Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Ik ben een fervent messenverzamelaar. Hier ziet u een heuse Amefa uit 2019.

17 likes

Een bammetje pindakaas met je citizen om. De leven.

8 likes

Is dat geen speculoos?

1 like

Ik was er ook bang voor. Maar ik ging ervan uit dat Ide inmiddels geen kleuter meer is.

9 likes

Ik weet niet of je van een hobby kunt spreken als je wekelijks naar een wellness resort gaat en je horloges op je sauna outfit hebt afgestemd, maar denk toch minstens wel van een liefhebberij :wink:

En yep, allemaal duikers, omdat ze mee het zwembad en de jacuzzi in gaan. Én omdat met m’n slechte oogjes het zandlopertje in de sauna niet (goed) te zien is en daarvoor in de plaats de duikersring ideaal is om een saunarondje mee te timen.

DISCLAIMER: de hitte in de sauna’s sloopt wel je uurwerk, dus wees gewaarschuwd!

5 likes

Met stip op #1, nou ja, op 2 (op 1 staat muziek)

Dus op 1:

En redelijk recent:

13 likes

Het opknappen en verzamelen van modelauto’s is goed te combineren met het verzamelen van horloges.

15 likes

6 likes

Zalmsalade van Johma. Heerlijk.

1 like

:grimacing: serieus die drab?

2 likes

Ik heb het ook wel eens bij de slager gehaald maar die is lang niet zo lekker.

1 like

Ah, meneer is een connaisseur de haute salaterie de piscine.

8 likes

Ben wel bonsai liefhebber, maar dit wist ik niet. Harmelen? Ga ik uitzoeken.

Heb er zelf wel een paar.

10 likes

Ik ben afgelopen week even niet zo actief geweest in Ferry’s themaweken draadje, dus hieronder nog even een bruggetje van het vorige thema ( op je werk) naar dat van deze week (met een andere hobby).

Wel jammer dat dit nu niet meer in rood maar in grijs (off topic) staat. Starters op HF kunnen er nu niet meer bij. Maar ok… moderator rulez! Ik wil er niet over discussieren!

Het hoofdthema bij mij, als het om hobbies gaat is ‘verzamelen’…

Van ‘werk’ naar hobby (spot the watches):

Ooit in een wild en grijs verleden was ik nog eens fotograaf. Later toen de verzamel ziekte toesloeg niet meer, maar dan hou je wel wet e.e.a. over:

Na 12 ambachten en 13 ongelukken uiteindelijk media archivaris geworden. Gaat nooit meer over en is ook niet behulpzaam bij het beteugelen van het verzamelvirus.

Geen muziek hier. Wel voornamelijk data. Tekst en beeld. Maar wel al jaaaren digitaal.

Nog eentje dan. Niet digitaal. Gewoon analoog drukwerk:

Alle CPNB boekenweek geschenken, op twee deeltjes van voor WOII na.

11 likes

Wat muziek op fatsoenlijke gear afspelen vind ik leuk…

7 likes

Ik wil daar nog wel even met @Jur over praten, in al mijn thema’s komen horloges altijd aan bod. Daarnaast probeer ik een thema dusdanig vorm te geven dat iedereen mee kan doen. En als @Jur even naar de verschillende thema’s kijkt ziet hij dit ook. Ik vind het echt lullig voor de leden met TL-1 die ook leuk meededen. Dus @Jur mijn vraag aan jou is om het toch te overwegen om dit topic weer naar het rood te verplaatsen. Het topic slaat echt aan zoals je kunt zien als je het topic helemaal doorleest.
Besluit je om het topic toch in het grijs te laten staan, dan is het plezier van mij en vele anderen eraf en zal ik er mee stoppen.
Jur ik hoop dat je mij een pb wil sturen zodat we erover kunnen praten. En ja, ik weet, niks geen democratie, maar ik vraag gewoon om compassie :pray:.
Ga nu maar even het :sunny: in om even af te koelen!

En natuurlijk leuk je post, werk kan soms ook echt een hobby zijn :wink:

6 likes

Geeft tevens aan Eddie dat je altijd met plezier gewerkt hebt, zijn wel horloges gesneuveld tijdens dat werk :wink:, maar een kniesoor die daar op let :smile:

3 likes

Mijn hobby naast horloges, hmmm.
Tuurlijk de hond,

9 likes

Leuk horloge Kevin, die moet wel tegen een stootje kunnen. Zoiets als een G-Shock, kan je ook gerust mee drummen hoor :wink:.
Maar zou jou wel eens deze naam: HUMPBUCK Effortless Elegance Square Shape Elegant Watch Date Display Multi-Functionality Timeless Sophistication watch 10x achterelkaar zien uitspreken :grin:

2 likes

Op welk merk rij je rond?

3 likes