Beste vrienden, helaas is dit topic hier naartoe verplaatst door Jur.
Zag dat @Jur in januari de regels heeft aangepast en dat messen, wapens en seksueel getinte foto’s ook in het off-topic niet zijn toegestaan. Hou daar aub rekening mee, anders wordt het topic straks verwijdert van het HF. Wel heel jammer dat TL-1 leden nu niet meer kunnen lezen/posten, maar goed het is niet anders.
Morgen zal ik weer een foto posten en we houden ons aan de regels
Mooi en rustige dial heeft die Seiko .
Nu zie ik vaker dat horlogeliefhebbers ook vulpennen verzamelen en daar zitten hele mooie tussen, zoals die van jou. Maar schrijf je er ook daadwerkelijk ook mee? Als ik het zou doen wordt het een zooitje . Dus ik hou het maar bij de bic
En in Castricum en Zaandam! Hallo collega!
Dan moeten wij lekker actief gaan posten in dit leuke topic zodat het „trending“ blijft.
Ook een Volvo P1800 liefhebber zo te zien.
Ja hoor ik heb iets van 20 vulpennen
In hoofdzaak van Pelikan. Mijn favoriete merk. Schrijven super fijn en ik gebruik ze bijna dagelijks.
Dus niet enkel voor de show…
Mijn verzameling model autos schaal 1:18 en zandlopers komen van de week aan bod.
Inderdaad jammer dat het nu een Off - Topic is geworden.
Klopt, heb er lang 1 gehad, nu alleen nog de foto’s en de modellen.
Haha , ja ook daar
Ik heb een paar hobbies. Motorrijden staat op een laag pitje, ik heb op één of andere manier de interesse totaal verloren, maar ik mag natuurlijk graag lezen, videogamen, speel graag een potje schaak, en luister graag naar een stukje muziek, en speel graag pool, maar een ander ding waar ik een klein verzamelingetje van heb zijn zakmessen.
Hier een handgemaakte Laguiole “Le Pocket” van Fontenille Pataud. Deze vorm van zakmes is, als je het mij vraagt, geëvolueerd uit Spaanse Navaja zakmessen die ze op hun beurt uit de Noord-Afrikaans Islamitische cultuur hebben, maar dat zullen de Fransen nooit toegeven.
Hoe dan ook is de Laguiole een traditionele vorm, die ooit door boeren gebruikt werd te velde, maar nu een luxe-mes is geworden, een herenmes wat mensen bijvoorbeeld naar restaurants mee kunnen nemen om hun biefstuk te snijden, wat je natuurlijk nooit met een gekarteld mes doet.
Deze “Le Pocket” is een iets kleinere versie, eigenlijk heurt zo’n ding een 12cm greep te hebben in plaats van 10. De rug van het mes is met vijlen bewerkt om tot een soort gravure in bladpatroon te komen, en je ziet de traditionele bij op het eind van de veer zitten. Ook het vaak gebruikte, maar niet traditionele herderskruis is in het hoornen handvat genageld.
Net als ik m’n horloges draag gebruik ik deze messen, onderweg om een appeltje of ander eten te snijden, op reis soms als koksmes als ik een appartement huur met kut messen in de keuken, om post en pakketten open te maken en zo. Ze zien er dus niet nieuw uit.
Ik heb niks met “tactische” messen en zo. Daar heb ik ze niet voor. Ik heb dus alleen klassieke werk-messen zoals een Opinel, Laguiole, 5 Coqs, en bijvoorbeeld een Japans vouwmes wat een afgeleide is van de Higonokami messen die zelfs schoolkinderen mee namen om tijdens het eten te gebruiken.
Ook heb ik vele vormen van keukenmessen, Chinese, Japanse, en Europese messen die allemaal zo hun voor- en nadelen hebben. De manier van snijden is centraal voor de keuken van een land, in mijn optiek.
Dat heb ik niet, maar met George Michael, Steely Dan en JJ Cale hebben we zekere overeenkomsten. Specifiek ook Older, een mooie keuze wat die goede man betreft.
Meneer is zich ervan bewust dat er een niet nader te noemen vaandelzwaaier actief is?
Ik weet het. Maar ik houd mij verschrikkelijk verre van alles wat als wapen gezien zou kunnen worden, en ben als boerenlul die op z’n 10e een herdersmes van opa kreeg gewoon gefascineerd door werkmessen door de eeuwen heen. Uweetwel, die dingen die iedereen van de slager tot visboer tot daadwerkelijke boer op zak hadden om hun dagelijkse werk mee te doen.
Als een verhaaltje over een mooi en kunstig afgewerkt aardappelschilmes tot een vlag moet leiden dan zij het zo. Ik zou het wat kinderachtig vinden, zeker aangezien het werkmes in keukens, supermarkten, voedselzaken, bij boeren en hoveniers gewoon nog steeds een onmisbaar stukje gereedschap is.
Ieder plakje sushi wat je ooit at kwam ook van een Yanagiba af rollen, zeg maar. Als het een fatsoenlijk plakje sushi was, tenminste.
O.k., @fredpanarai1 , ik doe ook weer een keer mee.
Al zolang ik me kan herinneren ben ik een muziekgekkie. Het begon met luisteren naar Queen, Kiss, The Police en Blondie. Maar ook al op heel jonge leeftijd pakte ik voor het eerst een gitaar op. Mijn vader heeft altijd muziek gemaakt en dus hadden wij een huis vol muziekinstrumenten.
Ik heb altijd erg veel lol beleefd aan muziek maken, hoewel ik nooit echt goed ben geworden: ik had een jaartje muziekles. Maar vond dit eigenlijk maar saai. Ik wilde gewoon lekker rammen op m’n gitaar en zingen, met mensen die dit ook leuk vonden. Geheel volgens de punktraditie van die tijd, zeg maar!
Tussen m’n 18e en begin 30 heb ik een tijdlang helemaal niet gespeeld. Maar toen begon het toch weer te kriebelen. Sindsdien heb ik me vooral beziggehouden met mezelf (als zanger) begeleiden op gitaar, in de sfeer van Tom Petty en Bruce Springsteen.
Maar nog niet zolang geleden heb ik een groep mensen gevonden die het ook leuk vindt om regelmatig samen muziek te maken. We hadden echter teveel gitaristen en geen bassist. Nou heb ik vanaf een jaar of 12 al regelmatig bas gespeeld. Dus dit was geen probleem. Nu speel ik dus een keer of twee per week met deze mensen samen en eigenlijk zo’n beetje elke dag ook wel even thuis.
De bas op deze foto is m’n Jazz Bass, die ik nieuw kocht in 2010 en die is voorzien van Fender Custom Shop '60s elementen. Een heerlijke bas, vind ik, die nooit meer weggaat.
Ik ben het volledig met je eens.
Nu ken ik je iets beter Maus.
Naast horloges heb ik weinig ruimte voor andere hobby’s.
Of ja, ik drink graag, telt dat ook?
Daarnaast loop ik graag hard. Liefst marathons, liefst de majors:
Noem je nou fotograferen geen hobby Ramses?
ps. Ik lust ook wel weer zo’n Negroni eigenlijk
Goeie combi, let je wel op dat je op het parcours blijft!