Ja moeten we binnenkort écht weer doen!
Hmmm. ja oke…
Maar eigenlijk fotograaf ik 80% van mijn tijd horloges, dus is meer onderdeel van de horlogehobby I guess
Ooh maar dan is podcasten ook geen hobby van mij gelukkig!
En niet onverdienstelijk!
Beetje bij beetje hè😋
Leuk geschreven Chris, en achter je messen zit ook een hele geschiedenis. Lezen, schaak en muziek luisteren is mij ook niet onbekend. Ben nu druk bezig om GO te doorgronden, lijkt makkelijk maar is het zeker niet, vele zetten vooruit denken. Maar goed oefening baart kunst
Btw, dit Seiko model ken ik niet, denk dat het een vintage model is en daar ben ik niet zo in thuis
Ha Ed, wist niet dat jij zo muziekaal bent . Maar dat is wel een leuke hobby. Misschien kan jij een deuntje zingen als @HansT op zijn piano zit
. Een echte originele Fender uit de jaren 60 is best wel prijzig, maar met elementen van een echte Fender heb je toch de vibe van Fender
.
Haha, als dat zou tellen kan 80% van het forum hier posten. Maar dat ie je maar goed mag smaken
Goed bezig met je marathons , alleen mis ik op je horloge nog 160 meter
Ik volg je niet.
Wat bedoel je hiermee?
Klopt als je alleen naar de podkast van mannen van de tijd luisterd
grapje, op je horloge staat 42,35 km en een marathon is toch 42,195 km. Maar toen was je nog niet over de finishlijn neem ik aan
Ik volg je echt nog steeds niet…
42,350km is toch verder dan 42,195km?
Hier nog eentje met een van mijn pennensets
Lip Himalaya horloge met Pelikan Tortoise Red 600 vulpen en ballpoint.
Ook nu weer een lantaarn, deze is van W.C. Hughes uit 1870. Als opticiën zag hij in die tijd een bloeiende markt van toverlantaarns.
In die tijd werden vooral branders en olielampen gebruikt om te kunnen projecteren. Later toen in 1979 door Edison de gloeilamp werd uitgevonden (welke ik ook in een andere lantaarn heb, de eerste Edisonlamp die op de markt kwam) gingen veel mensen de branders en olielampen vervangen door een gloeilamp waardoor er veel originele branders en olielampen verloren gingen.
Vooral jongeren hebben hier nog nooit van gehoord, lekker naar de bios naar een film kijken. Echter de basis hiervoor werd dus door de toverlantaarn gelegd, men projecteerde glazen plaatjes op een scherm, en bij elke plaat werd een verhaal verteld of speelde men op de piano. Daarna kwam de stomme film enz.
Zal naast de lantaarn ook wat plaatjes tonen, oorlog tussen de democraten en de replubikeinen
Platen werden met diverse technieken gemaakt, van met de hand geschilderde platen tot gefotograveerde glasnegatieven.
Allemaal terug te vinden bij de Luikerwaal.nl
Men noemde dit ook wel de boeren oorlog!!
Leuk
Je hebt gelijk, stom stom van mij . weer te snel en impulsief geantwoord, ging van 35 meter uit maar is natuurlijk 350, verdien nu wel een schop onder mijn bips
Heel mooi, wat zijn de afmetingen van de plaatjes?
Mooi Ferry!