoet hè van Ferry… :innocent:

Ter aanvulling op Ferry en als reactie op jouw gewaardeerd commentaar:
Je hebt gelijk. Maar er dubbelt wel eens vaker een topic. Daar ligt niemand wakker van, maar bedankt voor je verwijzing.

Toch is het hier ook leuk want in het Middel Kingdom worden er voornamelijk nieuwe uitgaven getoond en besproken. Heel nuttig want dan zie je nog eens wat die Chinezen tegenwoordig allemaal op de matkt gooien.

Deze themaweek van Ferry is toch een beetje anders, want hier krijg je als het goed is ook te zien wat er enige tijd geleden als Chinese waar bij de HF leden is binnengedruppeld. Het hoeft nu niet direct vintage te zijn, maar best veel Chinese ‘merken’ , merknamen en horlogefirma’s hebben een vrij korte levensduur en daarna hoor je er nooit meer iets van. Dan is het toch aardig als zo’n horloge, dat om wat voor reden dan ook door een HF lid interessant wordt gevonden toch nog eens wordt vertoont. Liefst met een verhaaltje erbij over actergrond, herkomst en -eventueel- geschiedenis.

Zie als voorbeeld mijn bijdrage over het Parnis horloge. Veel leesplezier in het ‘Middle Kingdom’ dus en -aanvullend- voor deze week ook hier voor met name de misschien wat oudere exemplaren.

5 likes

Je wilde toch een leer bandje 19mm die iets donkerder is dan de wijzerplaat. Moet je dat ook aangeven natuurlijk, genoeg aardige leden die wel zoiets hebben liggen :wink:

Staat er nu😂

1 like

Helaas pindakaas, geen chinees hier:

afhaal_chinees_400x400

2 likes

PB verstuurd.

1 like

Dat geldt ook voor mij.

Ni Hao. :sweat_smile:
Wǎnshàng hǎo

2 likes

Ehh zelfs translate kan dit niet vertalen, betekent het zoiets als : heb ik ook niet??? :smile:

Al heel lang had ik een chinees horloge, geen behoefte aan uitbreiding verder. Oh ja, nog een paar vintage wijzerplaatjes die deel uitmaakten van een fors kunstwerk vol chinese dials, horloge&klok onderdelen.
Maar vorig jaar overleed een oude ‘horlogevriend’ /mentor die mij nooit wist te overtuigen om de ‘betere merken’ (iets met een R) te kopen ipv al mijn rotzooi.
Kort voor hij overleed mocht ik nog even langs komen, en schonk hij mij - jawel - dit zeer fraaie Chinese horloge :hugs:

13 likes

Daar moet een kameel op! :camel:

3 likes

Hallo en Goedenavond.

2 likes

Weer thuis, gelijk voor Ferry een Chinees ongedaan,

6 likes