Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Deze zijn 5 bij 5 gaan in een houten schuif, maar je heb bij diverse lantaarns ook verschillende maten zoals de volgende.

No. 4 Riesen-Schnell-Dampfer Kaiser friedrich
6,5 bij 9 cm

8,6 bij 8,6

kinderplaten zonder houten schuif

Ook leuk, deze foto van de oude haven in Vlaardingen. Heb ik ook nog oude aantoonbaar aandelen van. Zou het nu nog gelden dat ik mede eigenaar ben van de haven :wink:

En zo kan ik nog heel lang door gaan, paar duizend platen. Ook bewegende platen. Gewoon eens kijken op de Luikerwaal.nl zie je hoe mooi dit antiek is :+1:

6 likes

Hobby’s vakantie en dan graag in Duitsland en auto’s van groot tot klein…
Vakantie in Koblenz en Zwarte woud
Bezoek Porsche en Mercedes museum in Stuttgart en een dag Unimog museum en meerijden met zo’n terreinmonster daar was het niet druk dus ik mocht verschillende keren meerijden dat was in Gaggenau.
Leuke belevenis en die komen nooit vast te zitten, een onderdeel van Mercedes Benz.
Het horloge daar tijdens mijn vakantie gekocht…

16 likes

Hier weer eentje met een van mijn andere hobby’s. De Ingersoll is overigens van omstreeks 1925 dus inmiddels geen vintage meer, maar antiek.:blush: De pennenset is van Cross; de Townsend Jade.

Net als @Fate_Amenable_To_Change heb ik ook een aantal heel leuke/mooie zakmessen in bezit. Een kleine collectie, maar ik heb begrepen dat je die hier niet mag plaatsen. Ik begrijp niet waarom niet, want waarom zou een kookboek, agenda, vulpen, etc. wél mogen en een volkomen legaal zakmes niet?!? De logica ontgaat mij, maar ik wil niet het risico lopen dat Ferry zijn topic door mijn toedoen zou verliezen, dus geen messen helaas van mijn kant. :smirk:

9 likes

Ik hou van lezen, maar nog meer houd ik van boeken. Daarom heb ik meer boeken dan ik kan lezen. Als u begrijpt wat ik bedoel.

21 likes

Heb veel interesses, maar m’n fototoestel is ook een liefhebberij :blush:

11 likes

Die CLK-GTR :heart_eyes: Need for Speed Hot Pursuit flashbacks…

3 likes

Jammer maar ik mocht hem niet meenemen… :disappointed:

2 likes

Helaas, zal sowieso niet heel goedkoop zijn, dan maar NFS-style en dat ding ‘lenen’.

2 likes

:camera: Analoge fotografie

10 likes

Ruud als eerste gefeliciteerd met je Zeppelin horloge, wens je natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:
Echt een leuk dagje heb je dus gehad, mooie mercedessen en porschen en zo’n terreinmonster lijkt mij ook wel kicken, zie ik nu dat die achterband ook wat kan kantelen?

2 likes

Die mag je gerust antiek noemen zou ik zo zeggen, zit daar nu ook een penanker uurwerk in?. Geen idee wat zo’n pennenset zou kosten, maar zal best wel prijzig zijn verwacht ik :wink:
Goed gelezen Henri over die zakmessen, maar ja je weet het is een glijdende schaal. Voor je het weet zien we zwaarden die men dan zijn zakmes noemt :grin:. Maar goed het is een regel van de beheerder, dus nemen we geen risico :+1:

1 like

Zo dan, dat zijn er idd niet weinig. Neem aan dat je voorlopig niet van plan bent om te verhuizen :wink:

2 likes

Naast je fototoestel heb je van je hobby ook je werk kunnen maken, ik doel dan natuurlijk op de piano :smile:

Kinderachtig hoor, ze zagen toch dat je een liefhebber was. Hadden ze op z’n minst die mercedes mee kunnen geven voor een dagje :wink:

1 like

Maar dan wel 1 die ook kan driften, zal eens aan Assie vragen of zij haar Kia niet wil laten ombouwen :grin:

2 likes

En meer stickers er op voor meer vermogen :wink:

1 like

Thanks en dat noemen ze onafhankelijke wielophanging en Unimog is speciaal voor zeer zwaar terrein en hulpdiensten gemaakt en komen dus nooit vast te zitten.
Je ziet ze heel veel in bergachtige en onbegaanbare gebieden…
Is een aantal jaren geleden hoor en de Zeppelin toen daar met 14 dagen vakantie aangeschaft…

2 likes

De Unimog van the Lady om bier te halen. Titom

Fotografie dus, al jaaaaaaren.
Met ouderwets fotospul dat wat mogelijkheden betreft al lang geleden ingehaald werd door mobieltjes en ander tuig.
Fuji XPro1, Leica M8 en M9, Hasselblad SWC

En toch nog even een betere foto geplaatst.
Staat niet op tijd.

11 likes

Muziek heb ik nooit als hobby beschouwd, maar als een passie met hard werken. Horloges, fotografie, treinen, literatuur, kunst enz. zijn voor mij hobby’s zonder verplichtingen.

5 likes